Na tržištu sve brojniji prirodni artikli

U Srbiji se sve više troši na kozmetiku, nagli rast dobiti trgovaca

AnalizaPoslovanjeSrbija

28.3.2025 14:34 Autor: Ljiljana Begović 17

U Srbiji se sve više troši na kozmetiku, nagli rast dobiti trgovaca U Srbiji se sve više troši na kozmetiku, nagli rast dobiti trgovaca
Trgovina na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama predstavlja značajan segment maloprodajnog tržišta. Ova delatnost obuhvata prodaju različitih proizvoda namenjenih ličnoj nezi,... U Srbiji se sve više troši na kozmetiku, nagli rast dobiti trgovaca

Trgovina na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama predstavlja značajan segment maloprodajnog tržišta. Ova delatnost obuhvata prodaju različitih proizvoda namenjenih ličnoj nezi, higijeni i lepoti, uključujući preparativnu i dekorativnu kozmetiku, parfeme, proizvode za negu kose i kože, kao i druge srodne artikle.

Ova industrija je veoma konkurentna i dinamična, sa prisustvom različitih tipova prodavnica kao što su specijalizovane drogerije, zatim brendirane prodavnice, ali i nezavisni trgovci kojih nije mali broj na domaćem tržištu. Specijalizovane prodavnice kozmetike na prirodnoj bazi, koja se najčešće prodaje online, takođe su sve prisutnije na tržištu.

Preduzetnica Minja Mandić, koja se bavi prodajom širokog asortimana proizvoda za negu kose i kože, kaže da se potrošači sve više okreću prirodnoj i personalizovanoj kozmetici.

“Sve je više dama koje prema svom tipu kože i kose biraju proizvode, i to one koji sadrže manje veštačkih dodataka. Sad se čitaju i ona sitna slova na proizvodima, jer se dešava da kupci od nekih hemijskih dodataka imaju alergijske reakcije, osipe, perutanja i razne druge neželjene efekte. Kod prirodnih proizvoda toga nema, osim ako ste alergični baš na neku prirodnu komponentu”, objašnjava Mandić.

Ona dalje navodi da je kod izbora proizvoda bitna i cena, pa će se tako potrošači odlučiti za nešto jeftiniji proizvod uglavnom velikih lanaca koji možda jesu povoljniji, ali zato mogu ponekad napraviti više štete nego koristi.

“Cena je uglavnom ključni faktor prilikom kupovine, pa se najjeftiniji proizvodi najbolje prodaju. Skuplji artikli teže nalaze kupce, ali treba imati na umu da kvalitetniji proizvodi sadrže skuplje sirovine, što opravdava njihovu višu cenu. Dok se u Srbiji kozmetika najmanje kupuje u apotekama, u zemljama poput Francuske apoteke su popularna prodajna mesta za ovakve proizvode”, smatra Mandić.

Foto: Freepik / senivpetro

Naša sagovornica kaže da je domaće tržište snabdeveno velikim brojem različitih kozmetičkih proizvoda i da bi trebalo uvek birati proverene proizvođače. Ona savetuje kupcima da pažljivo čitaju deklaracije i biraju u skladu sa svojim potrebama.

“Međunarodni propisi, posebno u EU, strogo propisuju da proizvodi moraju imati jasne informacije o nameni, ograničenjima u upotrebi i eventualnim specifičnostima, kako bi potrošači bili dobro informisani”, kaže Mandić.

U Srbiji se proizvode gotovo svi tipovi kozmetike, ali se poslednjih godina beleži i značajan uvoz, naročito skupljih proizvoda poput krema i boja za kosu. Domaći proizvođači su uspešni u proizvodnji i prodaji osnovnih proizvoda za ličnu higijenu, dok inostrani brendovi dominiraju u segmentima gde su ulaganja u marketing ključna za prodaju.

Trgovinom na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama u Srbiji se bavi ukupno 394 registrovanih preduzeća, prema podacima bonitetne kuće CompanyWall.

Prihodi, ali i dobit cele delatnosti, u stalnom su porastu, a to potvrđuju i finansijski podaci.

