od preduzetnika do kompanija

Pad dobiti firmi za proizvodnju sokova od voća i povrća u 2023. godini

Firme u fokusuPoslovanjeSrbija

15.8.2024 16:37 Autor: Miljan Paunović 9

Pad dobiti firmi za proizvodnju sokova od voća i povrća u 2023. godini Pad dobiti firmi za proizvodnju sokova od voća i povrća u 2023. godini
Proizvodnja sokova od voća i povrća u Srbiji proteklih godina održava stabilan nivo poslovanja, i odoleva turbulencijama na tržištima. Bez sokova život je odavno... Pad dobiti firmi za proizvodnju sokova od voća i povrća u 2023. godini

Proizvodnja sokova od voća i povrća u Srbiji proteklih godina održava stabilan nivo poslovanja, i odoleva turbulencijama na tržištima.

Bez sokova život je odavno postao nezamisliv, posebno onih koji su napravljeni od voća, te tako se dobit kompanija i firmi iz ove delatnosti za prošlu godinu zadržala u plusu, iako je zabeležila pad u odnosu na godinu ranije, i iznosila je 1.818.306.000 dinara. U 2022. godini ona je bila 2.412156.000 dinara, pokazuju podaci bonitetne kuće CompanyWall.

Za Biznis.rs iz firme Zdravo Organic d.o.o iz Selenče kažu da se bave preradom voća i povrća metodom tople prerade kojom proizvode džemove, pekmez i kiseli program (zimnicu i ajvare) i metodom hladnog ceđenja voća i povrća, kojom proizvode 100 odsto prirodne sokove, kašaste i bistre, bez dodatka vode i šećera.  

“Celokupan proizvodni program se vrši bez upotrebe konzervansa, a jedina i isključiva zaštita je pasterizacija. Naš proizvodni program je namenjen pobornicima zdrave hrane koji vode računa o vlastitom zdravlju”, kažu iz ove firme i dodaju da je Zdravo Organic bio svojevremeno jedan od prvih proizvođača organskih proizvoda u Srbiji te se stoga opet teži povratku organskoj proizvodnji makar delimično jednog dela asortimana, te da su u stalnim pregovorima sa Ministarstvom privrede i poljoprivrede.

Zdravo Organic je u 2023. godini ostvario dobit od 18.568.000 dinara i imao 27 zaposlenih. Oni dodaju i to da razvijaju vlastite kulture povrća poput krastavaca, cvekle, šargarepe u cilju boljeg kvaliteta krajnjeg proizvoda, te da usmeravaju fokus i na strano tržište koje trenutno čini 75 odsto ukupne prodaje.

Foto:Pixabay.com

Na vrhu liste od ukupno 186 preduzeća, nalazi se kompanija Rauch iz Koceljeve, u vlasništvu istoimenog austrijskog lidera u proizvodnji sokova.

Dobit ove firme u 2023. godini iznosila je 1.491.810.000 dinara, a ukupni prihodi 9.750.254.000 dinara. U Rauch-u radi 275 ljudi, a podaci kažu da izvoze svoje sokove u više od 100 zemalja. U 2022. godini, prema parametru EBIDTA, dobit ove firme je bila niža i iznosila je 1.308.780.000 dinara, a godinu dana ranije iznosila je 1.133.109.000 dinara.

Iz Rauch-a navode da aktivno rade  na ekonomskom, održivom i pažljivom korišćenju prirodnih resursa, kao i da preuzimaju odgovornost za brigu o životnoj sredini.

Odmah iz njih, nalazi se firma Nectar d.o.o iz Bačke Palanke, koja je u prošloj godini ostvarila dobit od 338.000.000 dinara. Kompanija beleži pad u dobiti u odnosu na 2022. godinu kada je iznosila 554.809.000 dinara. Ipak, to je bio znatno dobar rezultat, u odnosu na 2021, pandemijsku godinu, kada je Nectar imao dobit od samo 34.033.000 dinara.

Ukupni prihodi ove kompanije u prošloj godini iznosili su 9.654.769.000 dinara, a broj zaposlenih bio je 692.

