Ugostiteljske usluge u junu skuplje za 9,2 odsto

Salate na menijima restorana dostigle cenu mesa

AgrobiznisIzdvajamoPoslovanjeSrbija

12.7.2025 15:45 Autor: Marija Jovanović 25

Salate na menijima restorana dostigle cenu mesa Salate na menijima restorana dostigle cenu mesa
Cene ugostiteljskih usluga u Srbiji u junu ove godine u odnosu na isti mesec 2024. povećane su za 9,2 odsto, pokazuju najnoviji podaci Republičkog... Salate na menijima restorana dostigle cenu mesa

Cene ugostiteljskih usluga u Srbiji u junu ove godine u odnosu na isti mesec 2024. povećane su za 9,2 odsto, pokazuju najnoviji podaci Republičkog zavoda za statistiku (RZS). Hrana je poskupela za 10,3 odsto, a najveći rast cena zabeležen je u kategoriji salata – 12,5 odsto i gotovih jela – 11,4 odsto. Veće cene beleže i variva – 10,7 i hleb – 10 odsto.

U ugostiteljskim objektima skuplji su i kolači za 9,5 odsto, kao i topla i hladna predjela, čije su cene skočile za 9,2 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine. Alkoholna pića beleže rast cena od 11,8 odsto, a bezalkoholna 11,4 odsto. Cene prenoćišta na republičkom nivou neznatno su porasle za 1,6 odsto.

U razgovoru za Biznis.rs agroekonomski analitičar Žarko Galetin ističe da u Srbiji danas vlada apsurdna situacija da su u strukturi jednog obroka salate vrednovane skoro isto kao i meso, čija cena stagnira.

“Međutim, ugostiteljske usluge neće reagovati, recimo na pad cena mesa u prodavnicama, jer drže neki standard i nivo. Sa druge strane, kada neki drugi input poskupi – kao što su salate – one će imati svoj refleks i cene u ovim kategorijama će ići gore”, navodi Galetin.

Naš sagovornik ukazuje da smo ove godine imali jednu prilično lošu ekonomsku godinu što se tiče voćarstva i povrtarstva, pa su i proizvodi koji čine jedan salatni obrok prilično skupi.

S druge strane, Galetin kaže da sve više ugostiteljskih objekata u svojoj ponudi ima salate jer su one danas prepoznate i kao deo zdrave, dijetalne i makrobiotske ishrane.

Foto: Freepik

“Sve je veća tražnja i ponuda salata na menijima restorana i one su postale pretežne u strukturi njihovog asortimana, tako da nije izneneđujuće što su cene otišle gore. Naročito u kontekstu godine koja nije bila naklonjena proizvodnji povrtarskih useva”, ističe naš sagovornik.

Dodaje da će ovi proizvodi u restoranima postajati sve skuplji kako sezona odmiče.

Mi smo sada u periodu kada pristižu svi ti sezonski proizvodi poput salata i povrća, ali verujem da će oni vrlo brzo, kada dostignu neki svoj pik i kako vreme bude odmicalo, da budu sve skuplji na tržištu. Tim pre što je tražnja za salatama postala trend i što se potrošačke navike restoranskih gostiju sve više pomeraju prema zdravoj ishrani, pa tako danas imamo specijalizovane restorane koji u svojoj ponudi imaju samo obrok salate”, navodi Žarko Galetin.

Komentarišući poskupljenje gotovih jela u strukturi cena ugostiteljskih usluga, on kaže da ova jela, koliko god bila zdrava ili nezdrava u kulturi ishrane, postaju sve prisutnija zbog većeg broja radnih sati i manjka vremena za pripremu hrane kod kuće.

“To naročito važi za potrošače koji nemaju finansijske mogućnosti i kapacitete da se svakog dana i sa celim porodicama hrane u restoranima, već se na neki način opredeljuju za gotovu hranu. Do pre 10-15 godina ona nije bila prepoznata u strukturi ishrane našeg stanovništva kao neka bitna ponuda na trpezi. Danas je mnogo prisutnija”, zaključuje Galetin.

  • JELENA1974

    12.7.2025 #1 Author

    Među posetiocima restorana već dva meseca kruži ta konstatacija.

    Odgovori

    • MARA

      13.7.2025 #2 Author

      Pa,kad su svi vegani postali

      Odgovori

  • SUNCE

    13.7.2025 #3 Author

    Zašto i ne bi ksda je voće na pijaci dostiglo cenu mesa

    Odgovori

    • MARA

      13.7.2025 #4 Author

      Kad nam zagade zemlju tek ce biti bogatstvo

      Odgovori

  • LEKI

    13.7.2025 #5 Author

    Cist bezobrazluk,preterali su sve mere.

    Odgovori

    • MARA

      13.7.2025 #6 Author

      Pa kad je potražnja velika, svi sede u kafićima

      Odgovori

    • ZVONČICA

      13.7.2025 #7 Author

      Istina,što je mnogo mnogo je

      Odgovori

  • HANA

    13.7.2025 #8 Author

    Ko jede po restoranima i ima novca da sebi priušti…cena salate mu sigurno ne predstavlja problem…🤡

    Odgovori

  • ŽIZI

    13.7.2025 #10 Author

    Hahaha… Opljačkani na zdrav način…

    Odgovori

  • bajroslastičar

    13.7.2025 #12 Author

    Propaganda da je samo povrće zdravo

    Odgovori

  • PIKSI

    13.7.2025 #13 Author

    Uvek su bile jake cene salata ali poslednjih par meseci skoro kao glavni obrok

    Odgovori

  • JEKSICA25

    13.7.2025 #14 Author

    Cena salata raste, što pokazuje promene u prehrambenim navikama i troškovima.

    Odgovori

  • VALE

    13.7.2025 #15 Author

    Dobar trgovacki trik. Niko nece da jede meso bez salate. Salata se podrazumeva

    Odgovori

  • SANJA91

    13.7.2025 #16 Author

    Gastroekonomski kriterijumi se polako menjaju u korist cenovnog ranga salata.

    Odgovori

  • KIMCHI

    13.7.2025 #17 Author

    Dolazimo do tacke kada zbog prirodnih nepogoda cena salate prelazi cenu mesa

    Odgovori

  • VALERIJA

    13.7.2025 #18 Author

    To je umetnost kombinovanja ukusa te zato ima i cenu.

    Odgovori

  • gagica

    13.7.2025 #19 Author

    Meni su cene i plate u ovoj zemlji fascinantne.

    Odgovori

  • SUNCICA

    13.7.2025 #20 Author

    Pa kad smo ekonomski tigrovi

    Odgovori

  • MinjaKristalŠminkanje

    13.7.2025 #21 Author

    Sve je poskupelo, pa i salata

    Odgovori

  • Šone

    13.7.2025 #22 Author

    Trend zdrave ishrane postaje luksuz – cene salata otkrivaju kako inflacija i promene u potrošačkim navikama utiču i na restoransku ponudu.

    Odgovori

  • ZVONČICA

    13.7.2025 #23 Author

    Preskupe su i nisu za svačiji džep

    Odgovori

  • Iksi

    13.7.2025 #24 Author

    Pa one su sada in 😃

    Odgovori

  • MAJA

    15.7.2025 #25 Author

    Ovaj trend je lep,nw mogu reci da je los ali cene su toliko naduvane da je to nemoguce objasniti

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.