u planu davanje najmanje 20 autobuskih linija

Sindikati GSP-a: Ustupanje linija privatniku šteta za gradskog prevoznika i građane

Srbija

11.6.2024 12:00 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Sindikati GSP-a: Ustupanje linija privatniku šteta za gradskog prevoznika i građane Sindikati GSP-a: Ustupanje linija privatniku šteta za gradskog prevoznika i građane
Sindikalne organizacije Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd saopštile su danas da je ozvaničen jedan u nizu štetnih poslova za gradskog državnog prevoznika jer se na... Sindikati GSP-a: Ustupanje linija privatniku šteta za gradskog prevoznika i građane

Sindikalne organizacije Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd saopštile su danas da je ozvaničen jedan u nizu štetnih poslova za gradskog državnog prevoznika jer se na javni poziv za preuzimanje linija 100 i 700 javila samo privatna firma, Strela.

„Na poziv Sekretarijata za javni prevoz Gradske uprave grada Beograda, odazvala se samo jedna privatna firma, Strela, koja je 3. juna podnela ponudu u vrednosti od 59,5 milijardi dinara za prevoz putnika na potezima linija 100 i 700, na kojima trenutno saobraćaju vozila javnog preduzeća GSP“, navedeno je u saopštenju sindikalnih organizacija „Centar“, „Sloga“ i „Pravda“, prenosi Beta.

Dodaje se da je na taj način ozvaničen jedan u nizu poslova koji će biti na štetu kako gradskog prevoznika i svih njegovih zaposlenih, tako i štetu građana Beograda koji finansiraju funkcionisanje javnog prevoza.

Sindikati su naveli da se trenutno po važećem ugovoru o obavljanju javne komunalne delatnosti linijskog prevoza putnika, GSP-u isplaćuje 175 dinara po pređenom kilometru solo autobusom (bez PDV-a), dok će Streli ta naknada biti 270 dinara.

Za zglobni autobus, kako je navedeno, GSP dobija 210 dinara, dok će Strela isti kilometar iz gradske kase prihodovati 337 dinara (bez PDV-a), što znači da će to privatno preduzeće građane Beograda koštati više od 500 miliona dinara po svakoj godini trajanja ugovora.

„Da je ova firma favorizovana, dokazuje i da nijedan drugi privatni prevoznik u Srbiji nije podneo ponudu za ovako unosan i primamljiv posao, što i ne iznenađuje imajući u vidu da je Strela desetine autobusa nabavila i pre raspisivanja javnog poziva. To se može jednostavno utvrditi uvidom u dokumentaciju, a što nedvosmisleno ukazuje da je imala informacije pre raspisivanja javnog poziva“, naveli su sindikati.

Dodaje se da će sindikati u saradnji sa relevantnim nevladinim organizacijama u oblasti antikorupcije i nadzora javnih nabavki uraditi detaljnu analizu koruptivnih elemenata ovog projekta, sa ciljem da taj netransparentan projekat bude stavljen i pod lupu domaćih i međunarodnih organizacija koje se bave istraživanjem korupcije.

Ističe se da je namera gradske vlasti još jedan štetan projekat kojim će ovog puta biti na redu desetine linija GSP-a, sa poteza 300 i 400, koje prevoze građane Grocke, Voždovca i Zvezdare.

Za taj posao koji, ističe se, još nije pokrenut, uveliko se spremaju oni privatni prevoznici koji su u prethodnim godinama imali najviše ekscesa, poput zapaljenih autobusa, otpalih točkova i raznih kazni.

„Umesto da takve firme imaju zabranu obavljanja ove delatnosti, imamo saznanja da će upravo nekima od njih biti povereno da budu nosioci budućeg konzorcijuma na ovim potezima linija, čime će GSP Beograd ostati bez još najmanje 20 autobuskih linija“, istakli su sindikati.

Naglašeno je da GSP Beograd raspolaže dovoljnim kadrovskim, tehničkim i tehnološkim kapacitetima za prevoz građana Beograda i da će štetnim ugovorima građani Beograda samo više izdvajati novca za javni prevoz, koji će se slivati u privatne džepove, ali ne i bezbedan, pouzdan i kvalitetan javni prevoz.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *