U planu rušenje starih i gradnja novih prilaznih konstrukcija Pančevačkom mostu
InfrastrukturaInvesticijeIzdvajamoSrbija
20.10.2025 15:54 Autor: Aleksandra Kekić 0



Putevi Srbije planiraju gradnju prilaznih konstrukcija Pančevačkom mostu na desnoj obali, tačnije na deonici Bogoslovija – petlja Krnjača. Tim povodom Ministarstvu zaštite životne sredine podnet je zahtev za odlučivanje o potrebi procene uticaja na životnu sredinu. Projektant je DB inženjering iz Beograda.
Predmet tehničke dokumentacije je projekat za rušenje i izgradnju novih prilaznih konstrukcija, uključujući svu prateću saobraćajnu i komunalnu infrastrukturu koja je neophodna za normalno odvijanje saobraćaja, kako u toku građenja (privremene rampe) tako i u toku eksploatacije.
Radovi će biti organizovani tako da se prvo izvode radovi na jednoj prilaznoj konstrukciji pa na drugoj, odnosno da prvo bude aktivan jedan smer kretanja vozila pa drugi.
Predviđeno je pet faza radova. Prva bi obuhvatala izmeštanje komunalne infrastrukture koja je u koliziji sa izgradnjom prilaznih konstrukcija i privremenih rampi. Po potrebi ovu fazu je moguće podeliti u podfaze u zavisnosti od vrste komunalne infrastrukture i dinamike izvođenja radova u fazama dva do pet.
Druga faza bi obuhvatala izgradnju privremene rampe Vuka Vrčevića po kojoj bi se odvijao saobraćaj iz smera Beograda ka Pančevu. Treća faza podrazumeva izgradnju prilaznih konstrukcija u smeru Beograd – Pančevo sa svom pratećom infrastrukturom. Po potrebi ovu fazu je moguće podeliti u podfaze po dilatacionim celinama mostovske konstrukcije.
U četvrtoj fazi gradiće se privremena rampa „Viline vode“ po kojoj bi se odvijao saobraćaj iz smera Pančeva ka Beogradu, a peta faza bi obuhvatala izgradnju prilaznih konstrukcija u smeru Pančevo – Beograd sa svom pratećom infrastrukturom.
Faze mogu da se izvode pojedinačno ili u kombinaciji, dok su faze dva i četiri predmet posebnog zahteva, navedeno je u tekstu idejnog rešenja.

Privremene rampe se grade kako bi se saobraćaj preko Pančevačkog mosta odvijao neometano u čitavom periodu građenja. Nakon izgradnje prilaznih konstrukcija privremene rampe biće uklonjene ukoliko njihov položaj ne bude potvrđen planskim dokumentom.
Prilazne konstrukcije sastoje se iz niza konstrukcija koje formiraju uzvodni i nizvodni deo, između kojih se pruža železnička pruga. Na uzvodnom delu je predviđeno pet, a na nizvodnom četiri dilatacione celine. Ukupna dužina uzvodne konstrukcije je 551,74 metara, a nizvodne 518,32 metara. U sklopu projekta se nalaze i dve rampe, odnosno rampa tri uz nizvodnu konstrukciju i rampa četiri uz uzvodnu konstrukciju.
Nakon silaska sa mosta uzvodna saobraćajnica nastavlja pravo do priključka na ulicu Dragoslava Srejovića. Radi usklađivanja sa planskim dokumentima predviđene su dve izlivne rampe (slepe). Prva je na samom početku i predstavlja vezu državnog puta sa planiranom ulicom Viline vode, a druga je na samom kraju i predstavlja planiranu vezu državnog puta sa Bulevarom Despota Stefana u smeru ka Višnjičkoj ulici.
Kada je reč o nizvodnoj saobraćajnici, predviđena je jedna ulivna rampa – Dunavska 1 (slepa) koja vodi ka Dunavskoj ulici. Pored ove postoji još i postojeća rampa za vezu sa Bulevarom Despota Stefana iz pravca Višnjičke ulice. Rampa Dunavska 2 nije predviđena projektom, jer postoji mogućnost izmene planske dokumentacije zbog proširenja tramvajske mreže i izgradnje metroa, navedeno je u zahtevu.
Javne saobraćajne površine
Prema lokacijskim uslovima koje je izdalo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, u zoni planiranih rampi za vezu sa Pančevačkim mostom izvedeno je proširenje kolovoza u cilju razdvajanja saobraćajnih tokova. Deonica od mosta do ulice Mije Кovačevića i Višnjičke je planirana sa po tri saobraćajne trake po smeru, sa razdelnim ostrvom i obostranim trotoarima. Planirano rešenje ove deonice je uklopljeno u postojeću trasu Višnjičke ulice.
Između obale Dunava i Višnjičke ulice planirana je Nova dunavska ulica, u rangu ulice prvog reda, kao veza Pančevačkog mosta i Spoljne magistralne tangente (SMT), kojom bi se saobraćaj iz severnih uvodnih pravaca i dunavske privredne zone usmeravao obodno u odnosu na gradsko jezgro, ka SMT i auto-putu.
Planirano je da se u početnom delu trase Ulica Nova dunavska uklopi u Ulicu Dunavsku. Ukida se postojeća raskrsnica sa Ulicom Klanički kej. Da bi se obezbedio nesmetan prolaz kroz otvore postojećeg železničkog vijadukta, kolovozne trake se razdvajaju na levu i desnu dunavsku osovinu. Nakon prolaska ispod železničkog vijadukta planira se ponovno spajanje kolovoznih traka i takvo vođenje do raskrsnice sa Ulicom put za Adu Huju. Planira se vijadukt iznad železničkog koloseka buduće lokoteretne stanice Кaraburma.
Na mestu ulaska u poslovno trgovinski centar „Mega Store” planira se trokraka raskrsnica kako bi se omogućila nesmetana veza kompleksa u oba smera i ka Ulici Višnjičkoj i ka Pančevačkom mostu. Veza Bulevara despota Stefana i Pančevačkog mosta planira se kao denivelisana, sa novim rampama za smer kretanja ka Pančevu (Zrenjaninu) i za smer kretanja od Pančeva (Zrenjanina).
U cilju omogućavanja brze i bezbednije pešačke komunikacije između planiranih autobuskih stajališta u Bulevaru despota Stefana, planirana je izgradnja pešačkog pothodnika.
U okviru granice plana planirane su sledeće nove ulice: Dunavska, produžetak Ulice Mitropolita Petra, ulice Viline vode 1, 2 i 3, Dunavski kej 2, vezna rampa sa Pančevačkog mosta – rampa 1, Železnička 1, deo Železničke 2, Vuka Vrčevića, Vuka Vrčevića 1.

