Naša konditorska kompanija planira osvajanje pet novih tržišta

Prvi kamion „Plazme“ stigao u Irak: Bambi se sprema i za Nigeriju i Egipat

InvesticijeSrbija

23.2.2024 08:01 Autor: Milica Rilak 15

Prvi kamion „Plazme“ stigao u Irak: Bambi se sprema i za Nigeriju i Egipat Prvi kamion „Plazme“ stigao u Irak: Bambi se sprema i za Nigeriju i Egipat
Domaća kompanija i regionalni lider u konditorskoj industriji, požarevački Bambi planira da 2024. godinu okonča prisustvom na tržištima 28 zemalja širom sveta, uključujući ekspanziju... Prvi kamion „Plazme“ stigao u Irak: Bambi se sprema i za Nigeriju i Egipat

Domaća kompanija i regionalni lider u konditorskoj industriji, požarevački Bambi planira da 2024. godinu okonča prisustvom na tržištima 28 zemalja širom sveta, uključujući ekspanziju na afrički kontinent – odnosno na pet tržišta više nego danas.

Tokom novinarskog obilaska poznate fabrike došla je potvrda da je prvi kamion sa „plazma“ keksom stigao u Irak, kao i da za oko mesec dana kreće pošiljka za Libiju – a Bambi planira iskorak na tržišta Egipta i Nigerije, dok su već prisutni u Dubaiju.

Vrata na nigerijskom i egipatskom tržištu Bambiju bi trebalo da otvori činjenica da je deo Coca Cola HBC grupe, i to od 2019. godine.

Menadžment Bambija je nekoliko puta posetio Nigeriju, a tražili smo adekvatnog proizvođača koji može da proizvodi Plazma brend po našoj recepturi i koji bi Coca Cola HBC distribuirala u Nigeriji. Kada je reč o Egiptu, najverovatnije bi izvoz bio organizovan iz Srbije, a u toj zemlji potrošači svakako znaju više o našim proizvodima nego u Nigeriji“, kaže za Biznis.rs generalni direktor Bambija Dragan Stajković.

Naglašava da se radi o dva ogromna tržišta sa velikim izvoznim potencijalom, s obzirom na to da Nigerija ima 220 miliona, a Egipat 110 miliona stanovnika.

Stotinu taksija u Dubaiju sa Bambi brendom

Drugi „krak“ ekspanzije Bambi sprovodi samostalno – a tokom obilaska fabrike i novog Centra za istraživanje i razvoj (R&D) novinari su imali prilike da čuju da je iz Bagdada stigla potvrda da je prvi kamion sa plazma keksom stigao u Irak.

Dragan Stajković / Foto: Red Fox Studio

Za mesec dana prva pošiljka krenuće za Libiju, već smo ušli u Ujedinjene Arapske Emirate, odnosno Dubai, gde u svim većim maloprodajnim objektima možete videti plazma keks. Takođe, brendirali smo 100 taksija u Dubaiju„, rekao nam je Stajković.

U slučaju Iraka, Libije i Dubaija, izvoz bi išao iz srpske fabrike, a Bambi je spreman da tokom ove godine investira 12 miliona evra u proširenje infrastrukture, uvođenje novih tehnologija u proizvodnju, automatizaciju pakovanja i nove linije.

Sve to trebalo bi da omogući da Bambi u narednim godinama udvostruči, a možda čak i utrostruči proizvodnju.

Put „plazme“ od Srbije do svetskih destinacija

Jedna od ključnih investicija za Bambi, koji je 2023. završio povećanjem neto prihoda od prodaje za 16 miliona evra i rastom od 15 odsto, bilo je ulaganje 2,5 miliona evra upravo u Centar za R&D, koji je već „izbacio“ četiri inovativna proizvoda u poslednjem kvartalu prošle godine i od koga se očekuje da odigra svoju ulogu u proširenju poslovanja.

Ognjen Lazić / Foto: Red Fox Studio

Recept za osvajanje novih i povećanje udela na tradicionalnim tržištima je balansiranje između ponude „proverenih“ i novih proizvoda.

Na nova tržišta ćemo ići sa proverenim proizvodima koje potrošači prepoznaju, kao što je ‘crveni’ plazma portfolio, dok inovativne proizvode fokusiramo na tržištima gde smo već lider, dobro poznajemo potrošače i kako oni ‘koriste’ naš keks, bilo da je reč o konzumaciji ili pripremi obroka ili poslastica“, rekao je za Biznis.rs direktor marketinga i Commex-a Ognjen Lazić.

Tokom prezentacije poslovnih rezultata i planova naveden je i podatak da je Bambi trenutno prisutan na više od 20 tržišta, kao i da se 95 odsto proizvoda plasira na tržištima zemalja bivše Jugoslavije, četiri odsto na tržištu EU, dok na ostala tržišta za sada odlazi jedan odsto plasmana.

U planu za 2024. godinu, osim otvaranja pet novih tržišta, stoji i da će se raditi na još snažnijem prisustvu u regionu, a posebno u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Sloveniji.

„Naš pristup je da ono šta uradimo u Srbiji repliciramo u regionu jer je potrošač vrlo sličan. Dakle, put inovacija je Srbija – region – ostala tržišta“, zaključio je Lazić.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...