Potez godine je otvaranje Tesline fabrike u Evropi
12.1.2024 16:40 Autor: Miljan Paunović 4
Misija Danijela Koletića, kako sam kaže, je povezivanje odnosa s javnošću već 21 godinu kroz PRO PR konferenciju. Utemeljivač je jedine nagrade na svetu – PRO PR AWARDS, za koju nominaciju osim bivših dobitnika daju i dobitnici četiri svetska udruženja, i prvi je predsednik PRCA Southeast Europe.
Karijeru je započeo 1991. godine na funkcijama izvršnog producenta evrovizijskog pobednika Rajka Dujmića, direktora splitskog festivala GOL prvenstva Hrvatske, WTA Croatian Lady’s open, prvi je direktor Londonske škole za odnose s javnošću u Hrvatskoj. Danas se bavi savetovanjem na području strateških komunikacija, deluje globalno – Tokio, Doha, Istanbul, Harvard, ali i regionalno. Glavni je savetnik Harvard Medical School za Evropu, Bliski Istok i Severnu Afriku.
U poslovnom portfoliju ima najviše rešenih slučajeva upravljanja krizama – Pfizer, Hipp, Telemach, Bayer farmaceutska kompanija, Poli salama, Slavonski brod grad na dražbi. Njegov uspeh, kako kaže, bazira se na podršci njegove supruge, strasti, ljubavi, viziji i planskom riziku.
Danijel Koletić je za Biznis.rs govorio o svojim najjačim utiscima u 2023. godini, kao i o tome šta očekuje u 2024.
Događaj godine
– Osvajanje 24. Grand Slam titule Novaka Đokovića označilo ga je kao istorijsku ličnost svetskog tenisa. Samim time brendirao je Srbiju, stvorio je nacionalni ponos i ostvario besplatan milionski publicitet. Zahvaljujući Novaku Đokoviću, kako u Srbiji, tako i u brojnim drugim državama sveta mladi talenti u ovom sportu imaju inspiraciju.
Ličnost godine
– Američka pevačica i kantautorka Tejlor Svift (Taylor Swift) svojom mladošću, upornošću, kreativnošću i verom, uz američki marketing, uspela je doći na naslovnice Times magazina kao ličnost godine. Prva je probila rekord zarade u muzičkoj industriji. Procenjuje se da je od turneja, od 60 koncerata, zaradila 1,3 milijarde evra i time probila rekord Eltona Džona (Eltona Johna) koji je bio na vrhu liste s oko 970.000 evra. Još jednom se pokazalo da američki sistem brendiranja, marketinga, razumevanja odnosa s javnošću i razumevanja o važnosti investiranja, donosi uspeh.
Najbolji poslovni potez godine
– Otvaranje Tesline fabrike u Evropi, smanjenje cena ovih vozila na Starom kontinentu i povećanje tržišnog udela kompanije. Električna vozila, globalna mantra koja je kroz regulativu financijski više prihvatljiva kontinentima i državama u kojima je platežna moć i mogućnost uzimanja kredita veća, došla je do nove dimenzije lifestyle-a, na području auto-industrije. Tome možemo zahvaliti Tesli vozilima, koji ne samo da je dodatnu brendirao Nikolu Teslu novim generacijama, već je otvorivši u Nemačkoj svoju tvornicu vozila postavio nove cene vozila i tarife u ovoj industriji, te povećao prodaju i tržišni udeo.
Promašaj godine
– Una TV, pokušaj osvajanja hrvatskog tržišta i drugih zemalja u regionu. Svedoci smo nove strategije medijskog osvajanja tržišta. Tako je i Una TV, iza koje prema neslužbenim podacima stoji Milorad Dodik, pokušala osvojiti i hrvatsko tržište. Brojni novinari su zbog primamljivih finansijskih uslova prešli na ovu televiziju, da bi na kraju ostali bez posla, a Una TV lošom strategijom odredila je svoje pozicioniranje na hrvatskom, a i nekim drugim tržištima.
Očekivanja u 2024. godini
– Novi svetski interesi zadužiće pojedince i kompanije, te im prodati nove priče o energetskoj efikasnosti, a glavni zagađivač će ostati van dometa finansijske odgovornosti. Nove veština, nova znanja, upotrebe veštačke inteligencije u sistemu poslovanja, što uključuje i javnu upravu, lažna predstavljanja, identifikacije, lažne vesti, upravljanje reputacijom i kibernetička sigurnost, biće u fokusu investicija i rada svake ozbiljne kompanije.
SHALIMAR
13.1.2024 #1 AuthorBravo,odlican intervju,mladi gospodin je sve lepo objasnio od ocekivanja u ovoj godini…
ZVONČICA
14.1.2024 #2 AuthorOdlicna ideja 👏👏
CALE
3.2.2024 #3 Authorlepo zamisljeno
ZVEZDA
24.3.2024 #4 AuthorDobra ideja, svaka cast