posebno ugrožena konkurencija iz evrope

Kineski proizvođači osvajaju i tržište luksuznih električnih automobila

AutomobiliHi-techLifestyleLuksuzSvet

28.10.2024 09:51 Autor: Redakcija Biznis.rs 7

Kineski proizvođači osvajaju i tržište luksuznih električnih automobila Kineski proizvođači osvajaju i tržište luksuznih električnih automobila
Kineski proizvođači automobila, predvođeni kompanijom BYD, otvorili su novi front u borbi za dominaciju u automobilskoj industriji redefinisanjem značenja pojma „Made in China“ kao... Kineski proizvođači osvajaju i tržište luksuznih električnih automobila

Kineski proizvođači automobila, predvođeni kompanijom BYD, otvorili su novi front u borbi za dominaciju u automobilskoj industriji redefinisanjem značenja pojma „Made in China“ kao globalnog simbola luksuza u doba električnih vozila.

Nakon što su izazvali Mercedes i BMW na njihovom terenu, nastavljaju proboj u Evropi, piše Bloomberg.

Najjasniji znak njihovog uticaja pojavio se u petak, kada je Mercedes prijavio svoju najslabiju kvartalnu profitabilnost od 2021. Takođe, Porsche je u svom saopštenju izjavio da vaga “smanjenje troškova i revidira svoju ponudu modela nakon što je pad potražnje u Kini doveo do lošijih rezultata”.

Prvo je Kina uznemirila automobilsku industriju jeftinim električnim vozilima – što je dovelo do carinskog rata, u želji Evropske unije da odbrani svoje proizvođače – luksuzni brendovi su smatrani sigurnijim zbog svog nasleđa i vrhunskog statusa.

Ta pretpostavka je sada pod sumnjom jer Kinezi žele da osvoje i tržište luksuznih vozila, vredno 1,2 biliona dolara globalno.

Na sajmu automobila u Parizu ovog meseca, FAW i BYD pokazali su limuzine i SUV vozila koja imaju za cilj da se takmiče za evropske kupce protiv domaćih favorita Mercedesa, Porschea, pa čak i Rolls-Royce. Sa najnovijom digitalnom tehnologijom, uz kožne kontrolne table i rashladne uređaje za šampanjce – sve po konkurentnoj ceni – oni prete evropskim proizvođačima u segmentu koji je od suštinskog značaja za profit.

Rast tehnološke sofisticiranosti kod kineskih modela u psolednje vreme je evidentan. Izvršni direktor američkog Forda Džim Farli (Jim Farley) čak je izjavio da je model kineske kompanije Xiaomi SU7 “fantastičan”, i da ga lično vozi već šest meseci nakon prvobitne ideje da ga samo testira.

Ovaj napad kineskih kompanija na luksuzni segment dolazi u posebno lošem trenutku po evropske gigante, koji nekoliko kvartala kubure sa lošijim rezultatima od očekivanih, odlukama o otpuštanju dela zaposlenih ili preusmeravanju proizvodnje i ukidanju nekih modela.

U isto vreme, tražnja kineskih kupaca za evropskim luskuznim automobilima drastično opada. Godinama je Kina bila vodeće tržište za najskuplje Mercedesove modele, pa i za čuveni Maybach, a sada se očekuje da će prodaja u ovoj godini biti duplo manja od prvobitno očekivane.

Analitičari Bloomberga početak ovih trendova prepoznaju još u 2012. godini, kada je Tesla lansirala svoj S model. Za potonji domino efekat na tržištu bolje su se, i brže, pripremili kineski proizvođači od evropskih.  

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.