Apotekarska ustanova Filly Farm beleži odlične rezultate zbog čega je rangirana u projektu 99 najuspešnijih

Personalizovan pristup neophodan za uspeh u apotekarskom sektoru

Firme u fokusuSrbija

24.12.2024 14:51 Autor: Mirjana Vasić Adžić 0

Personalizovan pristup neophodan za uspeh u apotekarskom sektoru Personalizovan pristup neophodan za uspeh u apotekarskom sektoru
Apotekarski sektor u Srbiji je prilično razvijen i beleži stabilan rast prihoda već nekoliko godina zaredom. Ipak, ono što ostaje kao najbitnija stavka pri... Personalizovan pristup neophodan za uspeh u apotekarskom sektoru

Apotekarski sektor u Srbiji je prilično razvijen i beleži stabilan rast prihoda već nekoliko godina zaredom. Ipak, ono što ostaje kao najbitnija stavka pri izboru apoteke u kojoj ćete nabavljati lekove, a posebno starijoj populaciji, je kvalitet usluge i personalizovan pristup.

Sagovornik za Biznis.rs bio nam je Vladimir Terzić, finansijski analitičar Apotekarske ustanove Filly Farm. U pitanju je domaći apotekarski lanac, koji posluje u Srbiji od 2003. Filly Farm je prošle godine obeležio 20 godina poslovanja.

„Prva apoteka je otvorena u Velikoj Plani, a sada brojimo 98 maloprodajnih objekata i veb-šop. U planu je otvaranje još četiri maloprodajna objekta početkom 2025. godine”, kaže Terzić na početku razgovora i dodaje da većina Filly apoteka posluje više od 15, 20 godina.

Jedna od glavnih odlika apotekarskog sektora je prisustvo velikog broja prodajnih objekata, što ovu delatnost čini dodatno konkurentnom i zahtevnom za opstanak. Pitali smo Terzića kako ocenjuje situaciju u apotekarskom sektoru Srbije.

„Dosta faktora utiče na delatnost. Sa jedne strane, velika je konkurencija, imamo prisustvo stranog kapitala, kao i veliki broj apoteka na malom prostoru. Sve su to faktori zbog kojih je opstanak na tržištu zahtevan. Sa druge strane, u apotekama se promenio portfolio, sada se sve starosne grupe mogu nazvati klijentima, od 7 do 77 godina”, objašnjava Terzić.

Ipak, dugogodišnje prisustvo na tržištu i konstantno širenje mreže apotekarskih radnji odraz je zalaganja zaposlenih i pružanja kvalitetne usluge građanima.

„Dugo smo prisutni na tržištu, većina klijenata je u prijateljskim odnosima sa našim zaposlenima, što je za nas najveća satisfakcija”, ističe Terzić.

Prema njegovim rečima, upravo je to način koji ih dovodi do klijenata i čini ovaj lanac prepoznatljivim u odnosu na konkurenciju.

„Smatram da sa prijateljskom filozofijom i preporukom dolazimo do novih klijenata, a postojeće zadržavamo. Za nas je to veliki uspeh u današnjem instant svetu i poslovanju”, otkriva.

Izvor: Pixabay.com

Poslovanjem u godini koju polako ispraćamo, Terzić je zadovoljan. U prethodne tri godine otvorili su osam novih objekata. Posebno ih raduje rast broja zaposlenih.

Nemoguće je govoriti o poslovanju, a ne osvrnuti se na period pandemije, posebno ako uzmemo u obzir apotekarski sektor koji je u to vreme imao značajnu ulogu u borbi sa virusom korona.

„U tom periodu fokus je bio na zdravlju kompletne planete. Apoteke kao i proizvođači imali su veliki rast i skok prometa, naravno, i dobru zaradu. Videli smo da zdravlje nema cenu, iako smo to uvek znali, ali pandemija nam je to u potpunosti potvrdila”, kaže Terzić i dodaje da rusko-ukrajinski sukob nije bitno uticao na poslovanje apotekarskog sektora.

Svaka godina u kojoj se ispune očekivanja iz biznis plana može se označiti kao uspešna. Prema rečima našeg sagovornika, takva je bila 2024. godina, jer su ostvarili planirani rast. Naravno, poteškoća je bilo.

„Faktori sa kojima se bore svi igrači na tržištu, ne samo u našoj delatnosti, je tržište radne snage koje je dosta uzburkano, posebno nakon pandemije. Velike su fluktuacije ljudi. Ovde je krenuo da se primenjuje zapadni model, da se posao menja na pet godina. Nekada su naši roditelji  čitav radni vek provodili u istoj kompaniji. Sada je sve drugačije, tržište se promenilo”, konstatuje.

Kada je u pitanju inflacija, koja direktno utiče na kupovnu moć građana, finansijski menadžer Filly apoteka smatra da je došlo do smirivanja.

„Ako gledamo nekoliko godina unazad, 2021. godine doživeli smo najveći skok inflacije od krize 2007. godine. Cene su otišle i preko 50, 70 odsto, a standard građana to nije pratio. Mislim da država radi dobar posao da smiri inflaciju, pre svega Narodna banka Srbije i to je za pohvalu”, smatra Terzić.

Planovi za budućnost apoteka Filly biće usmereni na modernizaciju poslovanja. Svakako će i dalje fokus biti na tradicionalnom poslovanju, ali neke projekcije su da će se to menjati u bliskoj budućnosti. Kao i svaki biznis, i rad apoteka treba da ide u smeru inovacija, pre svega digitalizacije, ističe Terzić.

„Mi imamo zadatak i naš cilj je širenje i otvaranje novih objekata u Vojvodini, Istočnoj i Južnoj Srbiji”, kaže.

Zadatak koji su sebi postavili nosi sa sobom mnoge izazove, jer je na teritoriji Srbije već prisutan veliki broj apoteka. Na našem tržištu su već odavno brendovi koji su veoma rasprostranjeni, a neki od njih su i lideri na tržištu Evrope.

„Takve konkurente teško da možete pratiti. To je ogromna količina kapitala i mogućnost stvaranja monopola je verovatnija”, otkriva i dodaje da činjenica da je tržište slobodno znači da ima mesta za sve, a posebno za one koji su uporni i spremni da se bore.

Terzić se osvrnuo i na cene marži na lekove.

„Država je ograničila marže na lekove. Apoteke imaju iste ili slične cene, presudne su lokacije i aktivne kampanje, kao i razne promocije. U apotekama je lek primarni proizvod i ne bih se složio sa famom koja vlada da apoteke mnogo zarađuju, za razliku od ostalih delatnosti, pre svega trgovinskih lanaca”, smatra Terzić.

Za kraj ističe da ono na šta je najponosniji u dugogodišnjem poslovanju ovog apotekarskog lanca je što se svi u njemu osećaju kao jedna velika porodica, koja broji 450 članova.

„Naši zaposleni su naš najveći kapital i naš najveći ponos. Oni grade i jačaju sistem. Kada pogledate da je u današnjem svetu jedino merilo uspeha profit, mi stavljamo akcenat na čoveka, kako naših zaposlenih, tako i naših klijenata”, ističe.

Takođe, opstanak na tržištu veliki je uspeh i razlog za ponos, smatra Terzić.