U 2021. godini dobit svih evidentiranih firmi iznosila je 514.484.000 dinara, da bi se za samo dve godine u 2023. više nego udvostručila – na 1,17 milijardi dinara (1.170.276.000).

Najuspešnija preduzeća u delatnosti trgovine na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama u 2023. godini
Ime preduzećaUkupni prihodiDobit
JASMIN DOO BEOGRAD3.814.319.000331.130.000
LILLY DROGERIE DOO BEOGRAD11.286.277.000262.817.000
Sephora Cosmetics doo, Beograd1.908.399.000216.175.000
DIANA ŽIGMOND DEVIĆ PR ZIMAX3.27.256.00033.939.000
SKINOLOGY D.O.O. BEOGRAD41.239.00024.104.000
BLUMAR BOX DOO146.544.00018.630.000
Nathalie doo Beograd-Novi Beograd12.444.00012.384.000
GODINA DOO BEOGRAD368.713.00010.703.000
ZLATNI HORIZONT DOO BEOGRAD (ČUKARICA)628.313.00010.588.000
SAMOSTALNA TRGOVINSKA RADNJA ALFA ZORAN KOS PREDUZETNIK PANČEVO186.375.00010.314.000
IGOR MILUTINOVIĆ PR SAMOSTALNA TRGOVINSKA RADNJA A COSMETICS UŽICE98.901.0009.198.000
TRGOVINSKO KOMISIONA RADNJA MOKA IVANOVIĆ NEMANJA PREDUZETNIK, BEOGRAD (PALILULA)32.233.0009.122.000
BLEK MARATON36.623.0009.083.000
TRGOVINSKO PREDUZEĆE ČELIK DRUŠTVO SA OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU BEOGRAD (SAVSKI VENAC)606.592.0008.450.000
SAMOSTALNA TRGOVINSKA RADNJA I KOMISION DONA VESNA MARJANOVIĆ ĐURĐEVIĆ PR LOZNICA67.624.0008.390.000
ANKICA TODOROVIĆ PR TRGOVINSKO ZANATSKA USLUŽNA RADNJA SELEKTIVE CENTAR BEOGRAD (VRAČAR)81.820.0007.865.000
SOPHIES CHOICE SHOP d.o.o.34.760.0007.713.000
CENTAR PLEASURE d.o.o.62.777.0007.580.000
SANJA KARAN PREDUZETNIK TRGOVINSKA RADNJA I EDUKACIONI CENTAR U OBLASTI KOZMETIČKIH USLUGA LADY CORNER PANČEVO125.586.0007.447.000
A&A BEAUTY40.773.0006.584.000
PURITYBOX doo Beograd-Savski Venac82.760.0006.363.000
DEPIL MEDIC SHOP DOO BEOGRAD134.296.0005.975.000
BELODORE286.784.0005.913.000
FASHION ROOM42.688.0005.317.000
STR PARFIMERIJA MAJA ŽELJKO TIMOTIĆ PREDUZETNIK, VALJEVO91.215.0005.257.000
DOO PROFESSIONAL BEAUTY ZRENJANIN99.950.0004.919.000
A–Z MARKET DOO BEOGRAD219.019.0004.872.000
SRETEN SERAFIMOVIĆ PR TRGOVINSKA RADNJA FRIZER SHOP-S POŽAREVAC41.428.0004.783.000
MINJA COSMETICS58.889.0004.749.000
DOO NAIL LINE SUBOTICA47.994.0004.708.000
CompanyWall Finansijski Asistent *svi podaci su za 2023. godinu, u dinarima

Najuspešnije preduzeće prema dobiti u ovoj delatnosti u 2023. godini bila je kompanija Jasmin. Njihova dobit iznosila je 331.130.000 dinara, što je najbolji rezultat za trogodišnji period od 2021. do 2023. godine. Prethodno je u 2021. iznosila 136.820.000 dinara, a u 2022 – 214.791.000 dinara.

Jasmin je 100 odsto domaće preduzeće koje posluje od 1956. godine, a na zvaničnom sajtu navode da imaju prodajni lanac od 28 prodavnica – 14 u Beogradu, 14 u gradovima Srbije.