Top 20 preduzeća u delatnosti proizvodnje sokova od voća i povrća, po dobiti
Ime preduzećaDobitUkupni prihodiBroj zaposlenih
RAUCH SERBIA DOO, KOCELJEVA1.491.810.0009.750.254.000281
NECTAR DOO BAČKA PALANKA338.000.0009.654.769.000692
FRUVITA DOO BEOGRAD158.401.0002.229.620.000173
PODGORINA FRUCHT DOO150.666.0002.724.741.000114
FRESH & CO DOO BEOGRAD54.193.000951.273.0001
PEBEKOM d.o.o. Stara Pazova-Krnješevci21.907.000330.826.00026
ZDRAVO ORGANIC DOO SELENČA18.568.000172.286.00027
KENDY LTD DOO BEOGRAD, ZEMUN11.881.000503.016.00025
ARONIJA VITA DOO BEOGRAD-LAZAREVAC3.411.00041.528.0004
Cold Pressok doo Beograd2.333.000148.464.00026
ANA GLIGORIJEVIĆ PR SRBERRY2.035.00016.249.0001
SOKOVNIK DOO Beograd1.626.0002.776.0000
DEJAN STEFANOVIĆ PR PRIRODA DS1.448.00011.473.0003
MAJSTORI ZA VOĆE D.O.O.1.159.0006.354.0002
VOJISLAV VLAHOVIĆ PR BEOBAŠTA935.00013.327.0004
SPIRITAS BIZ DOO SUBOTICA756.00022.433.0001
Zemljoradnička zadruga POMONA KLADUŠNICA Kladušnica696.0002.453.0000
GORDANA STANČIĆ PR ILLESSBY375.0007.313.0002
IMMUNO BERRY DOO358.0005.471.0001
VELJKO KOVAČEVIĆ PR BEOGRAD353.0005.099.0001
CompanyWall Finansijski Asistent *svi podaci su za 2023. godinu, u dinarima

Za dve decenije poslovanja od malog preduzetničkog poduhvata izrasli su u lidersku kompaniju koja posluje i izvan granica Srbije, navode iz Nectara.

 „Jedina smo kompanija u regionu koja ima potpuno zaokružen proces proizvodnje: od saradnje sa voćarima i kupovine voća, preko proizvodnje do konačnog rezultata – gotovih proizvoda kao što su sokovi, nektari, alkoholna pića, džemovi. Stalno unapređujemo poslovanje jačanjem direktne distributivne mreže, razvojem novih proizvoda i stalnom brigom o njihovom vrhunskom kvalitetu“, ističu na svom sajtu iz ove kompanije.

Fruvita iz Beograda zauzela je treće mesto, sa ostvarenom dobiti od 158.401.000 dinara u 2023. godini.

Kompanija koja ima 173 zaposlenih, godinu dana ranije je ostvarila dobit od 73.500.000 dinara, što je manje u odnosu na 2021. kada je on iznosio 82.519.000 dinara.

Fruvita je osnovana 2003. godine, a danas poseduje dva moderna proizvodna pogona. Na sajtu ove kompanije piše da se pridržavaju najviših standarda u procesu proizvodnje, prerađuju samo najkvalitetnije plodove domaćeg voća iz smederevsko-gročanske regije u aseptičnim uslovima na proizvodnim linija najeminentnijih  proizvođača.

  • Manja

    15.8.2024 #1 Author

    Ocekivano da bude tako, mnogo toga je uticalo ma takve rezultate

    Odgovori

  • STEPA

    16.8.2024 #2 Author

    Baš strašno, biće bolje

    Odgovori

  • DOBRILA

    16.8.2024 #3 Author

    Svasta je ove godine uticalo na voce i povrce..

    Odgovori

  • Milan

    16.8.2024 #4 Author

    Verovatno su ljudi poceli da razmisljaju o tome sta piju i kako im to utice na zdravlje.. ti sokovi su prepuni secera i aditiva.. o tome se malo govori, kao da je cilj da ljudi imaju sto manju svest o hrani koju unose u sebe.

    Odgovori

  • PAVLE-2005

    16.8.2024 #5 Author

    Mora malo vise da paze sta nude klijentima i da poboljšaju proizvode

    Odgovori

  • LEBRON

    17.8.2024 #6 Author

    Mnogo manje se piju sokovi

    Odgovori

    • JANA

      17.8.2024 #7 Author

      Slaze se, podize se svest i zdravoj ishrani sve vise

      Odgovori

  • Faith

    18.8.2024 #8 Author

    Sve vise se pije alkohol

    Odgovori

  • BIJUTI27

    5.9.2024 #9 Author

    Pa biće još manji, samo vi dignite još malo cene sokova. Čoveče, litar soka sa upitnih 15-20% voćnog sadržaja gde je sve ostalo voda i neka hemija košta po 170-190 din. Pa šta zamišljate? Što veća cena-veća je i dobit? A neeee, viša cena – manje kupaca te robe. Prirodna limunada je zakon.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.