Hugo Boss širi proizvodne kapacitete u Izmiru
BiznisBolji posaoPoslovanjeSvet
30.12.2021 09:53 Autor: Redakcija Biznis.rs
Nemačka modna kuća Hugo Boss širi svoje proizvodne kapacitete na lokacije koje su bliže njenom sedištu u Evropi kako bi manje zavisila od jugoistočne Azije u vremenima kada su globalni lanci snabdevanja pod izuzetnim pritiskom.
Izvršni direktor kompanije Danijel Grider (Daniel Grieder) planira da duplira prodaju modne marke i tako dostigne četiri milijarde evra do 2025. godine. Kako navodi u intervju za Financial Times, velike izazove i za Hugo Boss i za rivalske kompanije predstavljali su zastoji u lancima snabdevanja, više cene isporuka i kašnjenja.
U kompaniji je odlučeno da se proširi postrojenje fabrike u Izmiru, a samim tim će biti otvoreno skoro 1.000 radnih mesta, navodi Grider.
On je dodao i da firma izlazi iz faze hibernacije u kojoj se našla kada ju je preuzela britanska investiciona kompanija Permira sa nadom da će modnu marku sa premium statusom podići na nivo luksuznog brenda, piše Financial Times.
Grider, kako navodi, planira da proširi portfolio proizvoda kompanije, pa će se, pored dobro poznatih poslovnih odela, u njenoj ponudi naći i neki manje formalni odevni komadi. Izvršni direktor je izdvojio oko 500 miliona evra za investiranje u radnje u toku narednih pet godina, a do 2025. planira i da poveća marketinški budžet za 100 miliona evra.
Pomenuta kompanija u Izmiru, koja postoji od 1999. godine, je najveće proizvodno postrojenje kompanije Hugo Boss i uglavnom proizvodi formalne odevne predmete. Osim ove fabrike, kompanija ima manja postrojenja u Nemačkoj, Poljskoj i Italiji, koje zajedno sa postrojenjem u Turskoj čine oko 20 odsto ukupne proizvodnje ovog modnog brenda. Još oko 30 odsto odevnih predmeta ovog brenda vodi poreklo iz Evrope ili bližih lokacija.
Ove godine, kompanija je već napravila izvesne promene u proizvodnji u Izmiru, tako da se odnedavno tamo prave i duksevi, ženska odeća i drugi odevni predmeti.
Kako navodi Grider, u planu je relokacija nekih delova proizvodnje u gradske fabrike u zapadnim zemljama, a u prvoj polovini 2022. godine mala fabrika u Los Anđelesu će početi da proizvodi farmerke ovog brenda.
U trećem kvartalu 2021. godine kompanija Hugo Boss je povećala međugodišnju prodaju za 40 odsto, dok su prihodi bili za sedam odsto viši nego u istom periodu 2019. godine. Prošle godine, prodaja je pala za 31 odsto, do 1,95 milijardi evra, a kompanija je zabeležila gubitak od 219 miliona evra.