Brz tempo života ne ostavlja puno vremena za kuvanje kod kuće

Sve više proizvođača gotovih jela u Srbiji, najviše se traže obroci sa mesom

AgrobiznisIzdvajamoPoslovanjeSrbija

11.6.2024 11:26 Autor: Milica Vojtek 10

Sve više proizvođača gotovih jela u Srbiji, najviše se traže obroci sa mesom Sve više proizvođača gotovih jela u Srbiji, najviše se traže obroci sa mesom
Brz tempo života, radno vreme od 9 do 17 časova i mnogobrojne obaveze koje savremeni život nameće, učinili su da se obroci sve ređe... Sve više proizvođača gotovih jela u Srbiji, najviše se traže obroci sa mesom

Brz tempo života, radno vreme od 9 do 17 časova i mnogobrojne obaveze koje savremeni život nameće, učinili su da se obroci sve ređe spremaju kod kuće, najčešće zato što se za kuvanje nema vremena. Sa druge strane, upravo ovakav stil života doprineo je ekspanziji restorana koji se bave proizvodnjom i prodajom gotovih jela.

Proizvodnjom gotovih jela u Srbiji se, prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, trenutno bave 84 firme. Prošle godine u ovoj delatnosti bilo je registrovano 75 preduzeća. Iako se broj firmi povećava, podaci ukazujju da su one tokom 2022. godine poslovale u minusu – ukupna dobit iznosila je -11.680.000 dinara. Dobit u 2021. godini bila je 8.488.000 dinara, a godinu dana ranije poslovanje je još jednom bilo negativno – delatnost je bila „u manjku“ za 2.310.000 dinara.

Među prvih 26 preduzeća rangiranih po uspehu ostvarenom u 2022. godini nalazi se 14 preduzetničkih radnji, a čak šest kompanija zvanično nema nijednog zaposlenog. Deset firmi broji po jedno zaposleno lice. Najviše radnika – čak 54, ima firma MV Fortune iz Niša.  

Najuspešnije firme koje se bave prodajom gotovih jela bile su: Mala kujna, Dobri obroci, Konoba akustik ketering, MV fortune, Kuvana jela kod Tine, Fresh Square, Prva ruska kujna, Andrea, Capri 2022…

Vlasnik kompanije Dobri obroci iz Novog Sada, koja je druga rangirana po ostvarenoj dobiti u 2022. godini, Bojan Golijanin kaže da je zadovoljan poslovanjem, ali da postoji prostor da se i više radi.

“Naši najčešći klijenti su IT kompanije, zato što zaposleni imaju solidne plate i mogu sebi da priušte svakodnevni kvalitetan obrok. Ono što je trend jeste da sve veći broj kompanija svojim zaposlenima plaća obroke, ili bar deo”, kaže Golijanin za Biznis.rs.

Govoreći o tržištu generalno, on ocenjuje da će ova delatnost tek biti u usponu.

Foto: Freepik

“Radno vreme od 9 do 17 časova učinilo je da kuvanje polako odlazi u davno prošlo vreme, jer žene posle takvog radnog dana nemaju kada da kuvaju. Verujem da je i to razlog sve većeg rasta konkurencije, naročito brze hrane, koju sada imate na svakom koraku”, ističe naš sagovornik i kaže da se na meniju najčešće nalaze jela od mesa.

“Prema vrsti mesa, najviše je piletine. Meso je preskupo i to je ostavilo traga. Takođe, ima i onih koji traže vegetarijanska jela, ali je to zanemarljiv procenat”, naveo je Golijanin.

Na pitanje o najvećim izazovima sa kojima se poslodavci suočavaju danas, vlasnik novosadske firme kaže da je to „potraga za pravim radnicima”.

Dobri obroci su u 2022. godini ostvarili prihode od 46 miliona dinara (46.160.000), dok je ostvarena dobit iznosila nešto više od četiri miliona (4.092.000 dinara).

