Prikriveni kupci obišli radnje po regionu

Srbija na poslednjem mestu po kvalitetu usluga na prodajnim mestima

RegionSrbija

2.8.2023 14:45 Autor: Redakcija Biznis.rs 3

Srbija na poslednjem mestu po kvalitetu usluga na prodajnim mestima Srbija na poslednjem mestu po kvalitetu usluga na prodajnim mestima
Srbija je ove godine poslednja među zemljama regiona po kvalitetu usluga na prodajnim mestima, pokazalo je novo istraživanje koje su početkom juna sproveli prikriveni... Srbija na poslednjem mestu po kvalitetu usluga na prodajnim mestima

Srbija je ove godine poslednja među zemljama regiona po kvalitetu usluga na prodajnim mestima, pokazalo je novo istraživanje koje su početkom juna sproveli prikriveni kupci u 800 prodajnih objekata u šest zemalja regiona.

Po kvalitetu usluge i ove godine na prvom mestu je BiH, na drugom mestu je Severna Makedonija, a treća Slovenija.

Četvrta je Crna Gora, peta Hrvatska, a šesta Srbija, pokazalo je istraživanje  „Regionalna usluga-GUEST“ koje je od 1. do 7. juna sprovela hrvatska agencija Heraklea u saradnji s agencijama iz Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Makedonije, Slovenije i Srbije, prenosi Beta.

Kako prenosi Hina, prikriveni kupci posetili su ukupno 800 prodajnih mesta iz različitih delatnosti – auto-industrija, benzinske pumpe, finansijska industrija, maloprodaja, turističko-ugostiteljski objekti i objekti uslužnih delatnosti.

U istraživanju su mereni osnovni elementi kvaliteta usluge: pozdrav, utvrđivanje potreba i želja kupaca, poznavanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda, te zahvaljivanje na poseti, prema akronimu engleske reči GUEST (gost) – Greet, Understand, Explain, Suggest, Thank.

Gledano po zemljama, BiH je ostvarila najbolji rezultat 83,93 odsto, ali u isto vreme i najveći pad za 3,69 procentnih poena, u odnosu na prošlu godinu.

Severna Makedonija koja je druga s rezultatom od 78,63 odsto ima i najveći porast od 3,04 procentna boda u odnosu na 2022. godinu.

Foto: Pixabay.com

Na trećem mestu je Slovenija s rezultatom od 78,60 odsto, na četvrtom Crna Gora 73,33 odsto.

Hrvatska je peta s 69,68 odsto što je za 2,79 procentnih bodova manje u odnosu na 2022. godinu kada je bila četvrta, a Srbija šesta sa 66,31 odsto što je za 1,61 procenti bod manje nego 2022. godine.

Crna Gora, Hrvatska i Srbija ispod su ovogodišnjeg proseka za region koji iznosi 73,94 odsto.

Kategorija u kojoj je svih šest zemalja regiona ostvarilo najbolji ukupni rezultat, kao i prethodnih godina, je kategorija poznavanje proizvoda, 93,81 odsto, iako je i to manje u odnosu na prethodnu godinu.

Kao i prethodnih godina, najlošije rangirana kategorija je nuđenje dodatnog proizvoda, koja je ostvarila ukupni rezultat od 38,17 odsto, a ujedno je zabeležila i najveći pad u odnosu na prethodnu godinu – za 10,21 procentni poen.

Promatrano po delatnostima, ove godine najveći porast za 8,13 procentnih bodova i najbolji rezultat 89,63 odsto su ostvarile uslužne delatnosti izbacivši auto-industriju s dugogodišnjeg prvog mesta.

Maloprodaja se već niz godina za redom ističe kao delatnost s najviše prostora za unapređenje, a ove godine je ostvarila rezultat od 67,56 odsto, te pad u kvalitetu usluge u odnosu na prethodnu godinu, za 3,14 poena.

Pad u odnosu na prethodnu godinu zabeležen je još i kod benzinskih pumpi, za 3,29 bodova.

  • HANA

    3.8.2023 #1 Author

    Ništa čudno.
    Navikli smo se odavno na to da smo na
    poslednjem mestu.

    Odgovori

  • BLIZANAC

    3.8.2023 #2 Author

    Mi smo svuda na posljednjem mestu

    Odgovori

  • SUZI

    3.8.2023 #3 Author

    To znamo i bez statistike. Kvalitet usluga je uvek bio ispod proseka.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...