Do Nove godine i puštanje u rad brze saobraćajnice Šabac-Loznica

Otvorena deonica Kruševac-Trstenik-Vrnjačka Banja na Moravskom koridoru

InfrastrukturaInvesticijeSrbija

22.12.2024 16:22 Autor: Redakcija Biznis.rs 7

Otvorena deonica Kruševac-Trstenik-Vrnjačka Banja na Moravskom koridoru Otvorena deonica Kruševac-Trstenik-Vrnjačka Banja na Moravskom koridoru
Deonica puta Kruševac-Trstenik-Vrnjačka Banja na Moravskom koridoru dužine 30 kilometara otvorena je danas, a predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da će građani moći... Otvorena deonica Kruševac-Trstenik-Vrnjačka Banja na Moravskom koridoru

Deonica puta Kruševac-Trstenik-Vrnjačka Banja na Moravskom koridoru dužine 30 kilometara otvorena je danas, a predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da će građani moći da je koriste sutra od 9 časova. On je rekao novinarima da će veći deo Moravskog koridora biti izgrađen do kraja sledeće godine, a kako je naveo preostaće još 10 do 12 kilometara koji će biti završeni tokom 2026. godine.

Vučić je kazao da će uskoro početi pripreme za izgradnju brze saobraćajnice Kraljevo-Ušće-Raška-Novi Pazar i da će taj put omogućiti razvoj religijskog turizma.

Naveo je i da su radovi na brzoj saobraćajnici Šabac-Loznica završeni i da se nada da će do Nove godine taj put biti pušten u rad.

Moravski koridor je dug 112 kilometara i izgradnja kompletnog auto-puta, odnosno od Vrnjačke Banje do Adrana, trebalo bi da bude završena do kraja 2025. godine.

Vlada Srbije je sa američko-turskim konzorcijumom Behtel-Enka potpisala komercijalni ugovor o izgradnji Moravskog koridora u vrednosti od 745 miliona evra, a predviđeni su i dodatni radovi i direktni i indirektni materijalni troškovi od 20 odsto.

Izgradnja Moravskog koridora počela je pre pet godina, a povezuje mesta u kojima živi oko 500.000 ljudi – Kraljevo, Kruševac, Vrnjačku Banju i Trstenik.

Moravski koridor čine tri deonice: Pojate-Kruševac dužine 27,83 kilometra, Kruševac-Adrani dužine 53,88 kilometara i Adrani-Mrčajevci-Preljina dužine 30,66 kilometara.

To je najširi i prvi prvi digitalni auto-put u Srbiji jer će duž njegove trase biti postavljeni optički kablovi i digitalna oprema koji će omogućiti besplatan bežični internet i najmoderniji sistem upravljanja saobraćajem.

Projektovan je za brzinu do 130 kilometara na sat, imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.

Do sada je za saobraćaj bilo otvoreno 28 kilometara koridora, odnosno deonice od Pojata do Makrešana i od Makrešana do Koševa kod Kruševca.

Tagovi
AUTOPUT
  • VALERIJA

    22.12.2024 #1 Author

    Wow, zvuči neverovatno ali istinito.

    Odgovori

  • Tristan

    22.12.2024 #2 Author

    A kada će završiti deo Preljina-Kraljevo? Obaćeno da će biti gotovo 2023. godine, a radovi stoje!?

    Odgovori

  • gagica

    22.12.2024 #3 Author

    Jos jedna brza ruta

    Odgovori

  • HANA

    22.12.2024 #4 Author

    Koliko nas je ova deonica „napumpano“ ustvari koštala?

    Odgovori

  • LAV

    22.12.2024 #5 Author

    Ovakve deonice i putevi subos velikog znacaja za sve.

    Odgovori

  • MARA

    22.12.2024 #6 Author

    Putevi su sve bolji

    Odgovori

  • ELLA

    23.12.2024 #7 Author

    Samo pompezni naslovi. I najskuplji km pura a najlošiji kvalitet

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.