Najuspešnija kompanija u 2022. godini, prema ostvarenoj dobiti, bila je preduzetnička radnja Mala kuhinja, koja je zabeležila ukupan prihod od 27.377.000 dinara i dobit od pet miliona dinara (5.038.000). Ova firma zapošljava sedam radnika.

Treća u nizu po uspehu je Konoba akustik ketering koja je prihodovala 2.447.000 dinara, dok je ostvarena dobit iznosila 1.343.000. U pitanju je firma koja ima jednog zaposlenog.

Najuspešnija preduzeća u delatnosti Proizvodnja gotovih jela
Ime firmeDobit u 2022. godiniPrihodi u 2022. godiniBroj zaposlenih
OGNJEN MILJKOVIĆ PR RADNJA ZA PROIZVODNJU GOTOVIH JELA MALA KUJNA 2016 BEOGRAD5.038.00027.377.0007
DOBRI OBROCI D.O.O.4.092.00046.160.0006
KONOBA AKUSTIK KETERING DOO1.343.0002.447.0001
MV FORTUNE DOO NIŠ1.190.000173.149.00054
ŽELJKO PANDUROV PR KUVANA JELA KOD TINE972.00022.642.0004
Fresh Square d.o.o. Beograd-Palilula925.0002.691.0000
ALEKSEI BOGATYREV PR PRVA RUSKA KUHINJA591.0004.573.0001
DRAŽEN KOKIĆ PR ANDREA324.0004.913.0000
Vladan Stojanović preduzetnik CAPRI 2022323.000503.0001
MEMAKS-GRIL252.0001.283.0000
Vera Vuković pr Proizvodnja gotovih jela Vera V Užice240.0001.254.0001
DOMAĆICA 014216.00010.751.0001
MIROSLAV MRĐAN PREDUZETNIK KVART BITE167.000804.0001
FENIKS122.000713.0001
PIRANA JR118.0002.777.0000
Uroš Alempijević Preduzetnik CAPRI92.0006.082.0003
LATTE 202176.000785.0000
STANISLAVA DRAGOJLO PR PROIZVODNJA GOTOVIH JELA I TRGOVINA STAŠINE ĐAKONIJE ZRENJANIN49.0001.717.0000
Bojan Mitić pr KLOPČE47.0005.827.0002
SASTRI DOO47.00018.027.0003
ŠTELCE d.o.o.26.0005.083.0002
Mirjana Jovanović pr Oaza Mira11.000653.0001
Dušan Jovanović PR JOVANOVIĆ 1998-50.000300.0001
VIOLETA DIMITRIJEVIĆ PR KUVANA JELA BAŠ PO MOM UKUSU-97.000261.0001
SVETLANA KITIĆ PR KUHINJICA CECA 6-208.000272.0002
BOTTEGA GRANDE-26.692.00071.140.00016
CompanyWall Finansijski Asistent *svi podaci su za 2022. godinu, u dinarima
  • SABRINA

    11.6.2024 #1 Author

    Sve manje ljudi kuva…brz tempo života, visoke cene namirnica za pripremu hrane, manjak vremena za odlazak u nabavku, potrošnja struje pri pripremi…

    Odgovori

  • Dux011

    11.6.2024 #3 Author

    Pa jeste…

    Odgovori

  • MARA

    11.6.2024 #4 Author

    Mi smo mesožderi😉

    Odgovori

  • STEPA

    12.6.2024 #5 Author

    Vole Srbi meso, ali ne vole da spremaju.

    Odgovori

  • DOBRILA

    12.6.2024 #6 Author

    Sve vise se koristi ketering , i jede po restoranima..

    Odgovori

  • Inquiete

    12.6.2024 #8 Author

    Normalno! :))

    Odgovori

  • VALE

    16.6.2024 #9 Author

    Ketering se sve vise koristi

    Odgovori

  • SENSEI

    17.6.2024 #10 Author

    Prosto je navika u Srbiji da se koristi što više mesa u jelima

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.