Tri kompanije na vrhu među trgovcima kozmetikom
31.5.2023 10:21 Autor: Milica Rilak 4
U Srbiji posluje 568 privrednih subjekata registrovanih za delatnost trgovine na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama i oni su, prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, u 2021. godini – za koju su trenutno dostupni kompletni finansijski izveštaji, ostvarili dobit od 661,4 miliona dinara.
Kompanije Lilly Drogerie, Jasmin i Sephora Cosmetics ostvarile su u ovoj godini najveću dobit pre odbitka kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u odnosu na sva pravna lica registrovana u Srbiji za tu delatnost.
Ovakvu analizu, međutim, nemoguće je uraditi bez pominjanja kompanije Dm Drogerie Markt koja je, iako posluje u istom sektoru, odabrala da se registruje za „ostalu trgovinu na malo hranom u specijalizovanim prodavnicama“, po čemu se i razlikuje od glavnog konkurenta na domaćem tržištu – Lilly Drogerie.
Naime, dok naša tabela najuspešnijih u 2021. pokazuje da se uglavnom radi o kompanijama i preduzetničkim radnjama koje se bave maloprodajom i veleprodajom šminke, sredstava za negu i lepotu i parfema, Lilly i Dm u svojim fizičkim i online prodavnicama imaju još širu ponudu proizvoda za održavanje kuće, kao i određene namirnice za odrasle i decu. Dm, ipak, nudi i namirnice poput gotovih i jela u konzervi, što ga i razlikuje od svog drogerijskog konkurenta.
Ako na kratko vratimo fokus na čitavu delatnost maloprodaje kozmetike i toaletnih proizvoda, podaci CompanyWall-a kažu da, od ukupno 568 registrovanih subjekata, čak 444 čine preduzetnici. Presek dobiti za tri poslednje godine pokazuje da je 2019. završena sa ukupno 506,8 miliona dinara, koliko su ostvarili svi registrovani, da bi se u pandemijskoj 2020. godini ona smanjila za 100 miliona dinara. U 2021. povećana je za 252 miliona, na ukupno 661,4 miliona dinara.
Lilly Drogerie d.o.o. je na vrhu među registrovanima za ovu delatnost, sa EBITDA od 226,37 miliona dinara. U vreme kada se ponuda drogerija i apoteka preklapa upravo kod proizvoda za negu i lepotu ne treba zaboraviti ni na Apotekarsku ustanovu Lilly Drogerie, kompaniju koja je u samom vrhu delatnosti prodaje u apotekama. Lilly drogerije inače postoje od 2003. godine, a od 2006. su u radnjama počele da se otvaraju i apoteke kojih je danas više od 200.
Prema podacima na zvaničnom portalu Lilly-ja, njihove drogerije i apoteke dnevno usluže 60.000 kupaca.
Sa druge strane, najveći drogerijski lanac u Evropi – Dm – u Srbiji posluje od 2004. godine, a danas je, kako navode na svom portalu, prisutan u 32 grada širom Srbije, sa 120 maloprodajnih objekata i oko 1.700 zaposlenih.
Na drugom mestu naše liste najuspešnijih je Jasmin, preduzeće koje na domaćem tržištu posluje duže od 60 godina. Posle privatizacije u junu 2003. godine sačuvalo je i ime i delatnost, a 2021. godinu završili su sa EBITDA od 161,4 miliona dinara. Najmlađi igrač među prva tri u ovoj delatnosti je Sephora Cosmetics, koja u Srbiji posluje od 2007. godine, a u vlasništvu je istoimene francuske multinacionalne kompanije. Sephora je 2021. godinu u Srbiji završila sa EBITDA od 54,7 miliona dinara.
Pročitajte još:
Da pretežna delatnost ne otkriva uvek preciznu poslovnu nišu govori i podatak da se među prvih pet na našoj tabeli nalazi i preduzeće koje nije ni drogerija niti maloprodaja, odnosno distributer kozmetike, parfema ili opreme za negu.
„Godina d.o.o.“ se bavi proizvodnjom i preradom higijenskog papira, kao i distribucijom papirnih proizvoda i prateće opreme.
Domaće online tržište vredno više od 100 miliona dolara
Portal Statista nudi zanimljive procene kretanja na domaćem tržištu kada je reč o online kupovini šminke, kozmetike, ali i proizvoda za ličnu higijenu. Konkretno, kada je reč o proizvodima koji spadaju u segment Personal Care (za negu kose, lica i tela, zuba i slično), Statista procenjuje da bi u ovoj godini prihod od online prodaje mogao da dostigne nešto više od 96 miliona dolara.
Kada je reč o Beauty Care segmentu (šminka za lice, oči i usne, lakovi za nokte i parfemi), njihova procena je da bi prihod tokom ove godine mogao da dostigne oko 20 miliona dolara.
SUNCE
31.5.2023 #1 AuthorSvakako su ove 3 firme plus DM najjače kompanije u ovoj oblasti već godinama.
DASHA
31.5.2023 #2 AuthorOcekivano
Emilija
31.5.2023 #3 AuthorSvaka cast za sve tri najuspesnije kompanije.Ponuda je zaista odlicna!
ELLA
1.6.2023 #4 AuthorOgromna industrije gde se ulaZe veliki novac i ostvaruju veliki profiti