Veštačka inteligencija je moćan alat, odgovornost za upotrebu je na ljudima
Hi-techInovacijeIzdvajamoSrbija
4.12.2024 08:01 Autor: Milica Rilak 3
Veštačka inteligencija (AI) je ključna tačka globalne transformacije poslovanja, zbog potencijala da revolucionarno promeni način na koji se donose odluke, organizuje rad i dolazi do novih prihoda, poručio je na otvaranju CEO Summit 2024 Ivan Stojanović, direktor za poslove sa privredom u kompaniji Yettel.
Učesnici šeste po redu konferencije koja okuplja privredne lidere govorili su o tome kako potencijal AI može da se pretvori u korist za privredu, kao i o oblastima poslovanja u kojima AI može biti korisna, uključujući i dijagnostiku i lečenje.
Stojanović je u obraćanju skrenuo pažnju na to da se procenjuje da će tržište AI do 2030. godine vredeti 1,3 biliona dolara, kao i da će investicije u rešenja bazirana na AI dostići 300 milijardi dolara već na kraju sledeće godine.
„Yettel Srbija će moći da iskoristi mogućnosti AI zato što smo se na vreme pripremili i prešli put od organizacije koja je imala samo nejasnu sliku šta bi mogla da radi sa tom tehnologijom do kompanije koja je testirala i razvila konkretne mogućnosti za upotrebu AI, kako bi korist osetili i Yettel i naši klijenti“, istakao je Stojanović.
Podsetio je i da je uoči 2025. na stolu i opcija razvoja 5G mreže u Srbiji.
„Globalno je vrednost 5G tržišta i infrastrukture u 2023. procenjivana na oko 23 milijarde dolara, da bi danas procene govorile da bi do 2030. ta vrednost mogla da premaši 130 biliona dolara“, rekao je Stojanović i naglasio da je preduslov da se prednosti 5G tehnologije iskoriste taj da se širom zemlje obezbedi brza i pouzdana mreža.
Kada je reč o AI, o tome šta je generativna AI (GenAI) i kako može da se iskoristi njena „moć“ da stvara muziku, slike, video zapise, ali i da analizira podatke govorila je Vittoria Gambirasi, ekspertkinja za marketinške strategije.
Nakon što je zajedno sa učesnicima konferencije proanalizirala nekoliko reklama poznatih globalnih brendova, koje su nastale bez učešća glumaca ili režisera, samo uz pomoć „uputstava“ davanih veštačkoj inteligenciji, Gambirasi je rekla da se zapravo radi o starom pravilu u novom ruhu.
„Ideja za reklamu ili bilo kakvu drugu aktivnost je odgovornost ljudi. GenAI je samo alat za njeno sprovođenje u delo“, istakla je Gambirasi i zaključila da će upoteba takvih alata doneti veću produktivnost i inovativnost, ali i da će sigurno uticati na smanjenje broja nekih radnih mesta.
Kao primer istakla je poređenje berzanskih valuacija „tradicionalnih“ i novih kompanija, među kojima neke uveliko koriste AI alate.
Tako je vrednost Forda, koji ima 186.000 zaposlenih, oko 65 milijardi dolara, dok je vrednost AirBnB-ja 75 milijardi dolara, a ima daleko manje radnika od Forda, odnosno samo 6.000 zaposlenih.
„Kada je Instagram prodat Facebooku imao je samo 15 radnika“, upozorila je Gambirasi.
Moderator panela „AI s merom: oblasti poslovanja gde AI može biti koristan“, IT stručnjak Nebojša Bjelotomić, ukazao je, međutim, da stalna povika da „dolazi AI“ pomalo počinje da zvuči kao prazna priča – jer je pitanje koliko će brzo kompanije na globalnom nivou uspeti da osmisle konkretne načine da iskoriste njene mogućnosti.
„Prema podacima iz SAD, samo pet odsto kompanija je implementiralo AI, dok LinkedIn i Microsoft tvrde na osnovu sopstvenih istraživanja da oko 75 odsto njihovih korisnika koristi i AI. Nešto nije u redu sa tim narativom“, upozorio je Bjelotomić.
Njegovi sagovornici su, međutim, optimisti koji veruju da najzanimljivije vreme za upotrebu AI upravo dolazi.
„Mislim da će 2025. biti prelomna godina, jer će kompanije morati da koriste i primene AI, inače neće moći po profitabilnsoti da prate svoju konkurenciju“, uveren je Luka Radovanović, suosnivač B2Bee SaaS. Svoju procenu bazira na tome da su „prethodne“ tehnologije bile teže za usvajanje, dok je za upotrebu GenAI dovoljno koristiti sopstveni jezik.
Milan Simić, country menadžer u Nortalu, smatra da je „dobra stvar što smo kroz ovakve promene već prolazili“ – misleći na pojavu interneta i pametnih telefona.
„Sledećih nekoliko godina sledi najzanimljiviji deo, a to je primena AI. Mislim da će se prave stvari desiti kada ljudi iz biznisa shvate kako da iskoriste njene mogućnosti“, rekao je Simić.
Pročitajte još:
Učesnici ovog panela ukazali su i na problem sa AI, a to je da ona uvek ima „odgovor“ – bio on tačan ili pogrešan. Kakav će taj odgovor biti zavisi isključivo, kako kažu, od kvaliteta podataka kojima smo „nahranili“ AI.
O tome kako može da se iskoristi AI u dijagnostici i lečenju ali i transformaciji poslovanja govorila je direktorka Medigroup Marijana Vasilescu, dok je Ana Karadžić, direktorka EXI platforme predstavila prvu berzu faktura na domaćem tržištu.
CEO Summit je organizovao In Store Media, a Biznis.rs je jedan od medijskih partnera konferencije.
Dux011
4.12.2024 #1 AuthorPa bas tako…
SENSEI
4.12.2024 #2 AuthorTreba biti oprezan kada je u pitanju veštačka inteligencija
PAVLE-2005
4.12.2024 #3 AuthorSve je napravljeno u dobroj misli ali oni zli to preokrenu u loše