Omogućen javni uvid u plan rekonstrukcije saobraćajnica od Tabanovačke do Šumica
13.10.2025 08:13 Autor: Redakcija Biznis.rs 0



Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove oglasio je javni uvid u nacrt Plana detaljne regulacije za saobraćajni potez UMP-a od saobraćajnice T-6 do Pančevačkog mosta, odnosno za deo sektora 3 od izlaska iz tunela u Tabanovačkoj ulici do čvora Šumice.
Naručilac izrade plana je Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, nosilac izrade je Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove, a obrađivač Urbanistički zavod Beograd.
Granica Plana obuhvata delove teritorije K.O. Voždovac – regulaciju saobraćajnice UMP od izlaska iz tunela u Tabanovačkoj ulici do planiranog čvora Šumice, blok između trase UMP-a, planiranih saobraćajnica Nova 4, Nova 5 i Nova 8, blokove između trase UMP-a, auto-puta, planiranog čvora Šumice, ulica Zaplanjske, Mokroluške, Vojvode Đurovića, Vojvode Skopljanca, Ljube Nedića i Kumodraške i blokove između planiranog čvora Šumice, auto-puta i Ulica Miška Jovanovića (Nova Kumodraška), Ustanička i Ibrahima Babovića. Površina obuhvaćena planom iznosi oko 34 hektara.
U granici plana se nalaze i saobraćajnice: Stefana Prvovenčanog (u rangu auto-puta), Miška Jovanovića tj. Nova Kumodraška (u rangu magistrale), Mokrološka i Ustanička (u rangu ulice prvog reda) i Vojvode Đurovića (u rangu ulice drugog reda), piše eKapija.
Planirani deo trase sektora 3 počinje od kraja ulazno-izlazne rampe tunela Topčider, odnosno od saobraćajnice Nova 4 i nastavlja se koridorom Tabanovačke ulice sa profilom koji sadrži dva kolovoza od po sedam metar i obostrane trotoare od po tri metra.
Na poziciji kružne raskrsnice UMP se ukršta i sa Kumodraškom ulicom. Projektovana širina dvotračnog kolovoza Kumodraške u zoni ukrštanja je šest metara. Usvojena širina trotoara duž UMP-a na sektoru 3 je promenljiva, u skladu sa pretpostavljenim kretanjima pešaka u pojedinim oblastima sektora 3, zaštitnog razmaka u odnosu na kolovoz, bočnih smetnji i dimenzija saobraćajnog profila samostalnih pešačkih staza. Širine trotoara duž UMP-a na ovom delu sektora 3 su tri metra osim u delu kružnog toka gde je širina trotoara dva metra.

Projektovana trasa UMP-a dalje vodi od kružnog toka do auto-puta, gde desna kolovozna traka zauzima položaj paralelan auto-putu, dok se leva kolovozna traka nadvožnjakom ukršta sa auto-putem, a zatim zauzima položaj paralelan auto-putu. Levi i desni kolovoz dalje se uklapaju u planirano rešenje saobraćajnice Nova Kumodraška u skladu sa rešenjem iz PDR Nova Kumodraška koje primarno ima za cilj ostvarenje funkcionalnije veze naselja Kumodraž 2, Braće Jerković, odnosno ovog dela Opštine Voždovac sa auto-putem, odnosno Ustaničkom ulicom i dalje sa centrom grada.
Mokroluška će imati profil sa dva kolovoza od po sedam metara, razdelno ostrvo od četiri metra, obostrane trotoare širine 2,5 metra sa severne strane, odnosno dva metra sa južne kao i dvosmernu biciklističku stazu na južnoj strani širine 2,2 metra odvojenu od kolovoza zelenilom. Predmetna deonica Mokroluške je vezana kružnom raskrsnicom na Novu Kumodrašku a četvorokrakom raskrsnicom sa punim programom veza na saobraćajni pravac petlja Šumice-Zaplanjska. Istočni deo Mokroluške se takođe uključuje u ovu raskrsnicu.
Ulica Vojvode Đurovića se sa zapadne strane uključuje u pomenuti kružni tok na trasi Nove Kumodraške i omogućava vezu na trasu Kumodraške ulice.
Saobraćajnim rešenjem se planira rekonstrukcija postojećih ulica i uvođenje novih saobraćajnica u funkciji pristupa planiranim namenama:
‒ deo trase Ulice Triše Kaclerovića se koriguje tako da se povezuje sa Ulicom Ranka Tajsića (Vojvode Vlahovića) s obzirom da planirana trasa UMP preseca njen današnji uliv u Ulicu Kumodrašku.
‒ rekonstruišu se ulice: deo Prešernove, Krivolačka, LJube Nedića, Vojvode Skopljanca, Ljubićka, deo Petra Gvojića, Gorička, Đakona Avakuma, Jaše Ignjatovića, Peke Pavlovića, Tipografska, Despota Uglješe, Braće Jerkovića, Vidska, Ozrenska, Grčića Milenka, Ljube Čupe, Daruvarska i Ibrahima Babovića.
‒ planiraju se nove saobraćajnice: Nova 8 i delovi ulica Nova 5, Prešernova, Petra Gvojića i Braće Jerković.
Rekonstrukcija postojeće ulične mreže kao i nove saobraćajnice planiraju se sa poprečnim profilima prikazanim u odgovarajućim grafičkim prilozima i u skladu sa pravilima:
‒ dvosmerne saobraćajnice sa kolovozom i trotoarima
‒ jednosmerne saobraćajnice sa kolovozom i trotoarima
Prema planskim postavkama i smernicama razvoja sistema JGPP-a Sekretarijata za javni prevoz, predviđeno je zadržavanje postojećih trasa javnog linijskog prevoza linija koje saobraćaju ulicama: Kumodraškom, Miška Jovanovića, Ustaničkom i Zaplanjskom.
Takođe, ostavlja se mogućnost reorganizacije mreže linija u skladu sa razvojem saobraćajnog sistema, kroz povećanje i promenu prevoznih kapaciteta na postojećim linijama, uspostavljanje novih i reorganizaciju mreže postojećih linija.
Pročitajte još:
Planirane su i biciklističke staze: Daruvarskom, Ozrenskom i Vidskom ulicom, zatim uz deo trase UMP-a sa severne strane autoputa i dalje Ulicom Milorada Bonžulića, sa južne strane auto-puta od pešačko-biciklističke pasarele ka Autokomandi, Zaplanjskom i Mokroluškom ulicom, zatim duž Nove Kumodraške, preko Dušanovačkog mosta na sever do Ustaničke ulice.
Kada je reč o pešačkom saobraćaju, u zoni pijace Dušanovac postojeća pešačka pasarela preko auto-puta Beograd–Niš (ulica Stefana Prvovenčanog) se rekonstruiše u pešačko-biciklističku i produžava u skladu sa regulacijama planiranih saobraćajnica uz auto-put.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.