Na drugom mestu liste nalazi se još jedna kompanija u kojoj se najčešće kupuju kozmetički proizvodi. Lilly drogerie su u 2023. godini ostvarile dobit od 262.817.000 dinara, što je – kao i za Jasmin – najbolji rezultat od 2021. godine.

“Kada smo 2003. godine osnovali Lilly drogerie želeli smo samo jedno – da našim sugrađanima, komšijama učinimo dostupnom najkvalitetniju kozmetiku, sredstva za negu tela, dečiju negu i hranu, bebi program, pomoćna lekovita sredstva, parfeme i kućnu hemiju. Od 2006. godine, našim potrošačima su u okviru Lilly drogerija postale dostupne i apoteke”, stoji u zvaničnom predstavljanju kompanije.

Šminkom i raznim drugim proizvodima srpsko tržište od 2007. godine snabdeva francuska kompanija Sephora. Po dobiti u prodaji kozmetičkih proizvoda našla se na trećem mestu, sa rezultatom od 216.175.000 dinara u 2023. godini.

Takođe, kao i prvoplasirana i drugoplasirana kompanija na listi bonitetne kuće CompanyWall, i Sephora je najbolji rezultat zabeležila u 2023. u odnosu na prethodne dve godine. U 2021. dobit je iznosila 38.127.000 dinara, dok je u 2022. bila tri puta veća i došla je do iznosa od 122.084.000 dinara.

  • SABRINA

    28.3.2025 #1 Author

    Što se tiče kozmetike,mislim da moze i sa minimum novca da se održava koža…toliko prirodnih preparata sa našeg podneblja trebalo bi iskoristiti.

    Odgovori

    • MinjaKristalŠminkanje

      28.3.2025 #2 Author

      Treba voditi računa i šta se stavlja na kožu. Imamo dobrih domaćih proizvođača koji imaju vrhunske kreme. Svakako da je najbolje što prirodnije.

      Odgovori

  • Inquiete

    28.3.2025 #3 Author

    Žene će pre kupiti kvalitetnu kozmetiku nego za isti novac hranu u preskupom Maksiju.

    Odgovori

  • SASHKA

    28.3.2025 #4 Author

    Lepo je cuti da se ljudi neguju.

    Odgovori

  • PAVLE-2005

    28.3.2025 #5 Author

    Dobar marketing i prodaje se roba

    Odgovori

  • STEPA

    28.3.2025 #6 Author

    Sve je veća ponuda samom tim i potrošnja

    Odgovori

  • Dux011

    28.3.2025 #7 Author

    Naravno da je bolja organska.

    Odgovori

  • WanderingSpirit

    28.3.2025 #8 Author

    Jasno je da ovaj trend neće usporiti uskoro

    Odgovori

  • SHALIMAR

    28.3.2025 #9 Author

    Toliko fake prirodnih preparata na zalost kod nas ima

    Odgovori

  • Jelena

    28.3.2025 #10 Author

    Prirodna kozmetika postaje sve popularnija jer ljudi sve više obraćaju pažnju na sastav proizvoda i dugoročne efekte na kožu. Sjajno je videti rast svesti o važnosti kvalitetne i zdrave nege!

    Odgovori

  • LEKI

    28.3.2025 #11 Author

    Trend lepote diktira pravila.

    Odgovori

  • ŽIZI

    29.3.2025 #12 Author

    Sve smo lepši a siromašniji…

    Odgovori

  • Aca1984

    29.3.2025 #13 Author

    Deviza na lepotu sve kod nas nije dzabe izmišljena

    Odgovori

  • gagica

    29.3.2025 #14 Author

    Lepo je da zene ulazu u svoju negu

    Odgovori

  • REA

    29.3.2025 #15 Author

    Kako nema DM na listi?

    Odgovori

  • DUCA

    29.3.2025 #16 Author

    Sve više se proizvodi i prodaje prirodna kozmetika.

    Odgovori

  • Nina

    31.3.2025 #17 Author

    Mnogo se para potroši na kozmetiku jer se ista mnogo i baci u kantu jer je promašena kupovina.
    Kupujem prirodnu ali dok sam našla dobru i da stvarno radi svoj posao kako treba brdo sam para i živaca potrošila.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.