Rast cena voća uticao i na više troškove proizvođača sokova
19.10.2025 16:14 Autor: Miljan Paunović 14

Popularnost voćnih sokova u Srbiji nikada se nije dovodila u pitanje – ono što jeste je njihov kvalitet i način proizvodnje. Ovo tržište u Srbiji je dobro pokriveno, a akteri se trude da svoje proizvode naprave na što prirodniji način i da tako pridobiju svoje potrošače.
Dobit preduzeća registrovanih u delatnosti proizvodnje sokova od voća i povrća – njih 185, prošle godine je bila u plusu i iznosila je 2,6 milijardi dinara (2.640.364.000), pokazuju podaci bonitetne kuće CompanyWall.
Godinu dana ranije (2023) firme su ostvarile ukupnu dobit od skoro dve milijarde dinara (1.913.409.000).
Jedno od uspešnih porodičnih mikro preduzeća iz ove delatnosti je i Srberry Products iz Kosjerića, osnovano sredinom 2018. godine.
„U početnom stadijumu razvoja bazirali smo se na lokalno tržište, ali se vrlo brzo zbog prepoznatog kvaliteta širimo na turističke centre, kao i na Beograd, Novi Sad, Tršić… U godinom za nama izvozili smo naše sokove za Severnu Makedoniju i to je bilo naše prvo iskustvo takve vrste, a u planu nam je i proširivanje tržišta, pre svega na zemlje bivše Jugoslavije“, kažu za Biznis.rs i dodaju da su njihovi sokovi specifični po tome što sadrže tri sastojka – med, voće i vodu.
Iz ove firme ukazuju na to da je tekuća godina donela ekstremno visoke cene voća koje je osnovna sirovina u proizvodnji.
„Istovremeno je, zbog nepovoljne ekonomske situacije, ovo veoma izazovna godina za nas kao proizvođače. Mi smo porodična firma, imamo dvoje zaposlenih, i uspevamo uz pomoć moderne opreme da proizvedemo potrebnu količinu sokova. Plan nam je da u budućnosti proširimo proizvodnju i povećamo asortiman proizvoda, a i da dodatno nekog zaposlimo. Verujemo da zainteresovanost mladih za ovaj posao zavisi od uslova koje određena firma nudi i mi ćemo se truditi da u budućnosti stvorimo pozitivne uslove i na taj način budemo interesantni mladim ljudima koji planiraju da ostanu da žive u našem kraju i da sa nama grade budućnost“, kažu iz ove firme.
„Takođe želimo da uključimo veći broj kooperanata i da budemo sigurni partneri ljudima u našem okruženju koji su se opredelili da se bave proizvodnjom voća“, ističu iz Srberry Products.

Na vrhu liste najuspešnijih preduzeća nalazi se kompanija Rauch iz Koceljeve, u vlasništvu istoimenog austrijskog lidera u proizvodnji sokova.
Dobit ove firme u 2024. godini iznosila je 1,52 milijarde dinara (1.522.618.000), a ukupni prihodi 9,68 milijardi dinara (9.689.590.000). Godinu dana ranije dobit je bila nešto niža i iznosila je 1,49 milijardi dinara (1.491.810.000). U Rauch-u radi 286 ljudi, a podaci kažu da svoje sokove izvoze u više od 100 zemalja.
Odmah iz njih, nalazi se firma Nectar d.o.o iz Bačke Palanke, koja je u 2024. godini ostvarila dobit od skoro 595 miliona dinara (594.053.000), i ona je viša u odnosu na godinu dana ranije kada je bila 338 miliona dinara.
Pročitajte još:
Ukupni prihodi ove kompanije u prošloj godini iznosili su 10,9 milijardi dinara (10.997.330.000), a broj zaposlenih bio je 667.
Fruvita iz Beograda zauzela je treće mesto, sa ostvarenom dobiti od 224 miliona dinara (224.105.000) u 2024. godini, što je bolji rezultat u odnosu na godinu dana pre kada je ovaj parametar iznosio 158 miliona dinara (158.401.000) dinara. Ova kompanija je u prošloj godini imala 184 zaposlenih.















ŽIZI
19.10.2025 #1 AuthorDobit lepa, ali voće “popilo” deo zarade
Šone
19.10.2025 #2 AuthorNajveći udar osete proizvođači pa onda i potrošači…
VUK
19.10.2025 #3 AuthorNažalost sve poskupljuje…
LARA
19.10.2025 #4 AuthorNazalost, proizvodjaci su na udaru, a samim tim i potrosaci.
ZOI
19.10.2025 #5 AuthorPa sve je to povezano, logicno. Upropasticemo sve na kraju
Ivana
19.10.2025 #6 AuthorVolela BiH da su male i srednje firme više zastupljeni u medijima. U moru proizvodjača treba se istaći
ZANJA
19.10.2025 #7 AuthorZanimljivo je videti koliko domaće firme uspevaju da se održe i razvijaju uz velike brendove — posebno kada se oslanjaju na prirodne sastojke i porodične vrednosti.
Brana
19.10.2025 #8 AuthorSve pohvale najboljima
BILJKA
19.10.2025 #9 AuthorSve je poskupelo a pogotovo voće ove godine.
SUNCE
20.10.2025 #10 AuthorSmešno,većima sokova nike ni videla voće,sbe se to pravi na bazi veštačkih aroma i hemije.
HEPO
20.10.2025 #11 AuthorA sankcije nisu
SENSEI
20.10.2025 #12 AuthorSve ovo utiče na porast gotovo svih životnih namirnica
Dux011
20.10.2025 #13 AuthorSve ima svoje.
BIJUTI27
26.10.2025 #14 AuthorNestabilne cene voća otežavaju dugoročno planiranje i nabavku, što povećava rizik od zastoja ili smanjenja proizvodnje.
Proizvođači su prisiljeni da traže alternativne izvore sirovina ili uvozne opcije, što dodatno povećava troškove.