Proizvode za negu i lepotu kupujemo i u prodavnicama i online

Tri kompanije na vrhu među trgovcima kozmetikom

PoslovanjeSrbija

31.5.2023 10:21 Autor: Milica Rilak 4

Tri kompanije na vrhu među trgovcima kozmetikom Tri kompanije na vrhu među trgovcima kozmetikom
U Srbiji posluje 568 privrednih subjekata registrovanih za delatnost trgovine na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama i oni su, prema podacima... Tri kompanije na vrhu među trgovcima kozmetikom

U Srbiji posluje 568 privrednih subjekata registrovanih za delatnost trgovine na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama i oni su, prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, u 2021. godini – za koju su trenutno dostupni kompletni finansijski izveštaji, ostvarili dobit od 661,4 miliona dinara.

Kompanije Lilly Drogerie, Jasmin i Sephora Cosmetics ostvarile su u ovoj godini najveću dobit pre odbitka kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u odnosu na sva pravna lica registrovana u Srbiji za tu delatnost.

Ovakvu analizu, međutim, nemoguće je uraditi bez pominjanja kompanije Dm Drogerie Markt koja je, iako posluje u istom sektoru, odabrala da se registruje za „ostalu trgovinu na malo hranom u specijalizovanim prodavnicama“, po čemu se i razlikuje od glavnog konkurenta na domaćem tržištu – Lilly Drogerie.

Naime, dok naša tabela najuspešnijih u 2021. pokazuje da se uglavnom radi o kompanijama i preduzetničkim radnjama koje se bave maloprodajom i veleprodajom šminke, sredstava za negu i lepotu i parfema, Lilly i Dm u svojim fizičkim i online prodavnicama imaju još širu ponudu proizvoda za održavanje kuće, kao i određene namirnice za odrasle i decu. Dm, ipak, nudi i namirnice poput gotovih i jela u konzervi, što ga i razlikuje od svog drogerijskog konkurenta.

Ako na kratko vratimo fokus na čitavu delatnost maloprodaje kozmetike i toaletnih proizvoda, podaci CompanyWall-a kažu da, od ukupno 568 registrovanih subjekata, čak 444 čine preduzetnici. Presek dobiti za tri poslednje godine pokazuje da je 2019. završena sa ukupno 506,8 miliona dinara, koliko su ostvarili svi registrovani, da bi se u pandemijskoj 2020. godini ona smanjila za 100 miliona dinara. U 2021. povećana je za 252 miliona, na ukupno 661,4 miliona dinara.

Poslovanje u delatnosti trgovine na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima
Naziv preduzećaUkupni prihodiDobit (EBITDA)
LILLY DROGERIE DOO BEOGRAD7.603.870.000226.372.000
JASMIN DOO BEOGRAD2.711.261.000161.413.000
Sephora Cosmetics doo, Beograd1.074.594.00054.770.000
ZIMAX SENTA259.329.00037.936.000
GODINA DOO BEOGRAD439.441.00022.369.000
ALFA KOZMETIK GROUP d.o.o. Beograd65.497.00016.044.000
BLUMAR BOX DOO110.694.00014.716.000
BELODORE58.234.00010.238.000
ABSOLUTBY DOO14.058.0009.571.000
DOO NAIL LINE SUBOTICA47.886.0009.094.000
PARSA BEAUTY DOO BEOGRAD46.140.0007.241.000
DEPIL MEDIC SHOP DOO BEOGRAD108.100.0006.659.000
VLADIMIR PETRIĆ PR CHARM COSMETICS60.796.0005.799.000
SAMOSTALNA TRGOVINSKA RADNJA I KOMISION DONA ŠABAC42.270.0004.995.000
A&A BEAUTY30.017.0004.792.000
CENTAR PLEASURE d.o.o.30.027.0004.038.000
A COSMETICS UŽICE77.808.0003.941.000
Kryolan-Love Rich doo16.822.0003.649.000
101 HAIR CARE DOO14.377.0003.641.000
LADY CORNER PANČEVO93.815.0003.641.000
CompanyWall Finansijski Asistent *svi podaci su za 2021. godinu, u dinarima

Lilly Drogerie d.o.o. je na vrhu među registrovanima za ovu delatnost, sa EBITDA od 226,37 miliona dinara. U vreme kada se ponuda drogerija i apoteka preklapa upravo kod proizvoda za negu i lepotu ne treba zaboraviti ni na Apotekarsku ustanovu Lilly Drogerie, kompaniju koja je u samom vrhu delatnosti prodaje u apotekama. Lilly drogerije inače postoje od 2003. godine, a od 2006. su u radnjama počele da se otvaraju i apoteke kojih je danas više od 200.

Prema podacima na zvaničnom portalu Lilly-ja, njihove drogerije i apoteke dnevno usluže 60.000 kupaca.

Sa druge strane, najveći drogerijski lanac u Evropi – Dm – u Srbiji posluje od 2004. godine, a danas je, kako navode na svom portalu, prisutan u 32 grada širom Srbije, sa 120 maloprodajnih objekata i oko 1.700 zaposlenih.

Na drugom mestu naše liste najuspešnijih je Jasmin, preduzeće koje na domaćem tržištu posluje duže od 60 godina. Posle privatizacije u junu 2003. godine sačuvalo je i ime i delatnost, a 2021. godinu završili su sa EBITDA od 161,4 miliona dinara. Najmlađi igrač među prva tri u ovoj delatnosti je Sephora Cosmetics, koja u Srbiji posluje od 2007. godine, a u vlasništvu je istoimene francuske multinacionalne kompanije. Sephora je 2021. godinu u Srbiji završila sa EBITDA od 54,7 miliona dinara.

Da pretežna delatnost ne otkriva uvek preciznu poslovnu nišu govori i podatak da se među prvih pet na našoj tabeli nalazi i preduzeće koje nije ni drogerija niti maloprodaja, odnosno distributer kozmetike, parfema ili opreme za negu.

„Godina d.o.o.“ se bavi proizvodnjom i preradom higijenskog papira, kao i distribucijom papirnih proizvoda i prateće opreme.

Domaće online tržište vredno više od 100 miliona dolara

Portal Statista nudi zanimljive procene kretanja na domaćem tržištu kada je reč o online kupovini šminke, kozmetike, ali i proizvoda za ličnu higijenu. Konkretno, kada je reč o proizvodima koji spadaju u segment Personal Care (za negu kose, lica i tela, zuba i slično), Statista procenjuje da bi u ovoj godini prihod od online prodaje mogao da dostigne nešto više od 96 miliona dolara.

Kada je reč o Beauty Care segmentu (šminka za lice, oči i usne, lakovi za nokte i parfemi), njihova procena je da bi prihod tokom ove godine mogao da dostigne oko 20 miliona dolara.

  • SUNCE

    31.5.2023 #1 Author

    Svakako su ove 3 firme plus DM najjače kompanije u ovoj oblasti već godinama.

    Odgovori

  • DASHA

    31.5.2023 #2 Author

    Ocekivano

    Odgovori

  • Emilija

    31.5.2023 #3 Author

    Svaka cast za sve tri najuspesnije kompanije.Ponuda je zaista odlicna!

    Odgovori

  • ELLA

    1.6.2023 #4 Author

    Ogromna industrije gde se ulaZe veliki novac i ostvaruju veliki profiti

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *