Pad dobiti firmi za proizvodnju sokova od voća i povrća u 2023. godini
Firme u fokusuPoslovanjeSrbija
15.8.2024 16:37 Autor: Miljan Paunović 10
Proizvodnja sokova od voća i povrća u Srbiji proteklih godina održava stabilan nivo poslovanja, i odoleva turbulencijama na tržištima.
Bez sokova život je odavno postao nezamisliv, posebno onih koji su napravljeni od voća, te tako se dobit kompanija i firmi iz ove delatnosti za prošlu godinu zadržala u plusu, iako je zabeležila pad u odnosu na godinu ranije, i iznosila je 1.818.306.000 dinara. U 2022. godini ona je bila 2.412156.000 dinara, pokazuju podaci bonitetne kuće CompanyWall.
Za Biznis.rs iz firme Zdravo Organic d.o.o iz Selenče kažu da se bave preradom voća i povrća metodom tople prerade kojom proizvode džemove, pekmez i kiseli program (zimnicu i ajvare) i metodom hladnog ceđenja voća i povrća, kojom proizvode 100 odsto prirodne sokove, kašaste i bistre, bez dodatka vode i šećera.
“Celokupan proizvodni program se vrši bez upotrebe konzervansa, a jedina i isključiva zaštita je pasterizacija. Naš proizvodni program je namenjen pobornicima zdrave hrane koji vode računa o vlastitom zdravlju”, kažu iz ove firme i dodaju da je Zdravo Organic bio svojevremeno jedan od prvih proizvođača organskih proizvoda u Srbiji te se stoga opet teži povratku organskoj proizvodnji makar delimično jednog dela asortimana, te da su u stalnim pregovorima sa Ministarstvom privrede i poljoprivrede.
Zdravo Organic je u 2023. godini ostvario dobit od 18.568.000 dinara i imao 27 zaposlenih. Oni dodaju i to da razvijaju vlastite kulture povrća poput krastavaca, cvekle, šargarepe u cilju boljeg kvaliteta krajnjeg proizvoda, te da usmeravaju fokus i na strano tržište koje trenutno čini 75 odsto ukupne prodaje.
Na vrhu liste od ukupno 186 preduzeća, nalazi se kompanija Rauch iz Koceljeve, u vlasništvu istoimenog austrijskog lidera u proizvodnji sokova.
Dobit ove firme u 2023. godini iznosila je 1.491.810.000 dinara, a ukupni prihodi 9.750.254.000 dinara. U Rauch-u radi 275 ljudi, a podaci kažu da izvoze svoje sokove u više od 100 zemalja. U 2022. godini, prema parametru EBIDTA, dobit ove firme je bila niža i iznosila je 1.308.780.000 dinara, a godinu dana ranije iznosila je 1.133.109.000 dinara.
Iz Rauch-a navode da aktivno rade na ekonomskom, održivom i pažljivom korišćenju prirodnih resursa, kao i da preuzimaju odgovornost za brigu o životnoj sredini.
Odmah iz njih, nalazi se firma Nectar d.o.o iz Bačke Palanke, koja je u prošloj godini ostvarila dobit od 338.000.000 dinara. Kompanija beleži pad u dobiti u odnosu na 2022. godinu kada je iznosila 554.809.000 dinara. Ipak, to je bio znatno dobar rezultat, u odnosu na 2021, pandemijsku godinu, kada je Nectar imao dobit od samo 34.033.000 dinara.
Ukupni prihodi ove kompanije u prošloj godini iznosili su 9.654.769.000 dinara, a broj zaposlenih bio je 692.
Za dve decenije poslovanja od malog preduzetničkog poduhvata izrasli su u lidersku kompaniju koja posluje i izvan granica Srbije, navode iz Nectara.
„Jedina smo kompanija u regionu koja ima potpuno zaokružen proces proizvodnje: od saradnje sa voćarima i kupovine voća, preko proizvodnje do konačnog rezultata – gotovih proizvoda kao što su sokovi, nektari, alkoholna pića, džemovi. Stalno unapređujemo poslovanje jačanjem direktne distributivne mreže, razvojem novih proizvoda i stalnom brigom o njihovom vrhunskom kvalitetu“, ističu na svom sajtu iz ove kompanije.
Fruvita iz Beograda zauzela je treće mesto, sa ostvarenom dobiti od 158.401.000 dinara u 2023. godini.
Kompanija koja ima 173 zaposlenih, godinu dana ranije je ostvarila dobit od 73.500.000 dinara, što je manje u odnosu na 2021. kada je on iznosio 82.519.000 dinara.
Pročitajte još:
Fruvita je osnovana 2003. godine, a danas poseduje dva moderna proizvodna pogona. Na sajtu ove kompanije piše da se pridržavaju najviših standarda u procesu proizvodnje, prerađuju samo najkvalitetnije plodove domaćeg voća iz smederevsko-gročanske regije u aseptičnim uslovima na proizvodnim linija najeminentnijih proizvođača.
Manja
15.8.2024 #1 AuthorOcekivano da bude tako, mnogo toga je uticalo ma takve rezultate
STEPA
16.8.2024 #2 AuthorBaš strašno, biće bolje
DOBRILA
16.8.2024 #3 AuthorSvasta je ove godine uticalo na voce i povrce..
Milan
16.8.2024 #4 AuthorVerovatno su ljudi poceli da razmisljaju o tome sta piju i kako im to utice na zdravlje.. ti sokovi su prepuni secera i aditiva.. o tome se malo govori, kao da je cilj da ljudi imaju sto manju svest o hrani koju unose u sebe.
PAVLE-2005
16.8.2024 #5 AuthorMora malo vise da paze sta nude klijentima i da poboljšaju proizvode
LEBRON
17.8.2024 #6 AuthorMnogo manje se piju sokovi
JANA
17.8.2024 #7 AuthorSlaze se, podize se svest i zdravoj ishrani sve vise
Faith
18.8.2024 #8 AuthorSve vise se pije alkohol
BIJUTI27
5.9.2024 #9 AuthorPa biće još manji, samo vi dignite još malo cene sokova. Čoveče, litar soka sa upitnih 15-20% voćnog sadržaja gde je sve ostalo voda i neka hemija košta po 170-190 din. Pa šta zamišljate? Što veća cena-veća je i dobit? A neeee, viša cena – manje kupaca te robe. Prirodna limunada je zakon.
BIJUTI27
17.9.2024 #10 AuthorPa kad prodaju vodu ofarbanu za 200 i vise dinara