pritisak na vodeće ljude u japanskom proizvođaču automobila

Izvršni direktor Nissana pokušava da spasi poslovanje i svoju poziciju

AutomobiliLifestyleSvet

5.12.2024 10:43 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Izvršni direktor Nissana pokušava da spasi poslovanje i svoju poziciju Izvršni direktor Nissana pokušava da spasi poslovanje i svoju poziciju
Početkom oktobra, redovni online sastanak menadžera kompanije Nissan Motor sa generalnim direktorom Makotom Ućidom nije prošao dobro – poslovanje je bilo gore nego što... Izvršni direktor Nissana pokušava da spasi poslovanje i svoju poziciju

Početkom oktobra, redovni online sastanak menadžera kompanije Nissan Motor sa generalnim direktorom Makotom Ućidom nije prošao dobro – poslovanje je bilo gore nego što se očekivalo i japanski proizvođač automobila moraće da smanji broj zaposlenih i proizvodnju.

Ućida je pogoršanu finansijsku situaciju uglavnom pripisao slaboj prodaji i profitabilnosti u Severnoj Americi i Kini, prenosi Reuters saznanja koja je prikupio od nekoliko insajdera.

Nekoliko stotina menadžera zasipal je Ućidu pitanjima o odgovornosti za propadanje kompanije koja je pre pet godina imala najveći svetski model električnih vozila. Zašto Nissan nije ponudio benzinsko-električne hibride u SAD, gde su kupci sada tražili da ih kupe? Ko je odgovoran za poslednju krizu?

Ta pitanja postaju sve teža dok Ućida pokušava da povrati proizvođača automobila – i usput zadrži svoj posao. Objavljujući sumorne rezultate prošlog meseca, bivši šef prodaje u Kini obećao je da će smanjiti broj zapsolenih za čak 9.000, odnosno oko 20 odsto globalnog proizvodnog kapaciteta, što bi trebalo da uštedi kompaniji oko 2,6 milijardi na duži rok. Takođe je obećao da će sebi prepoloviti plate.

Ućida je pod pritiskom da izvrši preokret. Nekoliko meseci biće kritični za njega i za Nissanovu budućnost. Tzv, akcionari aktivisti su tiho izgradili udeo u ovom proizvođaču automobile, pa će i oni imati udela u donošenju izvršne odluke, podseća Reuters. Akcionari aktivisti su onaj tip deoničara koji kao glavni cilj ima promenu ekološkog tj. celokupnog ESG uticaja kompanije, i sve su zastupljeniji u velikim korporacijama.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.