Neadekvatne plate ključni razlog za promenu posla, ali ne uvek i najvažniji

Šta zaposleni najviše vrednuju u radnom odnosu?

Vesti

30.9.2022 16:30 Autor: Julijana Vincan 0

Šta zaposleni najviše vrednuju u radnom odnosu? Šta zaposleni najviše vrednuju u radnom odnosu?
Prema istraživanju „Puls srpske IT zajednice“, koje su sproveli sajt za zapošljavanje IT stručnjaka HelloWorld.rs i međunarodna istraživačka agencija Masmi na uzorku od 1.328... Šta zaposleni najviše vrednuju u radnom odnosu?

Prema istraživanju „Puls srpske IT zajednice“, koje su sproveli sajt za zapošljavanje IT stručnjaka HelloWorld.rs i međunarodna istraživačka agencija Masmi na uzorku od 1.328 profesionalaca i početnika u oblasti IT industrije, u pogledu zadovoljstva poslom, čak sedam od 10 zaposlenih u IT industriji je zadovoljno i smatra da je njihova kompanija dobro mesto za rad.

Ipak, tek oko 60 procenata ih je spremno da ostane u istoj firmi i u narednih godinu dana, što ukazuje da je to samo jedna od stvari koje utiču na zadržavanje zaposlenih u kompaniji.

Mediori i seniori se u trenutnoj/poslednjoj kompaniji u proseku zadržavaju nešto duže. Mediori ostaju da rade u istoj firmi 27 meseci, dok se seniori odlučuju za promenu kompanije u proseku na svakih 4,5 godina. Kod mladih stručnjaka je period promene posla znatno kraći – na godinu dana.

Ključni razlozi za promenu posla su, kako pokazuje ovo, a i neka druga istraživanja, već godinama isti. Gotovo trećina stručnjaka iz najbrže rastuće industrije kao prvi razlog za promenu posla navodi neadekvatne plate.

„Kao još jedan bitan faktor za odluku o promeni posla ističe se i sporo napredovanje, te 16 odsto njih napusti firmu iz ovog razloga. Prva dva razloga su nešto na šta kompanija može da utiče i promeni odluku stručnjaka da ostane na trenutnom poslu, međutim 15 procenata zaposlenih navodi da im se ukazala bolja prilika zbog koje su promenili posao“, obrazložio je Marko Vučetić sa sajta HelloWorld.rs.

On je dodao da, pored ovih faktora, na promenu kompanije utiču i sada aktuelni modeli rada od kuće i hibridni model, i napomenuo da ukoliko kompanija svojim zaposlenima ne omogući ovakve načine rada, postoji realna mogućnost da će im radnici otići.

Oglas nije dovoljan za privlačenje kadrova

Kada je reč o najboljem načinu na koji poslodavci mogu da privuku najkvalitetnije kadrove, Miloš Turinski sa Infostuda kaže da nije dovoljno samo oglasiti konkurs za posao, već treba sistematično raditi na svom brendu kako bi se postao poželjan poslodavac.

„Employer brending je proces koji traje i zahteva dosta rada kako interno, tako i eksterno. Kultura kompanije, sistem beneficija, međuljudski odnosi, sve su to značajni faktori koji će vas pozicionirati na tržištu kao poželjnog ili nepoželjnog poslodavca. Interna promena kulture u tom smislu i načina poslovanja je početak, a potom sledi komunikacija kroz sve eksterne kanale. Živa reč je naravno najznačajnija u tom procesu, ali opet zavisi od koga dolazi odnosno sa koje pozicije, potom sajt, društvene mreže, profili poslodavaca kod nas na sajtu itd. Tako da, oglas za posao je samo jedna karika u tom lancu“, objasnio je Turinski.

Što se tiče struke, tj. kadrova koji su u prilici da malo više „izvoljevaju“, odnosno da zahtevaju više od ostalih, Turinski kaže da su to svakako sve deficitarne i visokotražene pozicije na tržištu, jer su oni koji ih popunjavaju svesni svoje vrednosti time na tržištu.

„Naravno da ćemo tu izdvojiti IT oblast i programere viših senioriteta koje morate privući kako odličnim uslovima rada, personalizovanim sistemom beneficija, ali i radom na izazovnim projektima“, naglasio je Turinski.

Najpoželjniji poslodavac ima nekoliko karakteristika

Tokom marta Infostud je sprovedeo istraživanje atraktivnosti poslodavaca na tržištu radne snage u Srbiji. Svrha istraživanja bila je, između ostalog, da se utvrdi šta je to što čini jednog poslodavca poželjnim, kao i šta kandidati očekuju od poslodavaca u procesu selekcije, prilikom definisanja uslova zaposlenja i tokom radnog angažmana.

Prema mišljenju 10.887 ispitanika najpoželjnijeg poslodavca karakterišu:

  • Finansijski stabilno poslovanje – ispitanici smatraju da će kompanija obezbediti stabilan posao ukoliko iz godine u godine ostvaruje zadovoljavajući nivo profitabilnosti.
  • Prijateljsko i prijatno radno okruženje – rezultati istraživanja pokazuju da je 67 odsto ispitanika i ove godine odabralo prijateljsko i prijatno radno okruženje kao bitan faktor prilikom odabira poslodavca.  
  • Lideri koji poštuju svoje saradnike – poštovanje saradnika od strane lidera je ponašanje koje ispitanici najviše cene.
  • Dobar balans privatnog i poslovnog života – primarni fokus poslodavaca u narednom periodu bi trebala da bude dobrobit zaposlenih i beneficije koje to podržavaju.
  • Mogućnost napredovanja na liderske pozicije – prema mišljenju 46 odsto ispitanika, poslodavci će biti atraktivni ukoliko nude mogućnost napredovanja na više pozicije koje će doprineti daljem razvoju karijere, kao i da svaki pojedinac stekne znanja i veštine koja će mu omogućiti da održi zapošljivost tokom celog radnog veka.
  • Jasan i fer sistem nagrađivanja – čak 67 procenata od ukupnog broja ispitanika poručilo je poslodavcima da treba da posvete pažnju definisanju jasnog i transparentnog sistema nagrađivanja koji će zaposlenima da omogući da budu fer nagrađeni u skladu sa ostvarenim rezultatima. 
Tagovi
SAVETNIK

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.