od 220 brendova prisutnih na tržištu samo 20 odsto domaćih

Veliki potencijal za rast i razvoj franšiznog poslovanja u Srbiji

PoslovanjePreduzetnikSrbija

25.4.2024 17:41 Autor: Redakcija Biznis.rs 14

Veliki potencijal za rast i razvoj franšiznog poslovanja u Srbiji Veliki potencijal za rast i razvoj franšiznog poslovanja u Srbiji
Franšizno poslovanje je sve popularniji model koji donosi brojne benefite kako vlasnicima franšiza, tako i korisnicima franšiza, istaknuto je na seminaru “ Otkrijte snagu... Veliki potencijal za rast i razvoj franšiznog poslovanja u Srbiji

Franšizno poslovanje je sve popularniji model koji donosi brojne benefite kako vlasnicima franšiza, tako i korisnicima franšiza, istaknuto je na seminaru “ Otkrijte snagu franšiznog poslovanja“  koji je okupio preko 60 preduzetnika, predstavnika institucija i nosilaca franšiznog poslovanja.

Sa više od 30.000 franšiznih sistema samo u Evropi, ovo poslovno rešenje dobija sve veću pažnju. U Srbiji, od 220 brendova prisutnih na tržištu, samo 20 odsto su domaći, što ukazuje na potencijal za rast i razvoj domaćih franšiza“ kaže Marica Vidanović, rukovodilac Centra za franšizno poslovanje Privredne komore Srbije.

Međutim, kako bi se ova forma poslovanja dodatno razvijala u Srbiji, neophodno je raditi na pravnom regulisanju ovog modela, kao i unapređenju finansijske podrške za preduzetnike koji žele da se upuste u franšizno poslovanje, ističe Vidanović i dodaje da će Privredna komora Srbije kroz seminare i edukacije, kao i povezivanje sa franšiznim asocijacija iz regiona raditi na razvoju podrške ovom vidu poslovanja.

Boris Popovski iz Trgovinskog odeljenja američke ambasade u Srbiji ističe da je model franšiznog poslovanja jedan od najpouzdanijih.

„U Sjedinjenim Američkim Državama, čak 10,5 odsto svih kompanija su franšize, a impresivnih 92 odsto osnovanih franšiza opstaje i posle dve godine, što jasno ukazuje na stabilnost i održivost ovog poslovnog modela“ , rekao je Popovski, navodi se na sajtu PKS.

Tanja Petković, vlasnik master franšize Helen Doron English Srbija ističe da se uključivanjem u franšizno poslovanje postaje deo velikog tima kompanija koje prate visoke i iste standarde u poslovanju, a uz edukaciju, dobija se i kompletna struktura, znanje i iskustvo osnivača franšize. 

„Franšiza Helen Doron English Srbija već 25 godina posluje na ovom tržištu, imamo kontinuirane edukacije i uvek smo podržani savetima u oblasti marketinga, pedagogije i savetovanja“, ističe Petković i dodaje da pored 15 postojećih lokacija u Novom Sadu i Beogradu, u planu je i širenje ove franšize i u ostalim gradovima Srbije. 

Dušica Milosavljević vlasnica prve škole mentalne aritmetike SuanPan koja je nacionalna franšiza kaže da je franšizni model namenjen dugoročnom poslovanju kao i da je važno da se unapredi institucionalni okvir za ovaj vid poslovanja.

“Mi smo proširili našu franšiznu mrežu na oko 40 centara u Srbiji, Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini, a velika podrška u poslovanju bile su nam smernice koje smo dobili od Centra za franšizno poslovanje Privredne komore Srbije ”, ističe Milosavljević.

Na seminaru koji je organizovala Privredna komora Srbije uz podršku Trgovinskog odeljenja Ambasade Sjedinjenih Američkih Država u Srbiji predstavljeni su pravni aspekti, uloga zaštite intelektualne svojine kao i primeri dobre prakse franšiza poput škole engleskog jezika Helen Doron, Škole brzog čitanja i mudrog učenja, kompanija IT Kliker i Pro mens.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...