SUBVENCIJE NE POMAŽU TURISTIČKIM AGENCIJAMA DA PREŽIVE I SAČUVAJU RADNA MESTA, ocenjuju udruženja turističkih agencija

BiznisSrbijaTurizamVesti

21.11.2020 15:41 Autor: Redakcija Biznis.rs

SUBVENCIJE NE POMAŽU TURISTIČKIM AGENCIJAMA DA PREŽIVE I SAČUVAJU RADNA MESTA, ocenjuju udruženja turističkih agencija SUBVENCIJE NE POMAŽU TURISTIČKIM AGENCIJAMA DA PREŽIVE I SAČUVAJU RADNA MESTA, ocenjuju udruženja turističkih agencija
Udruženje turističkih agencija Srbije (UTAS) i Asocijacija nezavisnih turističkih agencija Srbije (ANTAS) ocenili su u zajedničkom saopštenju da subvencije turističkim agencijama za kupljene polise... SUBVENCIJE NE POMAŽU TURISTIČKIM AGENCIJAMA DA PREŽIVE I SAČUVAJU RADNA MESTA, ocenjuju udruženja turističkih agencija

Udruženje turističkih agencija Srbije (UTAS) i Asocijacija nezavisnih turističkih agencija Srbije (ANTAS) ocenili su u zajedničkom saopštenju da subvencije turističkim agencijama za kupljene polise osiguranja ne pomažu agencijama da prežive i sačuvaju radna mesta, niti čuvaju novac putnika u slučaju da agencije bankrotiraju.

Ova udruženja naglašavaju da navedena mera naročito ne pomaže manjim i srednjim agencijama, čije je poslovanje najviše ugroženo.

Kako se ističe, oko 95 odsto agencija od osiguravajućih kompanija još nije dobilo ponudu za ugovaranje nove polise od insolventnosti, pa neće moći ni konkurisati za tu vrstu pomoći, dok su posredničke agencije potpuno izostavljene, navode UTAS i ANTAS.

Foto: Pixabay.com

Praksa je, kako se ističe, pokazala da aktuelne polise od insolventnosti ne obezbeđuju potpunu isplatu štete u slučaju bankrota agencije, jer su polise limitirane, a pogotovo od marta proglašenjem pandemije pa do današnjeg dana po uslovima osiguranja polise se ne mogu aktivirati upravo zbog pandemije i državnih mera.

Stav udruženja UTAS i ANTAS je da bi sredstva putnika bila potpuno zaštićena individualnim polisama osiguranja, kao i u nekim zemljama Evropske unije.

Udruženja su najavila da pripremaju kompletno rešenje koje će uskoro predstaviti resornom ministarstvu, osiguravačima i drugim zainteresovanim stranama i pozvala Ministarstvo trgovine i turizma da, kako naglašavaju, sagleda i uvaži predloge turističkih agencija jer dolaze iz realnog sektora i nude realna rešenja.

UTAS i ANATS ističu i da će subvencije za kupljene polise „iskoristiti izuzetno mali broj agencija i to mahom velike agencije“.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.