Određivanje finansijske vrednosti nekog brenda je težak zadatak, jer na nju utiče više različitih faktora. Imajući ovo na umu, engleski Brand Finance već godinama...
Određivanje finansijske vrednosti nekog brenda je težak zadatak, jer na nju utiče više različitih faktora. Imajući ovo na umu, engleski Brand Finance već godinama sastavlja liste najvećih svetskih brendova, izračunavajući poseban indeks množenjem trgovačke marže za svaki pojedinačni brend sa prihodima od njegove prodaje koje su ostvarile matične kompanije, uz sabiranje ulaganja i sam kapital brenda.
Tek objavljeni izveštaj Global 500 prikazao je najvrednije svetske brendove u 2022. godini.
Sa povećanjem od 35 odsto u odnosu na prošlogodišnji izveštaj, Apple je zadržao prvo mesto u rangiranju, sa ukupnom vrednošću svog brenda od 335 milijardi dolara. Ovo je najveća vrednost nekog brenda ikada zabeležena u istoriji Global 500 izveštaja, koji se objavljuje već 15 godinu zaredom.
Kao jedna od najvećih svetskih tehnoloških kompanija, Apple dominira tržištem pametnih telefona, posebno u Sjedinjenim Američkim Državama, gde više od polovine pametnih telefona u upotrebi čine iPhone modeli.
Posle kompanije Apple, na drugom mestu je Amazon sa vrednošću brenda od 350,3 milijarde dolara.
Ime brenda
Vrednost (mlrd $)
Država
Apple
355,1
SAD
Amazon
350,3
SAD
Google
263,4
SAD
Microsoft
184,2
SAD
Walmart
111,9
SAD
Samsung Group
107,3
Južna Koreja
Facebook
101,2
SAD
ICBC
75,1
Kina
Huawei
71,2
Kina
Verizon
69,6
SAD
Deset najvrednijih brendova na svetu/Izvor; Brand Finance
Brend koji najbrže raste na globalnoj listi je TikTok/Douyin. Kineska društvena mreža porasla je za 215 odsto u odnosu na 2021. godinu i nalazi se na 18. poziciji sa 59 milijardi dolara.
U periodu između 2019. i 2021. godine, ova platforma je doživela veliki porast korisničke baze sa 291,4 miliona na 655,9 miliona. Ako se ovaj rast nastavi, TikTok bi mogao dostići skoro milijardu korisnika do 2025. godine, prema projekcijama koje je objavio Insider Intelligence.
Više od trećine brendova na listi pripada sektoru tehnologije i usluga. Kombinovano, ova kategorija ima vrednost brendova od dva biliona dolara.
Mediji su drugi najvredniji sektor, mada u njih spadaju i društvene mreže —19 od 100 najvećih brendova spada u sektor medija i telekomunikacija, uključujući Google, Facebook i WeChat.
Što se tiče geografske rasprostranjenosti, SAD i Kina imaju 75 od 100 najvrednijih brendova.
Koristimo kolačiće kako bismo optimizovali ovu web stranicu i redovno je ažurirali prema Vašim potrebama. Korišćenjem sajta slažete se sa Politikom privatnosti.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SNEZANA
28.10.2022 #1 AuthorTikTok zavrteo pamet svima 🙂
LEKi
29.10.2022 #2 AuthorDokaz da u savremenom svetu ne postoji anonimnost,svako moze biti popularan i tik tok to dokazuje
Dea
29.10.2022 #3 AuthorGotovo svaka sa liste ima veze sa internetom i tehnologijom,to je to
STRAHINJA
30.10.2022 #4 AuthorApple decenijama vec drzi tron, konzumerizam i masovna agresivna kampanja dala dugorocne rezultate
Milovan94
30.10.2022 #5 AuthorTo se vidi na svakom koraku da je apple u svemu prvi
VANJA
30.10.2022 #6 AuthorPremasice ga tik tok!
Maša
30.10.2022 #7 AuthorSta li je sledece?!
Anna
30.10.2022 #8 AuthorZanimljivo je što se Volmart našao na ovoj listi.
NINICA
30.10.2022 #9 AuthorKad apple pruža najbolje i najskuplje usluge. Tik tok je prevelika glupost.
Ika
30.10.2022 #10 AuthorMislim da je propagandno, polako i sve vise ima kineskih brendova koji ih prestizu
SRDJAN
6.11.2022 #11 AuthorTik tok ce nastaviti da ubrzano raste garant i u narednom periodu.
HEPO
1.2.2024 #12 AuthorDigitalna era nazaduje sve maldje