Umesto nekadašnjih 100 miliona, izgradnja tunela koštaće 150 miliona evra
InfrastrukturaInvesticijeSrbija
4.7.2023 11:11 Autor: Julijana Vincan 6
Memorandum o razumevanju za projekat za gradnju tunelske veze od Karađorđeve ulice do Dunavske padine, sa pristupnim saobraćajnicama, parkovskim površinama i infrastrukturom, potpisan je juče u Skupštini Beograda. Procenjeno je da će izgradnja ovog tunela koštati oko 150 miliona evra.
Memorandum su potpisali gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, potpredsednik Vlade Srbije i ministar finansija Siniša Mali, v.d. direktora Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Milan Vranić, i ovlašćeni predstavnik kompanije Power China International Group Limited Jang Bo.
Priča o ovom tunelu počela je još 2016. godine, kada je planirano da bude produžetak starog Savskog mosta i da se njegova trasa pruža od Karađorđeve ulice ispod Terazijskog grebena ka zoni Dorćola. Tada je najavljeno da će stari tramvajski most biti rekonstruisan kako bi imao po dve kolovozne trake po smeru, obostrane trotoare i biciklističke staze.
U zoni Ade Huje planirana je i putnička železnička stanica, kao i stanice za kargo terminal koji je u funkciji Luke Beograd. Po planu je trebalo da bude povezana sa putničkim delom železničkog čvora, tunelskom vezom preko železničkog stajališta Vukov spomenik, do stanice Beograd centar u Prokopu, kao i sa železničkom stanicom Dunav.
I kasnijih godina isticano je da će ova tunelska veza rasteretiti taj deo grada od tranzitnog saobraćaja koji, kako je navedeno, čini više od deset odsto ukupnog prometa.
Obrazloženo je da će se tunel sastojati od dve odvojene tunelske cevi, dužine po 1.993 metara, sa ulaznim portalima od 45 metara na savskoj i 124 metara na dunavskoj strani. Planirana ukupna širina tunelskog profila je 9,56 metara, od čega kolovoz treba da bude široka 7,7 metara, a obostrane servisne staze širine po 0,93 metara.
Na dunavskoj strani, u zoni Bulevara despota Stefana, planiran je otvoreni iskop od 300 do 400 metara sa prilaznim rampama pod nagibom od četiri odsto.
Naglašeno je ranije da je potrebno raščišćavanje svih objekata na potezu između ulica Gavrla Principa i Kraljice Natalije, uključujući i Park Luke Ćelovića. Na prostoru sadašnjeg parka planirana je prilazna saobraćajnica sa po dve trake po pravcu, svaka širine po 3,5 metara, razdelni pojas i obostrane pešačke staze širine 2,5 metara.
Pročitajte još:
Kao negativna strana istaknuto je da se gubi Park Luke Ćelovića, a kao pozitivan aspekt navedeno je da će biti moguće da se proširi Terazijska terasa. Za potrebe zaštićene zone ulaznog portala kod Kameničke ulice biće oslobođen čitav blok od Lomine do Kraljice Natalije, za koji je navedeno da će nastati veliki slobodan prostor zabranjen za gradnju, odnosno idealan za novi gradski park.
Prema procenama iz 2018. godine, gradnja ovog tunela trebalo je da iznosi oko 100 miliona evra, dok bi rok za radove bio oko tri godine. Ipak, iako je bilo najava izgradnja nije počela krajem 2018. godine.
Čeka se most na Adi Huji i rekonstrukcija Kneza Miloša
Početak radova na izgradnji mosta na Adi Huji prvo je najavljivan za kraj 2017. ili početak 2018. godine. Ipak, navedeni rok je više puta pomeran da bi u jednom trenutku gradski menadžer izjavio da će ovaj most košati oko 190 miliona evra i da će izgradnja početi 2021. godine. Poslednja informacija je da bi mogao da počne da se gradi 2024. godine, u sklopu izgradnje auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad.
Rekonstrukcija Ulice kneza Miloša u Beogradu pominje se još od 2015. godine, kada je najavljena i izgradnja podzemne garaže od Nemanjine do Višegradske ulice. Renovirana ulica trebalo bi da ima šest traka, a vrednost garaže biće sedam miliona evra.
SHALIMAR
4.7.2023 #1 AuthorSada 150 miliona,ako ne pocnu uskoro bice jos veca cena..
tamara71
5.7.2023 #2 AuthorUzas
DOBRILA
6.7.2023 #3 AuthorKako su krenuli ,ko zna koliko ce kostati na kraju i kada ce se zavrsiti.
Rasa
6.7.2023 #4 AuthorMa kojih 150 – 300 miliona, to je prava ekknomska racunica i BDP bice veci
Operacija uspela pacijent umro
9.7.2023 #5 AuthorReindustrijalizacija stvarno ne može da čeka.
LENA
15.4.2024 #6 AuthorVažno je da se projekti realizuju efikasno i u skladu sa potrebama i očekivanjima stanovništva.