Prostorni plan područja posebne namene na ranom javnom uvidu

Od Novog Sada do Bačke Palanke gradiće se obilaznica duga 32 kilometra

InfrastrukturaInvesticijeSrbija

27.10.2025 16:18 Autor: Aleksandra Kekić 15

Od Novog Sada do Bačke Palanke gradiće se obilaznica duga 32 kilometra Od Novog Sada do Bačke Palanke gradiće se obilaznica duga 32 kilometra
Između Novog Sada (od petlje Sever na auto-putu E-75) do Bačke Palanke trebalo bi da se gradi obilaznica kao brza saobraćajnica, odnosno moto-put. Tim... Od Novog Sada do Bačke Palanke gradiće se obilaznica duga 32 kilometra

Između Novog Sada (od petlje Sever na auto-putu E-75) do Bačke Palanke trebalo bi da se gradi obilaznica kao brza saobraćajnica, odnosno moto-put. Tim povodom na ranom javnom uvidu nalazi se prostorni plan područja posebne namene, čiji je obrađivač MHM – projekt iz Novog Sada. Investitor je JP Putevi Srbije.

Radovi su predviđeni na trasi od Autoputa E-75 – Novi Sad – Veternik – Futog – Begeč – Gložan – Čelarevo – Bačka Palanka. Površina područja obuhvaćenog okvirnom granicom Prostornog plana iznosi oko 856 hektara, a dužina dela trase obilaznice iznosi otprilike 32 kilometra. Obuhvaćeni su delovi grada Novog Sada i delovi opština Bački Petrovac i Bačka Palanka.

Planskim područjem dominira poljoprivredno zemljište, dok ostatak čini zemljište u građevinskom području navedenih naselja sa pripadajućim koridorima infrastrukture i vodenim kanalima.

Kako je navedeno u dokumentaciji, izgradnjom ove obilaznice postigao bi se bolji razvoj privrede, rasteretio saobraćaj i omogućila direktna veza koridora autoputa E-75 sa zapadom.

“Izgradnja predmetnog moto-puta doprineće bržem razvoju obuhvaćenog dela regiona jugozapadne Bačke i jedinica lokalne samouprave koje se neposredno vezuju za ovaj koridor, u prvom redu njihovoj saobraćajnoj i privrednoj integraciji sa ukupnim prostorom jugozapadne i zapadne Bačke. Doprineće i privrednom razvoju i integraciji drugih delova centralne, zapadne, jugozapadne i južne Vojvodine, kao i ostatka Srbije, preko autoputa E-75”, dodaje se.

Na području Prostornog plana nalaze se privredni i urbani centri – kao makrocentar Novi Sad, zatim kao manji urbani centri Bački Petrovac i Bačka Palanka, a u neposrednoj blizini Bač i Odžaci, preko kojih moto-put ostvaruje vezu sa Somborom, kao većim urbanim centrom.

Uz druge mere i programe, njihovo saobraćajno integrisanje u prostor Srbije smatra se jednim od glavnih preduslova bržeg privrednog i socijalnog razvoja, ističe se.

U fazi izrade Nacrta Prostornog plana definisaće se posebna namena prostora za potrebe izgradnje predmetnog moto-puta. Posebna namena prostora će po potrebi definisati celine i zone, na osnovu analize svih prikupljenih podatka, uslova, mišljenja, primedbi, sugestija i zaključaka sa ranog javnog uvida. Prostornim planom će biti definisane mere zaštite i razvoja, uslovi i pravila za uređenje i građenje za izdavanje lokacijskih uslova direktno iz Prostornog plana.

Svi elementi moto-puta, kao i tehnički podaci, biće definisani izradom idejnog rešenja za Prostorni plan, koji će biti prilog elaboratu Nacrta plana.

Rani javni uvid održava se do 10. novembra na internet stranicama Agencije za prostorno planiranje i urbanizam Republike Srbije, Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine i jedinica lokalne samouprave u obuhvatu planskog dokumenta, kao i u zgradi JP Urbanizam u Novom Sadu radnim danima od devet do 14 sati.

  • MAJA

    28.10.2025 #1 Author

    Sve sto se gradi a na dobrobit ljudi je ok,tako da se nadamo olaksavanju svakodnevnice gradjana

    Odgovori

  • Q

    28.10.2025 #2 Author

    sta ce jam ovo!?!a eteci automobili?????

    Odgovori

  • Malo mraka iz odžaka

    28.10.2025 #3 Author

    Bolji razvoj privrede malo sutra.

    Odgovori

  • SENSEI

    28.10.2025 #4 Author

    Akcenat na izgradnji puteva je povećan u zadnjih par godina

    Odgovori

  • darmar

    29.10.2025 #5 Author

    Odluka da se gradi obilaznica od Novi Sad do Bačka Palanka dužine 32 km je pozitivan potez za razvoj regiona – važno je da se raspored sredstava i rokovi pažljivo prate.

    Odgovori

    • BP

      31.10.2025 #6 Author

      O ovome se priča poslednjih 40 godina. Isto kako i izgradnja mosta kod Bačke Palanke. Mrtva trka.

      Odgovori

      • Gari

        4.11.2025 #7 Author

        Trebalo bi,i most ali ustvari su to nevidljive stvari koje građani ne mogu videti dok ne dobiju naočare od vlasti

        Odgovori

  • STEPA

    29.10.2025 #8 Author

    Svaki izgrađeni put mnogo znači

    Odgovori

  • Natasa

    29.10.2025 #9 Author

    Ovo čekamo godinamaaaaaaa

    Odgovori

  • Dragan

    29.10.2025 #10 Author

    Arce poljoprivredno zemljiste kao da posle njih vise nece biti zivih,sve je to samo zbog njihove “ ugradnje“..Lopurde belosvetske.Ionako dolaze leteci automobili ,ako mi pre toga kao narod ,zbog njih ne postanemo “ nebeski“.

    Odgovori

  • Balkanac

    29.10.2025 #11 Author

    To ce biti najskuplja obilaznica na celom svetu. Skuplja od brzog Japanskog voza. Gradice se 10 godina 32 km. I bice fuseraj koji ce se raspasti za 5 godina. Kakva vlast takva i drzava.

    Odgovori

  • Lemi

    30.10.2025 #12 Author

    Tu priču slušam oko35 godina

    Odgovori

  • Emilija

    1.11.2025 #13 Author

    Oni bolje da ne grade nista

    Odgovori

  • PIKSI

    2.11.2025 #14 Author

    Odlican potez za rzoj regiona!

    Odgovori

  • Anyway

    11.11.2025 #15 Author

    Ajd vi skeptici da se javite za jedno 5 god.pa da komentarisete.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.