Istraživanje portala Biznis.rs: oporavak turizma (2)

Evropa najpopularnija destinacija, Kinezi najviše troše na putovanja

PoslovanjeSvetTurizam

1.10.2023 08:01 Autor: Vladimir Jokanović 23

Evropa najpopularnija destinacija, Kinezi najviše troše na putovanja Evropa najpopularnija destinacija, Kinezi najviše troše na putovanja
Globalni turizam danas učestvuje sa oko 10 odsto u svetskom BDP-u, a 1990. godine učešće je bilo manje od tri procenta. Broj putnika u... Evropa najpopularnija destinacija, Kinezi najviše troše na putovanja

Globalni turizam danas učestvuje sa oko 10 odsto u svetskom BDP-u, a 1990. godine učešće je bilo manje od tri procenta. Broj putnika u 2019. godini bio je 1,5 milijardi, a nakon što je pandemija privremeno zaustavila međunarodna putovanja, turistički sektor je obnovljen 95 odsto.

Prema onome što je moglo da se čuje na UN Svetskoj konferenciji o turizmu, koja je protekle nedelje održana u Rijadu u organizaciji Svetske turističke organizacije (UNWTO) i uz učešće 50 ministara – 70 odsto turizma koncentrisano je u 10 odsto zemalja, prenosi AlArabiaNews.

Manje destinacije moraju da imaju bolju povezanost kako bi bile dostupne turistima. Kao dobar primer uspeha male zemlje istaknut je Barbados, koji je sa Londonom i Njujorkom povezan direktnim avionskim linijama. Ukoliko turisti moraju da promene više letova da bi stigli do destinacije, onda je malo verovatno da će tamo putovati.

Njujork i London su važni jer su SAD i Velika Britanija već decenijama među prvih pet zemalja po ukupnoj sumi novca koju njihovi građani troše na međunarodna turistička putovanja. Pored njih, najviše novca tokom devedesetih godina stizalo je sa turistima iz Nemačke, Francuske i Japana.

Kina koja 1995. godine nije bila rangirana među prvih 10, dve godine kasnije ulazi na listu umesto Rusije, a 2009. ulazi među prvih pet umesto Japana. Kina 2013. prelazi na prvo mesto umesto SAD, a kineski turisti troše više od 216 milijardi dolara godišnje na turistička putovanja.

New York
Foto: Pixabay.com

Rekordnih više od 275 milijardi dolara Kinezi su potrošili na turistička putovanja 2017. godine, prema podacima Statiste. Tokom pandemije 2020. godine, turizam je koštao Kineze nešto više od 120 milijardi dolara, dok su Nemci koji su bili lideri turističke potrošnje 1995. potrošili te godine 64,7 milijardi dolara.

Među 10 najpopularnijih svetskih destinacija šest su zemlje Evropske unije – Francuska, Španija, Italija, Nemačka, Grčka i Austrija, navodi Eurostat. Na listi prvih deset su još SAD, Velika Britanija, Meksiko i Turska.

Prema podacima UNWTO, zemlje EU ugostile su 45,8 odsto svih turista u prošloj godini.

Kada je reč o procentu učešća gostiju iz inostranstva u ukupnom turizmu, prednjače Hrvatska, Malta i Kipar sa više od 90 odsto. Nešto manji procenat stranih gostiju zabeležen je u Grčkoj i Luksemburgu, dok su u Sloveniji, Austriji, Španiji i Portugalu gosti iz inostranstva ostvarili između 60 i 70 odsto noćenja.

Generalni sekretar UNWTO Zurab Pololikašvili rekao je u Rijadu da će fokus organizacije biti na promovisanju manje poznatih destinacija, kao i na radu sa vladama i privatnim sektorom da se turisti učine otvorenijim u izboru destinacija za putovanje.

Generalni sekretar zajedno sa domaćinima učestvovao je u promociji Škole za turizam i ugostiteljstvo u Rijadu u okviru zajedničkog projekta Open Minds, koji uključuje stvaranje novih generacija kvalifikovanih turističkih radnika.

Pročitajte i prvi deo našeg istraživanja: Da li će ove godine prihodi od turizma oboriti rekord od 2,5 milijarde evra?

  • DASHA

    1.10.2023 #1 Author

    Evropa je uvek bila i uvek ce biti najpopularnija destinacija.

    Odgovori

  • KIMCHI

    1.10.2023 #4 Author

    Azijati generalno trose vec desenijama najvise na putovanja

    Odgovori

  • SLAVICA

    1.10.2023 #5 Author

    Pa kad su najbrojniji, ima ih svuda kao mrava😃

    Odgovori

  • LAV

    1.10.2023 #6 Author

    Evropa je stvarno lrelepa i jako puno je destinacija za posetiti mada ni Azija ne zaostaje.

    Odgovori

  • mile

    1.10.2023 #7 Author

    Evropa zaista i jeste popularna

    Odgovori

  • DUCA

    1.10.2023 #9 Author

    Evropa je uvek bila najpopularnija
    destinacija a Kinezi najbrojnijim turisti.

    Odgovori

    • Grocka

      8.10.2023 #10 Author

      Oni su svugde najbrojniji turisti

      Odgovori

  • BIJUTI27

    1.10.2023 #11 Author

    Za koliko divnih destinacija u Srbiji naš narod i ne zna da postoje, npr Vlasinsko jezero. ❤️

    Odgovori

  • ZVONČICA

    1.10.2023 #12 Author

    Puna Srbija brace Kineza,vole nase prirodne lepote

    Odgovori

  • REA

    1.10.2023 #13 Author

    A ja bih bas van Evrope…

    Odgovori

  • SHALIMAR

    1.10.2023 #14 Author

    Definitivno im Evropa najvise lezi za obilaske..

    Odgovori

  • SUNCE

    1.10.2023 #15 Author

    Za njih je Evropa egzotika kao što je za nas Kina.

    Odgovori

  • BOBICA

    1.10.2023 #16 Author

    Kinezi najviše i imaju za trošenje.

    Odgovori

  • GAGA

    1.10.2023 #17 Author

    Uvek je bilo tako

    Odgovori

  • Boba321

    1.10.2023 #18 Author

    puna evropa njihovih ljudi 🙂

    Odgovori

  • SUNCICA

    1.10.2023 #19 Author

    kinezi najvise vole evropu u svakom smislu

    Odgovori

  • colorida_cielo

    1.10.2023 #20 Author

    Evropa sa svojom istorijom, arhitekturom i lepotom je logično prva, kakav bre Dubai, daj taj Rim.

    Odgovori

  • SUNCICA

    1.10.2023 #21 Author

    Naravno, najstariji kontinet je uvek najpopularniji

    Odgovori

  • HANA

    1.10.2023 #22 Author

    I kod nas ih ima koliko hoćeš. Gomila
    njihovih turista na sve strane.

    Odgovori

  • VALERIJA

    1.10.2023 #23 Author

    Uh ima ih baš svuda sigurna sam da postoji dobar razlog, sve nov je zanimljivo.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.