Lego napravio istorijski zaokret, prihodi porasli za 13 odsto
26.12.2024 10:20 Autor: Redakcija Biznis.rs 2
U vreme kada se proizvođači igračaka bore da postignu ogroman rast prodaje Lego brzo raste. Danska kompanija zabeležila je skok prihoda od 13 odsto u prvih šest meseci ove godine i nastavlja da osvaja tržišni udeo.
„Kada pogledate prodaju igračaka, Lego je upravo ove godine pokrenuo sav rast u industriji“, rekao je Eric Handler, izvršni direktor Roth MKM-a.
Nakon što je početkom 2000-ih došao na ivicu bankrota, Lego je preoblikovao svoje poslovanje i diversifikovao bazu kupaca, što mu je pomoglo da poveća prodaju čak i u inflatornim tržišnim uslovima, prenosi SEEbiz.
Lego je zabeležio pozitivan godišnji rast prihoda u svakoj od poslednjih šest godina. Njegova strategija uključuje ulazak u svet licenciranja, pružanje usluga odraslima i deci, ulazak u svet digitalnih igara, partnerstvo sa studijima i strimerima kako bi se Lego sadržaj približio potrošačima i izgradnju proizvodnih mesta u blizini distributivnih centara kako bi se ujednačio lanac snabdevanja.
Nedavni dodaci njegovom oprobanom portfoliju su novostvorene „tačke strasti“, kompleti koji se dopadaju širokom spektru potrošača, od onih opsednutih franšizama kao što su Star Wars i Harry Potter do entuzijasta automobila i životinja.
„Lego je dosledno prevazilazio trend u poslednjih nekoliko godina“, rekao je James Zahn, glavni urednik The Toy Booka. „Kada druge kompanije propadaju, Lego ima tendenciju rasta.“
Zahn je primetio da je sposobnost Lega da ostane „ispred krive“ omogućila da bude okretnija u vremenima inflacije, dok potrošači stežu svoje novčanike, i da upravlja preokretima u industriji pozorišne zabave, pa čak i pretećim povećanjem tarifa.
„Mislim da je možda sveobuhvatna priča da su oni stvarno, čini se, dva do tri koraka ispred svih ostalih“, rekao je Zahn.
Licenca za zabavu
Od minijaturnih modela Emerald Cityja iz „Wickeda“ do verzije Wednesdaya i Enidine spavaonice u „Wednesdayu“ pod vođstvom Jenne Ortege, Lego je iskoristio pop kulturu kako bi oživeo omiljene priče obožavatelja u obliku kockica.
Licenciranje je dugo bilo važna strategija za kompanije koje se bave proizvodnjom igračaka. Povlačenje postojeće i buduće intelektualne svojine iz filmova i televizijskih emisija omogućava brendovima kao što je Lego da se pridruže već snažnom i angažovanom potrošaču.
Legovo prvo licencirano partnerstvo bilo je 1999. godine kada se udružio sa Lucasfilmom kako bi javnosti predstavio setove Ratova zvezda.
„Lego je prigrlio odrasle mnogo pre nego što smo počeli da govorimo ‘deca’, i oni su mogli to da nastave na nove načine“, rekao je Zahn.
Pročitajte još:
Lego se ne zaustavlja na setovima zasnovanim na franšizi. Kompanija je radila na dizajniranju različitih tipova kompleta koji se dopadaju novoj publici, onoj koja inače ne bi kupila ili napravila Lego set, rekao je Zahn.
To uključuje gradske pejzaže koji prikazuju obrise od Londona do Njujorka, verzije poznatih slika kao što su Zvezdana noć Vinsenta van Goga i Mona Liza Leonarda da Vinčija, kao i niz botaničkih proizvoda.
SUNCE
26.12.2024 #1 AuthorVec toliko godina su potpuno nedostižni a posto modernizuju trendove tako ce i ostati.
Dux011
26.12.2024 #2 AuthorHm, to je super!