Mnogima računi još nisu stigli i zabrinuti su da li će moći da ostvare popust

Zbog štrajka poštara kasne računi: Hoće li biti produženi rokovi za popuste?

SrbijaU fokusu

15.11.2023 08:37 Autor: Redakcija Biznis.rs 7

Zbog štrajka poštara kasne računi: Hoće li biti produženi rokovi za popuste? Zbog štrajka poštara kasne računi: Hoće li biti produženi rokovi za popuste?
Oktobarski računi kasne zbog štrajka radnika „Pošte“. Komunalna preduzeća u Obrenovcu odlučila su da građani za oktobar plate iznos sa prethodnog računa ili da... Zbog štrajka poštara kasne računi: Hoće li biti produženi rokovi za popuste?

Oktobarski računi kasne zbog štrajka radnika „Pošte“. Komunalna preduzeća u Obrenovcu odlučila su da građani za oktobar plate iznos sa prethodnog računa ili da na njihovom sajtu provere svoje račune. „Infostan“ je rok za plaćanje sa popustom pomerio do 30. novembra. Hoće li će biti produženi rokovi za plaćanje ostalih računa?

Redovi ispred šaltera „Infostana“ u Danijelovoj ulici. Koliko građana, toliko pitanja i nedoumica. Oni kojima su računi stigli, došli su da iskoriste popust i plate oktobarski račun, a ostali uglavnom i ne znaju da je „Infostan“ rok za plaćanje sa popustom produžio do kraja meseca, prenosi RTS.

„Pa mnogo mi znači, šta da vam kažem, svaki dinar za penzionera je važan“, kaže građanka koji čeka u redu.

Drugi kažu da vole na vreme da izmire svoje obaveze.

„Samo mi nije jasno ako je trebalo da platim do 15. zašto nisu stigli računi?“, pita jedan od građana.

Nisu stigli zbog štrajka zaposlenih u „Pošti“. To preduzeće je u obavezi da račune isporuči u što kraćem roku, najkasnije pet radnih dana od prijema. Ako račun ne stigne, komplikovano ga je platiti, jer svaki ima poseban poziv na broj.

Svakog meseca 62 odsto građana ostvaruje popust na računima za struju

Iz „Elektroprivrede Srbije“ kažu da na vreme šalju račune „Pošti“. Svakog meseca više od 62 odsto građana ostvari popust od pet odsto za redovno plaćanje.

Ipak, ako računa za struju još nema, građani mogu elektronski da ga plate putem portala Uvid u račun. Za starije sugrađane to je možda komplikovano, ali oni mogu da odu na šaltere EPS-a i tamo, do 28. novembra, ostvare popust.

Rok za plaćanje računa za fiksni telefon je 15. u mesecu, kažu u „Telekomu“. Oko 98 odsto građana redovno izmiruje obaveze, a nešto više od 10 odsto to radi onlajn.

I komunalna preduzeća u Obrenovcu odlučila su da zbog kašnjenja računa građani za oktobar plate iznos sa prethodnog računa ili da na sajtu preduzeća provere svoje račune.

Oko 400.000 korisnika koristi popuste „Infostana“

Od oko 800.000 korisnika, koliko ima „Infostan“, polovina koristi pravo na popust.

„U pitanju su popusti od pet, šest, sedam procenata. Pravo na pet posto popusta ostvaruju korisnici koji plaćaju račune do datuma dospeća, šest posto popusta ostvaraju korisnici koji plaćaju račune u kontinuitetu šest meseci umanjeno, a sedam procenata ostvaruju korisnici koji plaćaju račune godinu dana u kontinuitetu“, navode iz Milica Paunović iz JKP „Infostan i tehnologije“.

Račune „Infostana“ korisnici mogu da plate bez provizije u nekoliko poslovnica u gradu i ako plaćaju onlajn. Samo na provizije za plaćanje komunalnih računa na šalterima prosečna porodica godišnje potroši oko 3.000 dinara, a kada plaćamo onlajn to je čak i upola jeftinije.

Gotovo svi računi mogu da se plate preko aplikacija, ali malo je onih koji to koriste. Mnogima računi još nisu stigli i zabrinuti su da li će moći da ostvare popust, ako ne dođu do kraja meseca. Ne bi bilo ni pošteno da oni koji redovno plaćaju ostanu bez popusta zbog okolnosti na koje ne mogu da utiču.

  • SABRINA

    15.11.2023 #1 Author

    Na osnovu navedenih podataka, Telekom procentualno ima najbolju naplatu…sve može da se odloži, ali korišćenje telefona nikako.

    Odgovori

  • jevtić

    15.11.2023 #2 Author

    Preterali su….

    Odgovori

  • Inquiete

    15.11.2023 #3 Author

    Predlažem da niko ne plati (za početak) Infostan, neka čekaju kao što mi čekamo grejanje… još ćemo mi da trčimo da uzmemo račune za uslugu koja je katastrofa. A i kakve veze građani imaju sa Poštom, neka se snađu za dostavu. Koliku su već štetu napravili firmama sa izgubljenim paketima, strasno!

    Odgovori

  • Emilija

    15.11.2023 #4 Author

    Napravili su veliku stetu i pravnim i fizickim locima zbog zagubljenih paketa.

    Odgovori

  • nata

    15.11.2023 #5 Author

    Meni je sve stiglo..

    Odgovori

  • SHALIMAR

    15.11.2023 #6 Author

    Svesni su oni stete ali radnici hoce da im se ispune uslovi pa da rade..

    Odgovori

  • Marijana

    17.11.2023 #7 Author

    Stvarno ne bi bilo u redu da oni koji redovno plaćaju ostanu bez popusta zbog okolnosti na koje ne mogu da utiču.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.