Proizvodnja dušeka – izazov ili poslovna prilika?
28.4.2025 10:13 Autor: Mirjana Vasić Adžić 1



Prosečna osoba provede otprilike jednu trećinu svog života spavajući. To je oko 25-30 godina, pod pretpostavkom da prosečan životni vek traje od 75 do 90 godina i da osoba spava oko osam sati dnevno. Naravno, ovo može varirati u zavisnosti od individualnih navika spavanja i dužine života. Spavanje nije samo odmor—ono igra ključnu ulogu u regeneraciji tela i uma.
Izbor dušeka igra izuzetno važnu ulogu u kvalitetu sna. Pravilno odabran dušek pruža optimalnu podršku telu, smanjuje pritisak na kičmu i zglobove i omogućava opuštanje mišića tokom noći. Kada sve ove činjenice uzmete u obzir proizvodnja dušeka se čini kao odlična preduzetnička ideja. Da li je stvarno tako i šta oni koje se odluče na ovakav potez treba da znaju o ovom poslu za Biznis. rs govorio je Veljko Petrović, geeralni direktor firme Bonneli 011 iz Bariča.
„Bavimo se proizvodnjom programa za spavanje koji čine dušeci, naddušeci, baby dušeci, jastuci i ostali prateći proizvodi. Najveći deo naših proizvoda možete naći na www.bonneli.co.rs. Na tržištu smo prisutni više od 20 godina. Naši glavni klijenti su saloni nameštaja i specijalizovane prodavnice za „sleeping/bedding“ program. Takođe, radimo proizvode i za opremanje hotela, kao i javnih ustanova. Ovo važi i za Srbiju i za izvozna tržišta. Do kupaca dolazimo najčešće direktnom komunikacijom. Ipak, najčešći slučaj je da nam se kupci sami javljaju, shodno renomeu koji imamo kao proizvođač“, objašnjava Petrović na početku razgovora.
Na pitanje kako bi ocenio poslovanje svog preduzeća od 2021. godine naovamo ističe da je 2021. godine došlo do velikih promena na tržištu.
„Percepcija i potrebe potrošača su se dosta promenile i, nažalost, nameštaj više nije među 30 najvažnijih potreba (još 2014. godine je bio na 17 mestu). Takođe, cene ključnih repromaterijala su dosta oscilirale. Konačno, nameštaj je verovatno jedini sektor proizvoda široke potrošnje koji u maloprodajama nije imao porast cena od 2020. godine do danas“, kaže direktor firme Bonneli.
Konstatuje da su uspeli da sačuvaju tržišni udeo u Srbiji, razviju dosta novih proizvoda sa boljom akumulacijom, konstantno smanjujući troškove rada po jedinici proizvoda – uvođenjem novih tehnologija i optimizacijom procesa proizvodnje.
„Takođe, uspeli smo da dodatno poboljšamo likvidnost, profitabilnost i naplativost naših potraživanja. Ušli smo u nova tržišta, tako da smo postigli da je izvozni plasman sada realno blizu 50 odsto i da budemo konkurentni na skoro svim tržištima u Evropi. Naši ključni dobavljači su i dalje svetski renomirani proizvođači repromaterijala za industriju nameštaja“, objašnjava.
U godini iza nas Petrović smatra da je bilo mnogo ograničavajućih faktora, prvo na globalnom nivou, a posledično i na tržištu naše zemlje.
Pročitajte još:
„U prethodnoj godini došlo je do drastičnog pada prodaje nameštaja u EU (i do 40 odsto) i mi smo znali da će se to vrlo brzo preneti na Srbiju. Kupovna moć stanovištva je opala za deset odsto u odnosu na 2023. godinu. Troškovi zaduživanja i dalje rastu, jer država insistira na fiksnom kursu, a to dodatno smanuje našu konkurentnost u izvozu. Politička nestabilnost, nastala od formiranja poslednje Vlade u junu 2024. nikako ne pomaže dobrom poslovnom ambijentu. Javni dug je sve veći i taj pritisak se direktno preliva na realni sektor“, konstatuje i dodaje da ne treba zanemariti i činjenicu da je nedostatak radne snage sve veći problem, zaključivši da u prethodnoj godini ne bi izdvojio ni jedan pozitivan makrofaktor.
Kada su u pitanju planovi za budućnost Bonnelija, Petrović kaže da sagledavanjem celokupne situacije, priželjkuje stabilno poslovanje.
„S obzirom na to da u 2025. i 2026. očekujemo nepovoljne opšte uslove poslovanja, naš cilj je da zadržimo ovaj nivo rentabilnosti i nastavimo sa unapređenjem svih proizvodnih procesa – kako u delu produktivnosti, tako i u delu bezbednosti i zdravlja na radu, zaštite životne sredine i zadovoljstva naših poslovnih partnera“, kaže Petrović.
Za kraj ističe da je u svom preduzetničkom iskustvu najponosniji na svoje zaposlene, poverenje kupaca i dobavljača i što Bonneli proizvodi za potrošače znače garant kvaliteta.
Najuspešnija preduzeća u proizvodnji madraca | |||
---|---|---|---|
Pozicija | Ime preduzeća | Ukupni prihodi | Rezultat poslovanja |
1. | MATISAN DOO | 409.167.000 | 72.567.000 |
2. | HEALTHCARE EUROPE DOO | 6.088.739.000 | 60.779.000 |
3. | BONNELI 011 DOO | 352.384.000 | 18.482.000 |
4. | ŠLARAFIJA DOO BEOGRAD | 202.452.000 | 15.661.000 |
5. | PHILIP CO-FILIPOVIĆ SREMSKA MITROVICA | 200.110.000 | 7.692.000 |
6. | MIRKO RADONJIĆ PR DUŠEK PLUS | 19.041.000 | 4.023.000 |
7. | ALEKSANDAR ARSIĆ PR AM FLEX | 42.192.000 | 2.354.000 |
8. | Djukapol doo | 52.134.000 | 1.632.000 |
9. | BED & CO NIŠ | 66.029.000 | 849.000 |
izvor: CompanyWall, *svi podaci su za 2023. godinu, u dinarima |
Inquiete
28.4.2025 #1 AuthorDobar dušek zlata vredi. :))