Bliži se sezona godišnjih odmora

Raste interesovanje vozača za pakete „pomoći na putu“

AutomobiliSrbijaSvet

19.4.2023 10:46 Autor: Miljan Paunović 9

Raste interesovanje vozača za pakete „pomoći na putu“ Raste interesovanje vozača za pakete „pomoći na putu“
Počinje lagano sezona odmora, a tu su i produženi praznični vikendi, pa je pre polaska na put dobro proveriti stanje automobila, ali i razmisliti... Raste interesovanje vozača za pakete „pomoći na putu“

Počinje lagano sezona odmora, a tu su i produženi praznični vikendi, pa je pre polaska na put dobro proveriti stanje automobila, ali i razmisliti o tome šta ako vas ljubimac slučajno izda i stane na sred puta?

Pomoć na putu je idealno rešenje i, kako Biznis.rs saznaje, sve je više vozača koji se odlučuju za ovu opciju, jer su troškovi znatno manji ukoliko se desi kvar na vozilu.

Iz „Atlas24h servis – pomoć na putu“ kažu da od početka ove godine beleže znatno veću potražnju za paketima pomoći na putu u odnosu na isti period prethodne godine, te da svi pokazatelji govore da će predstojeća letnja sezona biti rekordna po broju korisnika.

„Ovo je nastavak trenda iz 2021. godine, kada su granice počele postepeno da se otvaraju posle pandemije korona virusa. Jedan od uzroka je svakako i povećanje svesti među vozačima o uslugama pomoći na putu. Iskustva se puno brže prenose preko društvenih mreža, tako da se i edukacija o bezbrižnosti u saobraćaju vremenom povećava. Doduše, i pored tog pozitivnog trenda, ako se poredimo sa državama zapadne Evrope treba konstatovati da smo i dalje daleko od proseka broja vozača koji imaju uplaćen paket pomoći na putu“, kaže Miloš Marinčevski iz Atlas24h servisa.

Koliko god da je neko dobar vozač, teško da može da predvidi u kom trenutku bi vozilo moglo da zakaže i tako ga dovede u neprijatnu situaciju.

Guma na automobilu
Foto: Pexels.com

„Za 15 godina rada imali smo zaista mnogo različitih slučajeva zbog kojih su vozači zvali naš SOS centar, sigurno više od 100 različitih kvarova i situacija. Najčešći slučaj je kada vozilo ne može uopšte da startuje ili se ugasi u toku vožnje. Nakon toga slede različita oštećenja na gumama, a treće mesto zauzimaju oštećenja vozila usled udesa, odnosno saobraćajnih nezgoda. Odmah zatim tu su kvarovi na menjaču i kvačilu vozila. Tokom leta veliki broj poziva imamo vezano za hladnjak ili – narodski rečeno – kad „prokuva motor“. Kod novijih vozila primećujemo veći procenat kvarova elektronike i grešaka borda kompjutera“, objašnjava naš sagovornik.

Povećanje cena goriva, kao i skuplje putarine od 1. aprila, ali i druge usluge iz ovog sektora, utiču i na cenu usluge pomoći na putu. Međutim, Marinčevski kaže da kod njih nije došlo do poskupljenja.

„Pomenuti rast tražnje za paketima, interna reorganizacija, kao i blizak odnos koji imamo sa klijentima faktori su koji su nama pomogli da održimo iste cene još od 2019. godine. U prethodnih godinu dana pojedini konkurenti imaju poskupljenja od oko 20-30 odsto“, kaže naš sagovornik i dodaje da za putnička vozila imaju ukupno sedam različitih paketa, a da se više od 85 odsto njihovih korisnika odlučilo za Nacionalni paket koji pokriva teritoriju Srbije. Za vozače koji putuju u inostranstvo prvi izbor je Euro+ paket.

Ovi paketi se mogu naručiti online i putem sajta, a najtraženiji košta 3.990 dinara i važi godinu dana.

S obzirom na to da je elektrifikacija vozila u toku, potrebno je razmišljati i o pomoći na putu za ovu vrstu automobila.

„Vozači električnih automobila mogu da uzmu sve standardne pakete za putnička vozila, tako da sa te strane ne postoji posebna ponuda. Imali smo tek nekoliko slučaja asistencija za takva vozila odrađenih po standardnoj proceduri. Pretpostavljamo da je većina električnih vozila u Srbiji i dalje ‘u garanciji’, tako da tek očekujemo narednih godina veći priliv tih korisnika. Atlas već ima ideje i predlog posebnog paketa za električna vozila, tako da svakako pratimo situaciju na tržištu i razvoj sektora električnih vozila, kako bismo pravovremeno reagovali“, objašnjava naš sagovornik.

Kvarovi vozila u inostranstvu mogu papreno da koštaju

„Ukoliko ste imali situaciju sa kvarom vozila u inostranstvu znate da se cena čak i najmanje intervencije i sklanjanje vozila sa auto-puta kreće preko 200 evra. Posebni problem su turističke destinacije u sezoni poput Grčke, Hrvatske pa i Crne Gore, gde šlep službe nemaju fiksni cenovnik već „odokativno“ određuju cenu na licu mesta“, kaže Marinčevski.

Naš sagovornik ističe da se takve situacije neretko dešavaju i u Srbiji.

„Sve to dovodi da zaključka da su paketi pomoći na putu značajno isplativiji, kako sa finansijske strane tako i sa ‘psihičke’, u smislu manjeg nerviranja u problematičnim situacijama, kao i opšte bezbrižnosti na putu“, ističe.

  • DOBRILA

    20.4.2023 #1 Author

    Svakako je i potrebna..

    Odgovori

  • MAJA

    21.4.2023 #3 Author

    Ovo je odlično nikad se ne zna kad se može ući u takvu situaciju

    Odgovori

  • HEPO

    21.4.2023 #6 Author

    Sve starija vozila normalno da raste

    Odgovori

  • SHALIMAR

    21.4.2023 #7 Author

    Trebalo bi svi da imaju,ali mogucnosti ne dozvoljavaju…

    Odgovori

    • DUSA

      6.8.2023 #8 Author

      Nije to neki veliki izdatak

      Odgovori

  • DUSA

    6.8.2023 #9 Author

    Samo treba voditi racuna gde se uzima taj paket

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.