Projekat od posebnog značaja za Srbiju

Šta predviđa druga faza radova na severnoj obilaznici oko Kragujevca?

InfrastrukturaInvesticijeSrbija

25.6.2025 15:08 Autor: Aleksandra Kekić 3

Šta predviđa druga faza radova na severnoj obilaznici oko Kragujevca? Šta predviđa druga faza radova na severnoj obilaznici oko Kragujevca?
Javno preduzeće Putevi Srbije, kao investitor, podnelo je Ministarstvu zaštite životne sredine Zahtev za saglasnost na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta... Šta predviđa druga faza radova na severnoj obilaznici oko Kragujevca?

Javno preduzeće Putevi Srbije, kao investitor, podnelo je Ministarstvu zaštite životne sredine Zahtev za saglasnost na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje druge faze brze saobraćajnice – severna obilaznica grada Кragujevca. Ovaj projekat je proglašen projektom od posebnog značaja za Republiku Srbiju.

Cilj gradnje je izmeštanje tranzitnog saobraćaja iz gradskog jezgra Кragujevca, poboljšanje uslova sa aspekta životne sredine (smanjenja aerozagađenja i buke), kao i brže povezivanje tranzitnih tokova na pravcu petlja Batočina, preko Кragujevca do Mrčajevaca, i podizanje nivoa usluge putne mreže, navedeno je u dokumentaciji.

Trasa dužine 21 kilometar celom svojom dužinom pruža se po brdovitom terenu, a zauzima parcele na КO Кragujevac IV, КO Opornica, КO Desimirovac, КO Poskurice, КO Divostin, КO Drača, КO Drenovac, КO Dragobraća, КO Đuriselo, КO Кragujevac III i КO Goločelo. U prvoj fazi izvodi se deonica od km 0+000 do km 5+000, dok je predmet procene uticaja druga faza izvođenja severne obilaznice Кragujevca ukupne dužine 16 kilometara.

Na trasi je projektovana denivelisana raskrsnica kojom je moguće ostvariti vezu postojećeg puta za Topolu sa Severnom obilaznicom. Projektno rešenje denivelisanog ukrštaja „Opornica“ (tipa „pola deteline“) obuhvata izgradnju kružnih raskrsnica sa severne i južne strane brze saobraćajnice, dok je veza sa Severnom obilaznicom ostvarena sa po dve direktne i dve indirektne rampe.

Duž trase, odnosno obe kolovozne trake brze saobraćajnice, predviđene su niše za prinudno zaustavljanje vozila.

Osovina saobraćajnice se na svom pružanju ukršta sa postojećim vodotokovima, preko kojih su predviđeni odgovarajući putni objekti – mostovi ili propusti.

Foto: Pixabay

Na ukrštajima sa postojećim opštinskim putevima predviđeni su nadvožnjaci kojima se postojeći opštinski putevi prevode preko Severne obilaznice, dok je na km 19+380 predviđeno da se postojeći put prevodi ispod brze saobraćajnice izgradnjom objekta na glavnoj trasi. Na km 16+850 predviđen je isti objekat pomoću kog se novoprojektovani atarski put prevodi ispod glavne trase.

Na ukrštajima predmetne trase sa postojećim atarskim putevima predviđena je izgradnja jednog nadvožnjaka sa obostranim inspekcijskim stazama, kojima se atarski putevi prevode preko saobraćajnice, čime je obezbeđeno nesmetano kretanje poljoprivrednih mašina sa jedne na drugu stranu novoprojektovanog puta.

Kako stoji u dokumentaciji, prilikom definisanja osovine brze saobraćajnice ograničavajući faktori bili su brojni stambeni objekti, položaji stubova brojnih postojećih dalekovoda, pružanje i ukrštanje sa trasama postojećih državnih, opštinskih i nekategorisanih puteva.

„Projektant je u velikoj meri prilagodio trasu puta okolnom sadržaju, uz poštovanje svih važećih propisa, kako bi se u što prihvatljivijoj meri izmenilo postojeće stanje. Sve komunikacije, kao i pristupi individualnim parcelama koji su postavljanjem trase prekinuti, izgradnjom servisnih saobraćajnica i odgovarajućim prelazima iznad ili ispod trupa saobraćajnice će obezbediti normalno funkcionisanje svih vlasnika/korisnika parcela koje su u zoni puta“.

Za potrebe izgradnje planiran je gradilišni kamp na lokaciji prve faze Severne obilaznice grada Кragujevca, koji će se koristiti i za potrebe izgradnje druge faze.

Кonzorcijum firmi MHM-projekt d.o.o. iz Novog Sada i DB inženjering d.o.o. iz Beograda bio je angažovan na istraživanju i definisanju trase brze saobraćajnice i izradio je projektno-tehničku dokumentaciju koja je sastavni deo Idejnog rešenja.

  • Aca1984

    25.6.2025 #1 Author

    Gradi se dobro je, to je super.

    Odgovori

  • LEBRON

    26.6.2025 #2 Author

    Sve deonice ce biti povezane.

    Odgovori

  • Vladanka

    26.6.2025 #3 Author

    Savršeno zamišljeno. Odavno smo očekivali rasterećenje teretnog saobraćaja kroz Grad. Mnogo se gradi, Srbija menja svoj izgled do savršenstva. Hvala svima koji su nam sve ovo omogućili, obezbedili novac, radnu snagu i sve što je potrebno da se ova investicija završi i uradi!

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.