Ulica Dunavska planirana je sa tri trake po smeru vožnje. Obuhvaćena je deonica od raskrsnice sa Ulicom Žorža Klemansoa do Pančevačkog mosta. Na početku ove deonice Dunavska ulica prolazi ispod postojeće železničke pruge Beograd Centar – Pančevo varoš – Vršac – državna granica. Od Pančevačkog mosta prema Ada Huji na Dunavsku ulicu nastavlja se Nova Dunavska.
Ulica Žorža Кlemansoa planirana je sa dve trake po smeru vožnje i ona povezuje predmetni prostor sa širom saobraćajnom mrežom, odnosno centrom grada. Ova saobraćajnica takođe prolazi denivelisano ispod pomenute železničke pruge.
Ulica Mitropolita Petra planirana je sa dve trake po smeru vožnje i ona povezuje Bulevar despota Stefana sa Ulicom Dunavskom denivelisano, preko železničkih koloseka, Ulice Viline vode 1 i preko rekonstruisane Ulice Poenkareove.
Planirano je povezivanje celine A2 sa Pančevačkim mostom izgradnjom Rampe 1 koja saobraćaj iz smera Pančeva povezuje sa Ulicom Viline vode 1 preko kružnog toka. Rampa 1 planira se sa jednom trakom po smeru vožnje. U zoni Dunavstanice planira se rekonstrukcija kružnog toka.
Planirana je saobraćajna veza Ulica Žorža Кlemansoa i Metalci 1 sa Ulicom dunavski kej (Ulica dunavski kej 2). Ova ulica prelazi preko postojećeg matičnog i pristupnog industrijskog koloseka za opsluživanje luke Beograd.
Pročitajte još:
Za povezivanje priobalja Dunava sa blokovima u zaleđu (preko železničkih koloseka) planiraju se pešačke pasarele.
Uz Višnjičku ulicu predviđena je izgradnja železničke stanice Кaraburma sa pripadajućom infrastrukturom; završetak izgradnje levog i desnog koloseka pruge; izgradnja kolosečne veze između železničke stanice Beograd Dunav i planirane stanice Karaburma, kao i izgradnja novog industrijskog koloseka kojim će se luka Beograd povezati sa planiranom stanicom.
Kakvo je postojeće stanje?
Prilazne konstrukcije mostu preko reke Dunav, na desnoj obali, izgrađene su u periodu od 1960. do 1964. godine i sastoje se od dva niza nezavisnih, prethodno napregnutih mostova: uzvodni, desni most – smer od Pančeva ka Beogradu i nizvodni, levi most – smer od Beograda ka Pančevu.
Oba pravca se sastoje od po šest kontinualnih ramovskih konstrukcija i prilaznih rampi. U okviru radova na izgradnji nove petlje izgrađena je nizvodna konstrukcija iznad Bulevara despota Stefana i ona nije predmet tehničke dokumentacije.
Detaljni pregled prilaznih prednapregnutih betonskih konstrukcija na desnoj obali vršen je u periodu od 2006. do 2018. godine. Pregledima je evidentiran veliki broj oštećenja saobraćajnog profila, slivnika, ležišta, dilatacija, osnovnih konstruktivnih elemenata (armatura, kablovi, beto). Zbog svega navedenog predlaže se rušenje postojećih konstrukcija i izgradnja novih.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.