američke i kineske kompanije zauzimaju tri četvrtine liste Global 500

Apple je najvredniji svetski brend, TikTok najbrže raste

PoslovanjeSvetZanimljivosti

28.10.2022 12:49 Autor: Redakcija Biznis.rs 12

Apple je najvredniji svetski brend, TikTok najbrže raste Apple je najvredniji svetski brend, TikTok najbrže raste
Određivanje finansijske vrednosti nekog brenda je težak zadatak, jer na nju utiče više različitih faktora. Imajući ovo na umu, engleski Brand Finance već godinama... Apple je najvredniji svetski brend, TikTok najbrže raste

Određivanje finansijske vrednosti nekog brenda je težak zadatak, jer na nju utiče više različitih faktora. Imajući ovo na umu, engleski Brand Finance već godinama sastavlja liste najvećih svetskih brendova, izračunavajući poseban indeks množenjem trgovačke marže za svaki pojedinačni brend sa prihodima od njegove prodaje koje su ostvarile matične kompanije, uz sabiranje ulaganja i sam kapital brenda.

Tek objavljeni izveštaj Global 500 prikazao je najvrednije svetske brendove u 2022. godini.

Sa povećanjem od 35 odsto u odnosu na prošlogodišnji izveštaj, Apple je zadržao prvo mesto u rangiranju, sa ukupnom vrednošću svog brenda od 335 milijardi dolara. Ovo je najveća vrednost nekog brenda ikada zabeležena u istoriji Global 500 izveštaja, koji se objavljuje već 15 godinu zaredom.

Kao jedna od najvećih svetskih tehnoloških kompanija, Apple dominira tržištem pametnih telefona, posebno u Sjedinjenim Američkim Državama, gde više od polovine pametnih telefona u upotrebi čine iPhone modeli.

Posle kompanije Apple, na drugom mestu je Amazon sa vrednošću brenda od 350,3 milijarde dolara.

Ime brendaVrednost (mlrd $)Država
Apple355,1SAD
Amazon350,3SAD
Google263,4SAD
Microsoft184,2SAD
Walmart111,9SAD
Samsung Group107,3Južna Koreja
Facebook101,2SAD
ICBC75,1Kina
Huawei71,2Kina
Verizon69,6SAD
Deset najvrednijih brendova na svetu/Izvor; Brand Finance

Brend koji najbrže raste na globalnoj listi je TikTok/Douyin. Kineska društvena mreža porasla je za 215 odsto u odnosu na 2021. godinu i nalazi se na 18. poziciji sa 59 milijardi dolara.

U periodu između 2019. i 2021. godine, ova platforma je doživela veliki porast korisničke baze sa 291,4 miliona na 655,9 miliona. Ako se ovaj rast nastavi, TikTok bi mogao dostići skoro milijardu korisnika do 2025. godine, prema projekcijama koje je objavio Insider Intelligence.

Više od trećine brendova na listi pripada sektoru tehnologije i usluga. Kombinovano, ova kategorija ima vrednost brendova od dva biliona dolara.

Mediji su drugi najvredniji sektor, mada u njih spadaju i društvene mreže —19 od 100 najvećih brendova spada u sektor medija i telekomunikacija, uključujući Google, Facebook i WeChat.

Što se tiče geografske rasprostranjenosti, SAD i Kina imaju 75 od 100 najvrednijih brendova.

  • SNEZANA

    28.10.2022 #1 Author

    TikTok zavrteo pamet svima 🙂

    Odgovori

  • LEKi

    29.10.2022 #2 Author

    Dokaz da u savremenom svetu ne postoji anonimnost,svako moze biti popularan i tik tok to dokazuje

    Odgovori

  • Dea

    29.10.2022 #3 Author

    Gotovo svaka sa liste ima veze sa internetom i tehnologijom,to je to

    Odgovori

  • STRAHINJA

    30.10.2022 #4 Author

    Apple decenijama vec drzi tron, konzumerizam i masovna agresivna kampanja dala dugorocne rezultate

    Odgovori

  • Milovan94

    30.10.2022 #5 Author

    To se vidi na svakom koraku da je apple u svemu prvi

    Odgovori

  • VANJA

    30.10.2022 #6 Author

    Premasice ga tik tok!

    Odgovori

  • Maša

    30.10.2022 #7 Author

    Sta li je sledece?!

    Odgovori

  • Anna

    30.10.2022 #8 Author

    Zanimljivo je što se Volmart našao na ovoj listi.

    Odgovori

  • NINICA

    30.10.2022 #9 Author

    Kad apple pruža najbolje i najskuplje usluge. Tik tok je prevelika glupost.

    Odgovori

  • Ika

    30.10.2022 #10 Author

    Mislim da je propagandno, polako i sve vise ima kineskih brendova koji ih prestizu

    Odgovori

  • SRDJAN

    6.11.2022 #11 Author

    Tik tok ce nastaviti da ubrzano raste garant i u narednom periodu.

    Odgovori

  • HEPO

    1.2.2024 #12 Author

    Digitalna era nazaduje sve maldje

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.