Prvi na listi Delhaize

Potrošači počinju sa bojkotom jednog po jednog trgovinskog lanca

PoslovanjeSrbija

21.2.2025 11:35 Autor: Marija Jovanović 14

Potrošači počinju sa bojkotom jednog po jednog trgovinskog lanca Potrošači počinju sa bojkotom jednog po jednog trgovinskog lanca
Bojkot trgovinskih lanaca u Srbiji zbog visokih cena biće nastavljen u ponedeljak, 24. februara, a Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva pozvalo je građane da... Potrošači počinju sa bojkotom jednog po jednog trgovinskog lanca

Bojkot trgovinskih lanaca u Srbiji zbog visokih cena biće nastavljen u ponedeljak, 24. februara, a Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva pozvalo je građane da ovog puta bojkotuju samo jedan trgovinski lanac na sedam dana.

Potrošači su putem ankete glasali za bojkot kompanije Delhaize, odnosno Maxi i Shop&Go prodajnih objekata.

Ovog puta pozivamo na pojedinačni bojkot trgovaca, a prema glasovima potrošača prvi na toj listi je Delhaize, odnosno Maxi i Shop&Go, za koji je glasalo 66,8 odsto građana. Drugi je Mercator sa 20,7 odsto, dok je Lidl treći sa 7,3 odsto glasova potrošača. Univerexport dobio je tri odsto, a DIS 2,2 odsto glasova”, kaže za Biznis.rs predsednik Efektive Dejan Gavrilović i dodaje da će ovim redosledom i ići pojedinačni bojkot.

Kako napominje naš sagovornik, iako su se ovog puta odlučili za samo jedan trgovinski lanac, preporuka potrošačima je da – koliko god su u mogućnosti – smanje kupovinu i kod ostalih trgovaca, jer će samo na taj način uspeti da utiču da cene hrane u Srbiji dugoročno budu niže nego što su sada, a realnost je da su među najvišima u Evropi.

Iako još uvek nema zvaničnih rezultata od prošlonedeljnog bojkota, Gavrilović kaže da je, prema proceni Efektive, promet trgovinskih lanaca za pet dana pao za oko 25-30 odsto.

Nakon Delhaize-a ovo udruženje pozvaće potrošače na sedmodnevni bojkot trgovinskog lanca Mercator i njihovih Idea i Roda prodajnih objekata, a zatim Lidla.

Foto: Freepik

Za godinu dana najviše poskupeli šećer, džem i čokolada

Potrošačke cene u januaru 2025. godine povećane su za 4,6 odsto, u poređenju sa istim mesecom prethodne godine, pokazuje najnoviji izveštaj Republičkog zavoda za statistiku (RZS).

Kada je reč o hrani i bezalkoholnim pićima, najveće poskupljenje za godinu dana beleže šećer, džem, med i čokolada – 15,1 odsto, a odmah iza njih su kafa, čaj i kakao sa 12,6 odsto.

Prema zvaničnoj statistici, rast cena od 11,2 odsto zabeležen je i kod ulja i masti. Voće je poskupelo za 12,5 odsto, a povrće 5,3 odsto. Hleb i žitarice skuplje su za 3,8 odsto, dok je meso jeftinije za 1,3 odsto.

Komentarišući potrošačke cene, Dejan Gavrilović ocenjuje da je jedino obrazloženje za proizvode poput kafe, kakaoa i čokolade rast cena na globalnom nivou zbog vremenskih nepogoda koje pogađaju proizvođače.

Ipak, on smatra da su ovakve situacije za trgovce često “paravan” za neosnovano podizanje cena, jer su robu koju imaju na lageru već platili po staroj ceni.

“Tokom bojkota u prodajnim objektima je bilo prilično zanimljivih akcija na određene proizvode. Recimo, štrudla jednog proizvođača, koja nikada nije koštala ispod 100 dinara sada se mogla naći za 85. Jedna od popularnih supa iz kesice prodavala se za 33 dinara. Pretpostavljamo da su ovakvim akcijama trgovci želeli da umanje efekat bojkota i da privuku ljude da kupuju kod njih. Ipak, mi hoćemo trajno niže cene, a ne akcije”, zaključuje predsednik Udruženja za zaštitu potrošača Efektiva Dejan Gavrilović.

  • Jeca

    21.2.2025 #1 Author

    Korisne informacije

    Odgovori

  • Dixi

    21.2.2025 #2 Author

    I treba,hrana i hemija skupi kao otrov,a plate mirarne!

    Odgovori

  • meli77

    21.2.2025 #3 Author

    Zatvorili su malu komšijsku radnju i postoji samo Idea u jednom delu grada

    Odgovori

  • PAVLE-2005

    21.2.2025 #4 Author

    Treba koliko treba da se bojkotuje i da se opamete

    Odgovori

  • Marko

    21.2.2025 #5 Author

    Ozbiljno shvatam i bilo je vreme, krecemo od 24/2 prvo maxi i shop… 7 dana, pozdrav

    Odgovori

  • Verica

    21.2.2025 #6 Author

    Kad već kažete bijkot,onda objasnite i namete od strane države po 1 radniku,koji su najveći u evropi.

    Odgovori

  • bajroslastičar

    21.2.2025 #7 Author

    Da li će bojkot uroditi plodom ili zakon o zaštiti konkurencije treba da se primjenjuje?

    Odgovori

  • bajroslastičar

    21.2.2025 #8 Author

    Da li će bojkot uroditi plodom ili zakon o zaštiti konkurencije treba da se primjenjuje.

    Odgovori

  • Jovica

    21.2.2025 #9 Author

    Svakako podrzavam. Plate su male a cene konstantno rastu.

    Odgovori

  • Tiki

    21.2.2025 #10 Author

    Tako je! Bojkt lopovima pohlepnim koji naa pljackaju! Zar cene da budu kao da smo u Monaku ?!! Najvise ili iste sa zemljama standarda u Evropi?!!??
    SRAMOTA LOPOVI JEDNI!

    Odgovori

  • Šone

    21.2.2025 #11 Author

    Narod sve manje i ide u te velike lance, cene su ogromne… Gledam čokolada od 300g košta preko 1100 rad, pa od čega se pravi???

    Odgovori

  • Sasa

    21.2.2025 #12 Author

    Ja radim u Lidlu i juce i danas guzva ko da je Nova godina,ako se bojkot ovako odvija onda nista od njega.Strasno ljudi kukaju a kada treba malo zaobici radnje oni jos vise kupuju!

    Odgovori

  • STEPA

    21.2.2025 #13 Author

    Nadamo se da bar ovo umanji cene

    Odgovori

  • deks

    21.2.2025 #14 Author

    Treba bojkotovati sve markete, ne samo jedan a znacaj dati malim radnjama koji jedva da opstaju pored njih svih a u korist svih nas.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.