cene rastu iz meseca u mesec

Sve teže do brze kupovine novog automobila, na isporuku se čeka i do godinu dana

AutomobiliBiznisSvetVesti

14.4.2022 15:04 Autor: Miljan Paunović 8

Sve teže do brze kupovine novog automobila, na isporuku se čeka i do godinu dana Sve teže do brze kupovine novog automobila, na isporuku se čeka i do godinu dana
Pandemija je usporila proizvodnju automobila, rat u Ukrajini je dodatno pogoršao situaciju, pa posledice trpe vozači, odnosno kupci koji na isporuku vozila čekaju od... Sve teže do brze kupovine novog automobila, na isporuku se čeka i do godinu dana

Pandemija je usporila proizvodnju automobila, rat u Ukrajini je dodatno pogoršao situaciju, pa posledice trpe vozači, odnosno kupci koji na isporuku vozila čekaju od šest meseci, pa do godinu dana.

Pritom su cene novih vozila porasle za oko 30 odsto, a prate ih polovni automobili čija je vrednost skočila između 20 i 30 procenata. Još uvek je usporena proizvodnja mikročipova. Do kada će biti tako, niko nema precizan odgovor.

Kako smo saznali od Volkswagen dilera iz Beograda, rokovi za isporuku automobila su od šest do devet meseci, ali bez garancije. To znači da isporuka vozila može da se prolongira na duži period.

„U ovom trenutku ne može da se poruči automobil, jer smo već ispunili kvote koje smo imali na početku godine, tako da bi svako ko je rezervisao vozilo trebalo da ga dobije u toku ove godine“, kažu iz Volkswagena i dodaju da je ovakva situacija nastala još od početka covid pandemije, a da se sa ratom u Ukrajini samo prolognira.

U zavisnosti od modela vozila, neki stižu brže poput Pola i Cross-eva, dok se na Tiguana mora čekati duže. Volkswagenov prodavac nam je rekao i da zainteresovani kupci uglavnom pitaju šta ima trenutno od automobila na lageru, kako ne bi dugo čekali.

S obzirom na kompletne poremećaje u svetskoj auto-industriji, vozila su poskupela, te na primer za Volkswagen Polo sada treba izdvojiti od 2.000 do 2.500 evra više.

Volan Opela
Foto: Pixabay.com

Aleksandar Anđelković iz Beograda kaže za Biznis.rs da je poručio automobil Opel Crossland dizel – automatik sa biznis opremom još u julu 2021. godine.

„Trebalo je da stigne za četiri do šest meseci, međutim zbog korona krize i ove trenutne nisu im isporučivali čipove, pa su samim tim imali zastoj u proizvodnji. Zvao sam ih ponovo u januaru da vidim šta se dešava i odgovorili su mi da će produkcija početi u martu i da bih auto mogao očekivati u aprilu ove godine, odnosno ovih dana. Rekli su mi da će obezbediti veći paket opreme za istu cenu, plus da će auto biti model 2022. Za sada još uvek čekam, ali se nadam brzom rešenju“, objašnjava naš sagovornik.

Otežane isporuke vozila verovatno će se prolongirati, jer su pojedini auto giganti već obustavili proizvodnju, poput Škode ili Opela, ili su je znatno smanjili.

Najava da će ove godine većina zemalja imati manji rast od planiranog, te da će inflacija biti veća od prognozirane, uticaće na to da cene novih vozila iz meseca u mesec budu izmenjene, odnosno povećane.

Proizvodnja automobila je manja za 40 odsto, dok potražnja raste, zbog toga se i cene menjaju, izjavio je nedavno i predsednik Asocijacije uvoznika motornih vozila Milan Belin.

Dodatni problem za smanjenu isporuku mikročipova je, prema njegovim rečima i to što je izgorela jedna fabrika u Japanu koja ih je proizvodila, a zatim se nadovezao i na problem rata u Ukrajini, gde je takođe bilo proizvođača tih auto-komponenti, kao i na sankcije prema Rusiji koje su stopirale uvoz iz te zemlje, pa su evropski proizvođači automobila ostali bez delova, prenela je agencija Beta.

  • GOCA BG

    14.4.2022 #1 Author

    Cene automobila su bas skocile,a uz to da nema garancije kada ce stici auto i da li ce,govori samo koliko je sve nesigurno i neizvesno…

    Odgovori

  • JANA

    14.4.2022 #2 Author

    U danasnje vreme je luksuz kupi nov auto u salonu ,kada bi kreditne rate bile povoljnije mozda bi stanovnistvo moglo priustiti

    Odgovori

  • Pasparrtu

    15.4.2022 #3 Author

    Koliko dugo vec traje pompa oko pandemije, i sada rat.. Sasvim je normalno da dolazi do ovakvih stvari, ne znam sta nas tu iznenadjuje.

    Odgovori

  • SNEZANA

    15.4.2022 #4 Author

    Ko ima novca da ga kupi,nije mu problem ni da ceka..

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    15.4.2022 #5 Author

    čekati godinu dana je suludo ulaganje od 10 – 20 hilj evra je suviše da bi se čekalo vozilo godinu dana

    Odgovori

  • Ivica

    16.4.2022 #6 Author

    Smišljena igrarija kako bi se održale enormno visoke i potpuno nerealne cene vozila dok je sva ostala tehnologija postala dostupna skoro svima (tv, mobilni, kućni uređaji, računari…). Dakle u 21. veku auto treba da plaćate kao sedmo svetsko čudo a da se tehnologija nije promenila i da i dalje imaš servire, skupo gorivo, registraciju, origuranje, putarine… Realno je da cena auta bude niža 60% što zbog automatizacije što zbog materijala (unutrašnost je uglavnom plastika čak i u skupljim modelima).

    Odgovori

  • MAJALG

    17.4.2022 #7 Author

    Nerelano je sve ovo kako cene skacu, ali ovo cekanje je uticalo na cenu polovnjaka, a naravno i povecan porez.

    Odgovori

  • DANIJELA

    17.4.2022 #8 Author

    Nakon svih dogadjanja u svetu nista me vise ne cudi.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.