na odluke kupaca dosta utiče aktuelna situacija

Kako će se kretati tržište polovnih automobila u 2023. godini?

AutomobiliSrbija

1.3.2023 09:18 Autor: Redakcija Biznis.rs 3

Kako će se kretati tržište polovnih automobila u 2023. godini? Kako će se kretati tržište polovnih automobila u 2023. godini?
Aktuelna situacija u svetu i porast cene “polovnjaka” u prošloj godini uticali su da veliki broj potencijalnih kupaca odloži svoju odluku ili čak potpuno... Kako će se kretati tržište polovnih automobila u 2023. godini?

Aktuelna situacija u svetu i porast cene “polovnjaka” u prošloj godini uticali su da veliki broj potencijalnih kupaca odloži svoju odluku ili čak potpuno odustane od kupovine polovnog automobila. I dok su trgovci podeljeni u očekivanjima kakva će ponuda ovakvih vozila iz uvoza biti u ovoj godini, kupci se, sa druge strane nadaju da će imati veću mogućnost izbora, pokazala je najnovija analiza sajta Polovni automobili.

U 2022. godini zabeležen je pad prodaje za 15 odsto u odnosu na 2021. dok je prosečna cena oglašenog polovnog automobila porasla za 24 odsto u odnosu na pretprošlu godinu.

Anketa je sprovedena među 11.400 korisnika, odnosno potencijalnih kupaca i 189 trgovaca automobilima, kojom su ispitani njihovi stavovi i prognoze za naredni period o odnosu ponude i potražnje.

Kada je reč o potražnji, prognoze trgovaca automobila za naredni period nisu optimistične, te većina očekuje određene promene u ponašanju kupaca.

Tako, nešto više od 42 odsto anketiranih prodavaca očekuje da će kupci odložiti kupovinu, a čak 22 odsto veruje da će kupci potpuno odustati od kupovine usled aktuelnih dešavanja. Svega 15 odsto njih navodi da ne očekuje promene u ponašanju kupaca, a 10 odsto smatra da će kupci tražiti jeftinije automobile nego ranije.

Sa druge strane, u okviru sprovedene ankete sajt Polovni automobili pitao je i kupce da li su aktuelna dešavanja u svetu uticala na njihovu odluku o kupovini.

Gotovo polovina kupaca (49,23 odsto) iznosi da je odložilo kupovinu, dok je značajan procenat njih (12,55 odsto) čak potpuno odustao. Sa druge strane, gotovo trećina anketiranih kupaca (32,67 odsto) navodi da aktuelna dešavanja nisu uticala na njihovu odluku o kupovini, a manji procenat njih (5,54 odsto) će se čak brže odlučiti za kupovinu, jer veruje da će doći do rasta cena u narednom periodu.

U izveštaju se napominje da se odgovori kupaca o promeni odluke o kupovini, sada značajno razlikuju u odnosu na odgovore koje su dali u okviru ankete realizovane tokom maja prethodne godine, kada im je postavljeno isto pitanje.

U maju mesecu je najveći procenat tada anketiranih kupaca (44,7 odsto) naveo da aktuelna situacija u svetu nije uticala na njihovu odluku o kupovini, a 35 odsto njih je tada podelilo da odlaže kupovinu. Dakle, na kraju 2022. godine znatno je veći broj kupaca koji odlaže kupovinu.

Među anketiranim kupcima koji su odložili kupovinu, čak 36 odsto je to učinilo s obzirom da zbog visokih cena ne može kupiti željeni automobil. Značajan broj (22,61 odsto) odlaže kupovinu jer veruje da će doći do pada cena u narednom periodu. Dodatno, kao razlozi za odlaganje kupovine navode se i veći troškovi života (19,71 odsto), kao i neizvesna situacija (18,57 odsto).

Da li će konačno doći do rasta ponude?

Rast cena automobila direktna je posledica manje ponude na tržištu novih vozila, do koje je došlo usled poteškoća u nabavci određenih komponenti i sirovina koje su neophodne za proizvodnju. Manja proizvodnja novih vozila, odnosno njihova manja ponuda, rezultira i u manjoj ponudi polovnih.

U okviru analize prodavci i kupci izneli su i svoja očekivanja o tome kakva će biti ponuda automobila u  ovoj godini. Prognoze prodavaca su gotovo podeljene. Nešto više od trećine njih (34,39 odsto) navodi da očekuje rast ponude, druga trećina (33,86 odsto) smatra da će ponuda biti ista kao 2022. godine, a nešto manje od trećine (31,75)  odstoveruje da će doći do pada ponude.

Skoro polovina anketiranih kupaca (47,11 odsto) smatra da će ponuda u 2023. biti veća nego prethodne godine, 39 odsto veruje da će ponuda biti ista, dok gotovo 14 odsto očekuje pad ponude.

  • NATI29

    2.3.2023 #1 Author

    Previsoke cene polovnih vozila u odnosu na proslu godinu su uticale na smanjenje kupovine vozila.

    Odgovori

  • GOCA BG

    5.3.2023 #2 Author

    Kupci diktiraju cene,ako nema potraznje cena mora da se obara ..

    Odgovori

  • NINICA

    2.4.2023 #3 Author

    Onaj ko ima kupiće novi iz salona i neće gledati polivnjake…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...