Nestabilnost tržišta zahteva i udruživanje

Vojvođanski voćari šalju zahteve za brendiranje proizvoda

AgrobiznisBiznisSrbija

31.5.2023 08:39 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Vojvođanski voćari šalju zahteve za brendiranje proizvoda Vojvođanski voćari šalju zahteve za brendiranje proizvoda
Posle zahteva da malina ariljskog i ivanjičkog geografskog porekla bude zaštićena jer je vrhunskog kvaliteta u sličan projekat krenuli su i proizvođači voća iz... Vojvođanski voćari šalju zahteve za brendiranje proizvoda

Posle zahteva da malina ariljskog i ivanjičkog geografskog porekla bude zaštićena jer je vrhunskog kvaliteta u sličan projekat krenuli su i proizvođači voća iz Vojvodine.

Na nedavno održanom stručnom skupu posvećenom voćarstvu bilo je reči i o brendiranju voća iz ove regije zbog boljeg plasmana na strana tržišta. Ovu ideju podržalo je desetak najvećih proizvođača, a među njima i MK Grupa – Agrounija, Frueko, Voćar Slankamen, Delta Agrar.

Profesor dr Zoran Keserović, stručnjak za voćarstvo izjavio je da nestabilne prilike na tržištu zahtevaju udruživanje proizvođača i izvoznika, a da zajednički dogovor oko oznake za voće uzgajano u Vojvodini može doneti dobrobit svima u lancu, piše Politika.

“Potrebno je napraviti koncentraciju ponude. Kada su Italijani, pre tridesetak godina, ulazili u krizu u voćarstvu, prvo što su uradili jeste da su smanjili troškove zaštite, a potom su male koperative udružili u velike koje danas takođe prodaju voće pod svojom zajedničkom oznakom”, rekao je Keserović.

Kao dobar primer navodi i Špance koji imaju vrlo složene zadruge koje se bave i prometom voća i tako, kroz koncentraciju ponude, značajno smanjuju troškove.

Kada je reč o zajedničkoj oznaci za voće proizvedeno u Vojvodini, on naglašava da će biti napravljene procedure i strogi kriterijumi, koje će proizvođači morati da ispune kako bi mogli da dobiju pravo na korišćenje loga.

Foto: Freepik.com

“Kvaltetan rod je preduslov za dobar marketing. A glavni cilj jeste zadovoljan kupac. Dobro je to što su veliki proizvođači konačno seli da razgovaraju. Sa rastom troškova i tržišnih problema ovo postaje nužnost čak i za najuspešnije među njima”, ističe Keserović.

Govoreći generalno o domaćem voćarstvu on napominje da je proizvodnja voća u Srbiji u stalnom porastu. Recimo, 2002. proizvodnja je bila 600.000 tona, a sada je oko 1.450.000. Ali jasno je, kaže, da moramo da radimo na unapređenju tehnologije gajenja zbog klimatskih promena. Voćarstvo, kako je dodao, ide u dobrom pravcu, ono jeste svetla tačka naše poljoprivrede, ali proizvođači moraju i dalje da rade na kvalitetu i da vode računa o izboru sortimenta kod svake voćne vrste.

Kada je reč o ruskom tržištu, na kom je izvoz poslednjih meseci usporen, Keserović objašnjava da su dobro prošli uglavnom oni proizvođači koji su imali kvalitetno voće.

“Oni koji nisu imali da ponude kvalitet našli su se u teškoj situaciji. Jedini način da se voćari izbore na stranim tržištima jeste upravo kvalitetom”, istakao je Zoran Keserović.

  • SUNCE

    31.5.2023 #1 Author

    Kvalitet je najvažniji i normalno da ce brendiranje voća tražiti i određeni kvalitet.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.