većini afričkih destinacija nedostaju prilagođene ponude

Da li će turizam spasiti Afriku?

BiznisPoslovanjeSvetTurizam

8.5.2025 18:54 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Da li će turizam spasiti Afriku? Da li će turizam spasiti Afriku?
Najsiromašniji svetski kontinent, onaj koji istovremeno ima i najveći natalitet, muku muči sa izlaženjem iz siromaštva i sporo privlači investicije. Ali, postoji rešenje koje... Da li će turizam spasiti Afriku?

Najsiromašniji svetski kontinent, onaj koji istovremeno ima i najveći natalitet, muku muči sa izlaženjem iz siromaštva i sporo privlači investicije. Ali, postoji rešenje koje dosad nije bilo u fokusu – turizam sa područja Bliskog istoka i Azije.

Naime, novoobjavljeni „Izveštaj o stanju afričke industrije za 2025. godinu: Pokrenite Afriku!“ otkriva milijarde dolara vredne „slepe mrlje“ koje koče afrički turizam – i pruža praktičnu mapu puta za preokretanje stagnacije dok se globalni dolasci neravnomerno oporavljaju širom kontinenta, navodi Travel Daily News.

Dok se Afrika nastavlja fokusirati na sporo oporavljajuća zapadna tržišta, mogućnosti visokog rasta u Aziji, na Bliskom istoku i u Latinskoj Americi ostaju uglavnom neiskorišćene. Putnici sa Bliskog istoka troše do 15.000 američkih dolara po putovanju, ali većini afričkih destinacija nedostaju prilagođene ponude za ove vredne segmente.

Prema rečima Mišel Hounden (Michelle Gounden) , direktorke Skift Advisory, previše afričkih destinacija se bori za isti, sve manji kolač (koju čine prvenstveno zapadni putnici na duge relacije) kada prava prilika leži u diverzifikaciji. Skiftovi podaci pokazuju da putovanja u inostranstvo sa Bliskog istoka i iz Indije rastu dvostruko više od globalnog proseka, ali prilagođena iskustva za ova tržišta ostaju ograničena. Vreme je za smeo zaokret i u marketinškoj strategiji i u dizajnu proizvoda.

Foto: Pixabay.com

Izveštaj demistifikuje zašto afrički safariji koštaju 35-50 odsto više od uporedivih globalnih iskustava poput ekspedicija na Galapagos. Umesto prekomernih profita, strukturni izazovi, uključujući infrastrukturne deficite (letovi koštaju 45 odsto više nego u Evropi/Aziji), nestabilnost valuta (deprecijacija od 30-50 odsto) i operativni rizici, primoravaju turističke kompanije da održavaju veće marže jednostavno da bi ostale održive.

Neurodivergentni putnici predstavljaju globalno tržište od dodatnih 60 milijardi američkih dolara, pri čemu 93 odsto roditelja sa autističnom decom kaže da bi putovali više kada bi bile dostupne odgovarajuće opcije. Uprkos prirodnim prednostima Afrike za iskustva „sa niskom stimulacijom“, kontinent zaostaje za globalnim destinacijama u opsluživanju ovog segmenta. Istraživanja pokazuju da ovakvi putnici preferiraju izlete u prirodu i da je Afrika idealna destinacija.

Dok 97,8 odsto rukovodilaca u turističkim kompanijama veruje da će veštačka inteligencija transformisati turizam u roku od pet godina, izveštaj dokumentuje kako osnovni kvarovi u infrastrukturi – uključujući nestašice goriva na glavnim aerodromima, loši putevi i slično – prete da potkopaju digitalne ambicije „Crnog kontinenta“, te da treba ulagati u osnovne infrastrukturne projekte.

  • SABRINA

    9.5.2025 #1 Author

    Afrika bi mogla da napravi ozbiljno poboljšanje u turizmu, samo treba vremena.

    Odgovori

  • Sunce

    9.5.2025 #2 Author

    Turizam naravno moze uticati na razvoj, ali zvuci mi naivno misliti da moze izvuci iz siromastva zemlje treceg sveta. Svakako ne moze skoditi.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.