raste broj pritužbi na online prodaju

Potrošači u Srbiji se najviše žale na kvalitet tehničke robe, mobilnih telefona i obuće

PoslovanjeSrbijaU fokusu

14.3.2023 15:29 Autor: Redakcija Biznis.rs 6

Potrošači u Srbiji se najviše žale na kvalitet tehničke robe, mobilnih telefona i obuće Potrošači u Srbiji se najviše žale na kvalitet tehničke robe, mobilnih telefona i obuće
Potrošači u Srbiji prošle godine najviše su se žalili na kvalitet tehničke robe, pre svega bele tehnike, kao i mobilnih telefona i obuće, rekla... Potrošači u Srbiji se najviše žale na kvalitet tehničke robe, mobilnih telefona i obuće

Potrošači u Srbiji prošle godine najviše su se žalili na kvalitet tehničke robe, pre svega bele tehnike, kao i mobilnih telefona i obuće, rekla je danas predsednica Centra potrošača Srbije Maja Anokić.

Ona je na panelu „Prava potrošača – dokle smo stigli i čemu stremimo“ istakla da su potrošači podneli između 3.500 i 4.000 žalbi na kvalitet kupljene robe.

Navela je da je bila u porastu internet kupovina, posebno u toku pandemije virusa korona, pa je povećan i broj žalbi na robu kupljenu na taj način, prenosi Beta.

Panel o pravima i zaštiti potrošača organozovala je kompanija Lidl povodom Svetskog dana potrošača.

Pomoćnica ministra unutrašnje i spoljne trgovine Višnja Rakić podsetila je da je novi Zakona o zaštiti potrošača u primeni od decembru 2021. godine, kada je napravljen veliki pomak vansudskom rešavanju potrošačkih sporova.

„U zaštiti potrošača veoma je važna saradnja kupaca, udruženja koja štite njihova prava i trgovcima“, istakla je Rakić.

Ministar spoljne i unutrašnje trgovine Srbije Tomislav Momirović rekao je da je 2021. godine, kada nije postojala obaveza trgovca da učestvuje u vansudskom rešavanju spora, bilo samo sedam postupaka, a 2022. godine bilo je 779 predloga za vođenje postupaka, kada je aktivirana IT platforma za vansudsko rešavanje potrošačkog spora.

Naveo je da je rešeno 495 predmeta od kojih je 181 rešen tako što je zaključen sporazum između trgovca i potrošača.

Momirović je kazao da je februara ove godine obrazovan i Nacionalni savet za zaštitu potrošača u čijem sastavu su i predstavnici Privredne komore Srbije kao i druge institucije.

  • TATJANA

    16.3.2023 #1 Author

    Postavlja se pitanje odakle i kakva roba nam dolazi

    Odgovori

  • Tina

    18.3.2023 #2 Author

    Sta li je sa ostalom robom. Napr, hranom.

    Odgovori

  • Dragana

    19.3.2023 #3 Author

    Kada imas problem pri kupovini u radnji sta tek treba ocekivati online

    Odgovori

  • GOCA BG

    19.3.2023 #4 Author

    Sve je treca klasa,sramota…

    Odgovori

  • COKA

    19.3.2023 #5 Author

    Srbija zemlja treceg sveta

    Odgovori

  • Coka13

    29.3.2023 #6 Author

    Uvek samo treća klasa.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.