Prijave na tender moguće do 3. novembra

U planu rekonstrukcija Centra kontrole letenja u Beogradu

InfrastrukturaInvesticijeIzdvajamoSrbija

3.10.2025 13:26 Autor: Aleksandra Kekić 1

U planu rekonstrukcija Centra kontrole letenja u Beogradu U planu rekonstrukcija Centra kontrole letenja u Beogradu
Kontrola letenja Srbije i Crne Gore SMATSA raspisala je javni poziv za izradu tehničke dokumentacije za rekonstrukciju Centra kontrole letenja u Beogradu, tačnije na... U planu rekonstrukcija Centra kontrole letenja u Beogradu

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore SMATSA raspisala je javni poziv za izradu tehničke dokumentacije za rekonstrukciju Centra kontrole letenja u Beogradu, tačnije na aerodromu u Surčinu.

Kako je navedeno u tehničkoj dokumentaciji, projektom arhitekture, enterijera i fasade potrebno je predvideti izmene postojećih prostorija i delova objekta, odnosno potrebe za unapređenjem funkcionalnosti prostora i adaptacijom u skladu sa namenom i raspoloživim korisnim površinama, koje bi trebalo da odgovaraju budućoj modernizaciji sistema i opreme.

Potrebno je predvideti i sve radove na sanaciji oštećenja tokom godina eksploatacije, zameni dotrajalih materijala i obnavljanje enterijera pojedinih prostorija.

U suterenu, gde se između ostalog nalazi garaža sa 36 parking mesta, predviđen je magacinski prostor koji će biti namenjen za čuvanje opreme od vitalne važnosti za rad Kontrole letenja. U prizemlju je potrebno isprojektovati novi ulazni pult sa transparentnom staklenom (šalter) pregradom od kaljenog stakla, kao i dodati još ostavinskog prostora. Predviđena je i izgradnja dodatne, nove nadstrešnice, nad sporednim ulazom objekta.

Postojeći prostor multifunkcionalne sale, predviđen za potrebe održavanja različitih poslovnih događaja, potrebno je unaprediti na nivo savremenih zahteva u multimedijalnim salama: maksimalne opcije transformacije prostornih organizacija, mogućnost multitaskinga i paralelnih operacija, interaktivnost tokom održavanja sastanaka.

„Osim kvaliteta tehnologije, prostor projektovati sa posebnom pažnjom na vizuelne i audio fokuse tokom održavanja sastanaka. S obirom na važnost prostorije, neophodno je stvoriti udoban osećaj za korisnike – mekši tonovi, čiste linije, srednji kontrast, savremeni materijali. Kvalitet zvučne izolacije je imperativ za poboljšanje“, dodaje se u dokumentaciji.

Foto: Freepik / Racool_studio

Projekat se odnosi i na ostavinske prostore – kutak za osveženje i kutak za odlaganje opreme (sa mogućnošću zaključavanja).

Na nivou jedan smeštena je tehnička sala opremljena tehničkim uređajima i sistemima kontrole letenja koji moraju da funkcionišu neprekidno tokom cele godine. Ovde se nalaze monitoring i test soba.

Potrebno je predvideti adaptaciju prostora, tako da se monitoring pregrađuje na dva približno ista dela – deo monitoringa bliži hodniku i deo monitoringa bliži tehničkoj sali. U pregrađeni deo monitoringa bliži tehničkoj sali preseliće se test soba. Pregrađeni deo monitoringa bliži hodniku zajedno sa postojećom prostorijom test soba, kao i prostorija sa garderobnim ormarima i deo prilaznog hodnika ka tehničkoj sali, obrazuju jedinstven prostor, odnosno novi monitoring. Potrebno je sagledati mogućnosti za izmenu dela staklene fasade koji pokriva ovaj prostor.

Nivo dva je u funkciji operativne službe kontrole letenja i sadrži prostorne celine: operativna sala, prostori operativnih službi, sala za sastanke, mala sala, prostor za smeštaj kontrolorskih kaseta i pomoćne prostorije.

U operativnoj sali nalazi se 21 kontrolorsko radno mesto – konzola koja služi za smeštaj uređaja i
sistema, kao i kontrolorske konzole, supervizorska celina, celina za obradu planova letenja, prostor za centralizovan nadzor operativnih tehničkih sistema. Planirana je zamena svih konzola sa opremom u skladu sa posebnim investicionim projektom, a tehničkom dokumentacijom potrebno je predvideti potrebne radove na adaptaciji prostorije.

Pored operativne sale potrebno je definisati dizajn i renoviranje prostora koji je namenjen za odmor kontrolora. Kada je reč o fasadi, potrebno je predvideti mere za poboljšanje energetske efikasnosti objekta.

Kada je reč o spoljnom uređenju, postojeću ulaznu kapiju, prijavnicu i kolske rampe potrebno je adaptirati i unaprediti na način da se obezbedi efikasnija kontrola kretanja ljudi i vozila uz primenu savremenih rešenja i tehnologija. Potrebno je projektovati i nadstrešnicu za nenatkrivene parkinge.

Nije objavljena procenjena vrednost radova, a prijave su moguće do 3. novembra.

  • SABRINA

    3.10.2025 #1 Author

    Bas da vidimo ko će da prođe na tenderu.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.