Počinje akcija „Najbolja cena“: Da li su izabrane namirnice zaista najjeftinije?
29.8.2024 10:11 Autor: Milica Vojtek 3
Akcija “Bolja cena”, koja je u velikim trgovinskim lancima bila aktuelna do kraja 2023. godine, uskoro će postati “Najbolja cena”. Spisak proizvoda koje će nositi ovu oznaku, prema najavama predsednika Srbije, trebalo bi da bude objavljen danas, a na listi namirnica biće najprodavaniji artikli u trgovinskim lancima.
I dok predstavnici vlasti objašnjavaju da to znači da će građani pojedine proizvode moći da kupuju po cenama nižim od aktuelnih u marketima, iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) upozoravaju da su i ovaj put iz akcije izuzeti mali proizvođači, te da se njihovi proizvodi neće naći na spisku.
“Zakonska obaveza Komisije za zaštitu konkurencije je analiza tržišta, kao i uočavanje zloupotrebe monopola, kartelskih udruživanja i slično. Nikad nismo videli analizu tržišta! Ono na šta mi kao organizacija i ja kao predsednik NOPS-a upozoravamo godinama jeste da treba da se napravi lista lanca distribucije, da se vidi ko su dobavljači velikim trgovinskim lancima”, ističe u razgovoru za Biznis.rs predsednik NOPS-a Goran Papović.
On je uveren da su „trgovinski lanci često i vlasnici proizvodnje“.
„Mnogi trgovci imaju svoju ratarsku, povrtarsku proizvodnju, mesnu industriju, određene konditorske proizvode, uljarice, i onda lanac distribucije izgleda tako da su sestrinske firme dobavljači velikim trgovinskim lancima”, istakao je Papović.
On navodi i da se na ovaj način malim proizvođačima onemogućava da uđu u velike trgovinske lance.
Iz Komisije za zaštitu konkurencije do zaključenja ovog teksta nisu nam odgovorili na pitanja da li je pre početka najnovije akcije urađena analiza tržišta, kao i da li Komisija ima spisak dobavljača.
U septembru prošle godine Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine je u saradnji sa prodavcima identifikovalo 20 kategorija proizvoda koji će biti na režimu “akcije” sa sniženim cenama.
“Kategorije proizvoda: mleko, jogurt, sir beli kriška, jabuke, krompir, testenina, pileće meso (trup), salama u omotu, bezalkoholni napici, kafa, hrana za bebe, šampon za bebe, kupka za bebe, dečije pelene, šampon za odrasle, kupka za odrasle, toalet papir, higijenski ulošci, deterdžent za pranje sudova, deterdžent za pranje veša. Od 20. septembra 2023. godine u okviru akcije Bolja cena, priključili smo još 16 novih kategorija proizvoda i to: Brašno TIP 500, brašno TIP 400, suncokretovo ulje, kiselo mleko, margarin, sirni namaz, crni luk, pasulj, kupus, pašteta, viršle, smrznuti grašak, džem, keks, pasta za zube i sapun”, saopšteno je tada iz ministarstva.
Pročitajte još:
Navedeno je i da je osnovni cilj akcije – “da cene ovih proizvoda budu najniže ili među dve najniže u toj kategoriji u Evropi”.
U prošlogodišnju akciju “Bolja cena” bile su uključene kompanije koje zajedno imaju više od 80 odsto tržišnog učešća, a cene su bile snižene u preko 2.500 maloprodajnih objekata.
DOBRILA
29.8.2024 #1 AuthorDanas i treba sto vise ovakvih akcija… Nekima ce svakako pomoci
SHALIMAR
29.8.2024 #2 AuthorZaradice oni mnogo vise sa ovom akcijom,a kupcu cena odgovara i kupije x3
Nik
30.8.2024 #3 AuthorNajbolja fora je da iste proizvode reklamiraš 20% skuplje nego prošle godine i trabunjaš o inflaciji bez treptanja.. čista šizofrenija.. Nemojte najbolje, daj samo dobra.. cena..