99 najuspešnijih preduzeća u delatnosti trgovine na malo farmaceutskim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama – apotekama, po prihodima
PozicijaIme preduzećaUkupni prihodiRezultat poslovanja
1.APOTEKARSKA USTANOVA LILLY DROGERIE28.767.938.0001.019.408.000
2.AU „BENU“24.024.628.0001.007.159.000
3.APOTEKARSKA USTANOVA „JANKOVIĆ“8.748.743.000769.881.000
4.AU „GALEN PHARM“5.066.033.00023.000.000
5.APOTEKA „FILLY“5.014.512.00091.914.000
6.AU „VEGAFARMA“3.216.690.000154.566.000
7.APOTEKA “KRŠENKOVIĆ“2.876.902.00060.569.000
8.AU „VIVA PHARM“2.466.145.000112.773.000
9.AU „OAZA ZDRAVLJA“2.456.815.000156.814.000
10.VETERINARSKA APOTEKA PLUSPLUS doo2.218.395.00083.751.000
11.A.U. „LEKOFARMA“2.077.578.000150.989.000
12.Pet Network SRB veterinarska apoteka doo1.973.783.000217.068.000
13.APOTEKARSKA USTANOVA „SRBOTRADE“1.562.746.000159.337.000
14.AU „GALENA LAB“1.558.123.00058.885.000
15.AU BIOPHARM1.532.513.00012.426.000
16.APOTEKARSKA USTANOVA „ADONIS“1.371.838.00044.778.000
17.AU „ŽALFIJA“1.370.977.00016.464.000
18.AU „JULIJA NOVA“1.327.608.000500.000
19.AU „FAMILY PHARM“1.046.640.00014.413.000
20.APOTEKA “MELISA“1.022.544.0007.232.000
21.APOTEKA „MILICA VPD“1.002.040.00072.043.000
22.APOTEKA ZDRAVLjE LEK877.935.00048.597.000
23.AU „SUNCE“866.985.00069.468.000
24.APOTEKA ALBA GRAECA PHARM824.116.00014.527.000
25.AU „APOTEKA DžUNIĆ“757.220.00019.020.000
26.AU “PRIMAKS FARM“720.127.0001.226.000
27.AU „LAURUS“689.585.00037.000
28.AU „JASFARM“679.625.00071.666.000
29.AU TG-PHARM MEDICO650.087.0004.334.000
30.AU “APOLO“647.295.00014.210.000
31.APOTEKARSKA USTANOVA „NEOFARM“636.170.00017.407.000
32.AU „LIRAFARMA“627.623.0001.451.000
33.APOTEKA „STESA“625.799.00017.825.000
34.AU „IVANČIĆ I SIN FARMACIJA“603.268.000596.000
35.APOTEKA IRISFARM564.722.00032.505.000
36.AU “MILETIĆ PLUS“557.668.00019.213.000
37.AU „VIVA-DIJAB“523.555.00025.584.000
38.APOTEKE “MATIĆ“505.965.0002.617.000
39.AU APOTEKA NIKOLIĆ486.026.0001.429.000
40.AU ANĐELA482.206.0002.304.000
41.AU „BELADONA“475.537.00017.325.000
42.AU APOTEKA „BAOFARM“471.825.0002.564.000
43.APOTEKA „MARKFARM CO“450.078.0001.810.000
44.AU FARMA PRIMA449.323.000521.000
45.AU APOTEKA „ANA“446.850.00031.071.000
46.AU „ANAFARM“441.642.00016.848.000
47.AU “MELEM“435.255.00010.457.000
48.AU “HYGIA“431.461.00013.752.000
49.APOTEKA „BELADONA“426.870.00012.463.000
50.A.U. APOTEKA HIGIJA416.335.0004.674.000
51.APOTEKA “MARKOVIĆ“401.090.00010.564.000
52.APOTEKA „LIPA LEK“400.099.00011.333.000
53.APOTEKA „MEDIKA“399.002.00018.442.000
54.APOTEKARSKA USTANOVA DENTAL390.041.00016.475.000
55.AU „ALFA PHARM“383.261.0005.069.000
56.PET REPUBLIC veterinarska apoteka i pet šop d.o.o. Beograd-Zemun376.741.00014.204.000
57.AU APOTEKA „VIVA“371.653.0002.929.000
58.AU “LIVADA“371.037.0002.595.000
59.APOTEKARSKA USTANOVA „ALEKSANDAR PHARM“369.603.00012.363.000
60.Apotekarska ustanova “Pionirski trg 012“359.591.0002.168.000
61.AU APOTEKA „BOBAN T“352.747.0002.427.000
62.AU „TILIA“352.063.00017.540.000
63.AU „NEVEN“345.040.0002.062.000
64.AU „REMEDIA“343.178.000221.000
65.APOTEKARSKA USTANOVA „HIGIJA“340.398.0005.162.000
66.AU APOTEKA „BRAĆA FILIPOVIĆ“332.347.0007.169.000
67.Pet Spot veterinarska apoteka d.o.o.332.149.0003.872.000
68.ZDRAVLJE327.813.00024.831.000
69.APOTEKARSKA USTANOVA LIPA320.680.0009.974.000
70.APOTEKA „NANA +“317.925.0001.280.000
71.A.U. „MLADOST“309.779.0008.281.000
72.AU „BIOFARM“308.904.0007.641.000
73.AU „MEDIKA-FARM“308.092.00013.628.000
74.APOTEKA „TILIA“297.538.00024.548.000
75.APOTEKARSKA USTANOVA „DžAVIĆ“254.921.00016.079.000
76.APOTEKA „ANTIĆ“247.443.00026.889.000
77.AU „MOJA APOTEKA“208.366.00012.309.000
78.ZU APOTEKA „VIVA+“204.126.00022.333.000
79.Jovana Simić pr JONEX PHARM194.385.00013.064.000
80.SALIX188.693.00019.329.000
81.PČELAR DOO VRŠAC171.214.00022.856.000
82.Buvara d.o.o. Beograd152.241.0005.936.000
83.AU VIVA PLUS140.365.0002.715.000
84.AU HIGIJA TRIPOLSKI128.991.0002.294.000
85.CVELEK-FARM128.527.0007.319.000
86.AU APOTEKA „PLATOFARM“127.873.000575.000
87.AUA MIP126.836.0005.449.000
88.APOTEKARSKA USTANOVA „ZDRAVLjE“124.996.0001.020.000
89.AU „VIOLA“120.656.0003.993.000
90.APOTEKA „ALTHAEA“119.725.0001.564.000
91.AU VIOLA PHARM118.764.0002.659.000
92.AU APOTEKA „ALOJA“117.865.0003.091.000
93.APOTEKA „MIRUS“116.060.0004.373.000
94.APOTEKA „NEOPHARM“114.006.0002.908.000
95.APOTEKARSKA USTANOVA „IVA“112.711.0002.535.000
96.APOTEKARSKA USTANOVA „KEKA FARM“111.299.000806.000
97.ALTEA110.849.0002.576.000
98.A.U “ TILIA COR „110.638.0004.000
99.VITA107.992.0005.933.000
izvor: CompanyWall, *svi podaci su za 2023. godinu, u dinarima

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.