Za prodaju korišćene robe registrovano više od 1.000 preduzetnika i firmi

Prodavnice odeće dominiraju sektorom prodaje polovne robe

PoslovanjeSrbija

12.5.2023 08:01 Autor: Milica Rilak 6

Prodavnice odeće dominiraju sektorom prodaje polovne robe Prodavnice odeće dominiraju sektorom prodaje polovne robe
Za trgovinu na malo polovnom robom u prodavnicama na kraju 2021. godine bila su registrovana 1.034 pravna lica, među kojima je čak 970 preduzetnika.... Prodavnice odeće dominiraju sektorom prodaje polovne robe

Za trgovinu na malo polovnom robom u prodavnicama na kraju 2021. godine bila su registrovana 1.034 pravna lica, među kojima je čak 970 preduzetnika. Prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, taj sektor je tokom 2021. ostvario prihod od 2,065 milijardi dinara, od čega je najuspešnija kompanija među registrovanima za tu delatnost – Textile House – ostvarila 561,2 miliona dinara prihoda.

Podaci o ostvarenim prihodima za ceo sektor ukazuju na to koliki je udarac pandemija nanela najbrojnijima među radnjama sa polovnom robom – prodavnicama odeće. Konkretno, u 2019. godini ukupan prihod ostvaren u ovoj delatnosti iznosio je 1,94 milijarde dinara, da bi u 2020. opao na 1,71 milijardu.

Lideru u tom sektoru, kompaniji Textile House, prihod je u 2020. bio nešto veći od 457 miliona dinara, da bi se već u 2021. godini „popravio“ za 100 miliona dinara, i popeo na 561 milion dinara. Isto su uspeli da ponove i u 2022. godini, kada je prihod ponovo porastao na 666 miliona dinara.

Prodavci polovne odeće, iako najbrojniji, nisu i jedini u ovom sektoru, a dobar primer za to je kompanija na drugom mestu naše liste: Tri-D Plus iz Kraljeva. Ona se, između ostalog, bavi i trgovinom otpadnim gvožđem, bakrom i aluminijumom.

Kako je za tom vrstom sirovine vladala velika tražnja tokom pandemije, kao i u naredne dve godine, vlasnik i direktor Dejan Pavlović za Biznis.rs kaže da je zadovoljan poslovanjem i da sličan rezultat očekuje i ove godine, pošto smatra da je firma dostigla „plafon“ razvoja.

Poslovanje u sektoru trgovine na malo polovnom robom u prodavnicama
Naziv preduzećaUkupni prihodiDobitBroj zaposlenih
TEXTILE HOUSE d.o.o.561.217.00072.043.00089
TRI-D PLUS DOO KRALJEVO161.343.0006.686.00015
SENKO-KOMERC DOO NOVI PAZAR147.718.0003.228.00030
ISSITEX DOO ZRENJANIN121.695.0006.316.00033
FAMILY CORNER doo70.426.0004.150.00024
ALPHA TEXTIL DOO Glibovac61.301.0008.113.00023
PR ELOHIM, PARAĆIN41.760.0004.736.00015
BARTEX DOO30.397.00024.0003
PR FAMILY22.375.000802.00014
HOUSE OF MONEY DOO ZEMUN21.711.000198.00018
EUROMETALIC 021 TEMERIN21.303.0001.089.0006
JOKER MOBIL17.573.000206.0002
VUČKOVIĆ DAS D.O.O. STARI BANOVCI12.342.000743.0004
MOBIL-MEDIUM11.664.000344.00011
SOMINA D.O.O.10.937.00043.0005
AUTO CENTAR ARČI BEOGRAD (PALILULA)10.360.0001.102.0001
CompanyWall Finansijski Asistent *svi podaci su za 2021. godinu, u dinarima

Kada je reč o trgovini polovnom odećom, među kompanijama i preduzetnicima koji su ostvarili najveći prihod u 2021. godini nalaze se oni čija se roba može kupiti samo u prodavnicama i robnim kućama, ali i firme koje robu na malo i veliko nude preko interneta, na sopstvenim sajtovima.

Zajednička ocena nekoliko direktora firmi i vlasnika preduzetničkih radnji sa kojima smo razgovarali, ali uz uslov da ih ne imenujemo, jeste da je najveća konkurencija ona nelojalna – koja se ne vidi među registrovanim firmama i preduzetnicima.

„To su oni koji unose robu u zemlju na crno i prodaju je po pijacama ili preko društvenih mreža bez ikakve kontrole, praktično bez ikakvih troškova kakve bi imali da posluju u skladu sa zakonom“, upozoravaju domaći privrednici.

Image by Freepik

Razvoj tržišta second hand odeće

Kompanija Global Data procenila je da je svetsko tržište polovne odeće i obuće u 2022. godini vredelo 184,2 milijarde dolara, kao i da se do 2026. očekuje rast od 16 odsto. Najveća tržišta prema vrednosti su SAD, Kina, Japan i Nemačka.

Kada je reč o srpskom tržištu, polovna garderoba može se nabaviti na veliko i malo, a kompanije sa dužim „stažom“ u toj delatnosti objavljuju cenovnike za veleprodaju „na džak“, odnosno za komadnu prodaju garderobe na svojim sajtovima.

U poslednjih desetak godina sve popularnije su i prodavnice sa ekskluzivnijom polovnom odećom ili specijalizovane za određeni period ili stil. Poznavaoci prilika u tom sektoru procenjuju da je za otvaranje bolje snabdevene male prodavnice polovne odeće potrebno inicijalno ulaganje od barem 3.000 evra.

U tu sumu ulaze troškovi zakupa prostora uz depozit, nabavka polica, štendera, robe, kao i kase i druge neophodne opreme – ali je od svega toga, kako kažu, najvažnije pronaći „nišu“ ili napraviti sebi dobru reklamu kako biste se izdvojili iz pravog mora sličnih ponuda.

  • Dux011

    12.5.2023 #1 Author

    Sta reci, narod bira alternative…

    Odgovori

  • DOBRILA

    13.5.2023 #2 Author

    Na svakom cosku ih ima..

    Odgovori

  • KIMCHI

    13.5.2023 #3 Author

    I u svetu je ovo potpuno normalna pojava

    Odgovori

  • DUCA

    13.5.2023 #4 Author

    Sve više je radnji sa polovnom garderobom.

    Odgovori

  • SLAVICA

    14.5.2023 #5 Author

    Sto li je to tako?!

    Odgovori

  • MAJA

    15.5.2023 #6 Author

    Popularno dogo godina već, ne znam sta je sad tu novo

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.