Salate na menijima restorana dostigle cenu mesa
AgrobiznisIzdvajamoPoslovanjeSrbija
12.7.2025 15:45 Autor: Marija Jovanović 25



Cene ugostiteljskih usluga u Srbiji u junu ove godine u odnosu na isti mesec 2024. povećane su za 9,2 odsto, pokazuju najnoviji podaci Republičkog zavoda za statistiku (RZS). Hrana je poskupela za 10,3 odsto, a najveći rast cena zabeležen je u kategoriji salata – 12,5 odsto i gotovih jela – 11,4 odsto. Veće cene beleže i variva – 10,7 i hleb – 10 odsto.
U ugostiteljskim objektima skuplji su i kolači za 9,5 odsto, kao i topla i hladna predjela, čije su cene skočile za 9,2 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine. Alkoholna pića beleže rast cena od 11,8 odsto, a bezalkoholna 11,4 odsto. Cene prenoćišta na republičkom nivou neznatno su porasle za 1,6 odsto.
U razgovoru za Biznis.rs agroekonomski analitičar Žarko Galetin ističe da u Srbiji danas vlada apsurdna situacija da su u strukturi jednog obroka salate vrednovane skoro isto kao i meso, čija cena stagnira.
“Međutim, ugostiteljske usluge neće reagovati, recimo na pad cena mesa u prodavnicama, jer drže neki standard i nivo. Sa druge strane, kada neki drugi input poskupi – kao što su salate – one će imati svoj refleks i cene u ovim kategorijama će ići gore”, navodi Galetin.
Naš sagovornik ukazuje da smo ove godine imali jednu prilično lošu ekonomsku godinu što se tiče voćarstva i povrtarstva, pa su i proizvodi koji čine jedan salatni obrok prilično skupi.
S druge strane, Galetin kaže da sve više ugostiteljskih objekata u svojoj ponudi ima salate jer su one danas prepoznate i kao deo zdrave, dijetalne i makrobiotske ishrane.

“Sve je veća tražnja i ponuda salata na menijima restorana i one su postale pretežne u strukturi njihovog asortimana, tako da nije izneneđujuće što su cene otišle gore. Naročito u kontekstu godine koja nije bila naklonjena proizvodnji povrtarskih useva”, ističe naš sagovornik.
Dodaje da će ovi proizvodi u restoranima postajati sve skuplji kako sezona odmiče.
“Mi smo sada u periodu kada pristižu svi ti sezonski proizvodi poput salata i povrća, ali verujem da će oni vrlo brzo, kada dostignu neki svoj pik i kako vreme bude odmicalo, da budu sve skuplji na tržištu. Tim pre što je tražnja za salatama postala trend i što se potrošačke navike restoranskih gostiju sve više pomeraju prema zdravoj ishrani, pa tako danas imamo specijalizovane restorane koji u svojoj ponudi imaju samo obrok salate”, navodi Žarko Galetin.
Komentarišući poskupljenje gotovih jela u strukturi cena ugostiteljskih usluga, on kaže da ova jela, koliko god bila zdrava ili nezdrava u kulturi ishrane, postaju sve prisutnija zbog većeg broja radnih sati i manjka vremena za pripremu hrane kod kuće.
Pročitajte još:
“To naročito važi za potrošače koji nemaju finansijske mogućnosti i kapacitete da se svakog dana i sa celim porodicama hrane u restoranima, već se na neki način opredeljuju za gotovu hranu. Do pre 10-15 godina ona nije bila prepoznata u strukturi ishrane našeg stanovništva kao neka bitna ponuda na trpezi. Danas je mnogo prisutnija”, zaključuje Galetin.
JELENA1974
12.7.2025 #1 AuthorMeđu posetiocima restorana već dva meseca kruži ta konstatacija.
MARA
13.7.2025 #2 AuthorPa,kad su svi vegani postali
SUNCE
13.7.2025 #3 AuthorZašto i ne bi ksda je voće na pijaci dostiglo cenu mesa
MARA
13.7.2025 #4 AuthorKad nam zagade zemlju tek ce biti bogatstvo
LEKI
13.7.2025 #5 AuthorCist bezobrazluk,preterali su sve mere.
MARA
13.7.2025 #6 AuthorPa kad je potražnja velika, svi sede u kafićima
ZVONČICA
13.7.2025 #7 AuthorIstina,što je mnogo mnogo je
HANA
13.7.2025 #8 AuthorKo jede po restoranima i ima novca da sebi priušti…cena salate mu sigurno ne predstavlja problem…🤡
MARA
13.7.2025 #9 AuthorTo je ključna stvar
ŽIZI
13.7.2025 #10 AuthorHahaha… Opljačkani na zdrav način…
MARA
13.7.2025 #11 AuthorSami pristajemo
bajroslastičar
13.7.2025 #12 AuthorPropaganda da je samo povrće zdravo
PIKSI
13.7.2025 #13 AuthorUvek su bile jake cene salata ali poslednjih par meseci skoro kao glavni obrok
JEKSICA25
13.7.2025 #14 AuthorCena salata raste, što pokazuje promene u prehrambenim navikama i troškovima.
VALE
13.7.2025 #15 AuthorDobar trgovacki trik. Niko nece da jede meso bez salate. Salata se podrazumeva
SANJA91
13.7.2025 #16 AuthorGastroekonomski kriterijumi se polako menjaju u korist cenovnog ranga salata.
KIMCHI
13.7.2025 #17 AuthorDolazimo do tacke kada zbog prirodnih nepogoda cena salate prelazi cenu mesa
VALERIJA
13.7.2025 #18 AuthorTo je umetnost kombinovanja ukusa te zato ima i cenu.
gagica
13.7.2025 #19 AuthorMeni su cene i plate u ovoj zemlji fascinantne.
SUNCICA
13.7.2025 #20 AuthorPa kad smo ekonomski tigrovi
MinjaKristalŠminkanje
13.7.2025 #21 AuthorSve je poskupelo, pa i salata
Šone
13.7.2025 #22 AuthorTrend zdrave ishrane postaje luksuz – cene salata otkrivaju kako inflacija i promene u potrošačkim navikama utiču i na restoransku ponudu.
ZVONČICA
13.7.2025 #23 AuthorPreskupe su i nisu za svačiji džep
Iksi
13.7.2025 #24 AuthorPa one su sada in 😃
MAJA
15.7.2025 #25 AuthorOvaj trend je lep,nw mogu reci da je los ali cene su toliko naduvane da je to nemoguce objasniti