Marketing nije samo prodaja proizvoda
8.11.2022 13:51 Autor: Miljan Paunović 6
Poslovanje kompanije koja planira da bude ozbiljan igrač u biznis svetu nezamislivo je bez dobre marketinške strategije. Ona se prilično modifikovala kroz vreme i marketing nije više samo puko dodvoravanje potencijalnom klijentu, već je izašao iz tog okvira i može da bude delotvoran na mnoge društvene segmente.
Stručnjak za marketing Omer Šenguler (Ömer Şengüler) govorio je na ovogodišnjoj PRO PR konferenciji u Sarajevu upravo o novim marketinškim strategijama i prisutnima pojasnio da marketing nije samo prodaja proizvoda, već mnogo više od toga.
„Kada nekome padne na pamet neka velika marketinška ideja, ona se ne završava nakon prodaje proizvoda već se razvija dalje, nastavlja da živi. Marketing ima veoma važnu ulogu, on treba da donosi i neki vid socijalne pravde u svetu, a ne samo da se zasniva na donošenju profita kompaniji i pojedincu“.
Šenguler je istakao da marketing menadžeri nisu samo ljudi koji treba da kreiraju zanimljivu i efikasnu reklamu, već da koriste dobru strategiju za razvoj brenda, ali i da pomognu i ukažu na probleme sa kojima se suočava jedno društvo.
„Marketing je sve, i sve je marketing. On treba da donosi mir među ljudima u onim područjima na našoj planeti gde ga trenutno nema“, rekao je čuveni marketinški stručnjak i dao primer kompanije Coca-Cola.
„Mali video filmovi mogu doprineti, osim prodaji proizvoda, i povezivanju među ljudima, i to onim ljudima koji se ne slažu baš najbolje. Jedna reklama povezuje građane Indije i Pakistana, dve države koje su godinama u sukobu. Naime, u videu su prikazani građani dve države koji ostavljaju otiske svojih šaka na ‘digitalnom ogledalu’ i na taj način, iako su fizički razdvojeni, oni se spajaju i rukuju virtuelno i tako šalju poruku mira između dva naroda“. Ovo je dobar primer nečeg većeg od pukog marketinga i komunikacije“, rekao je Šenguler.
Zanimljiva je konstatacija da marketing može da pomogne i u ravnopravnoj raspodeli bogatstva na svetu.
„Svako od nas može postati bogatiji. Na svetu trenutno živi oko osam milijardi ljudi, od tog broja 1,3 milijarda živi u razvijenim zemljama. Stanovnici nerazvijenih zemalja trebalo bi da iskoriste priliku da upoznaju marketing, odnosno da se povežu sa ljudima iz razvijenih država i da na taj način, uz njihovo iskustvo i znanje, započnu razvoj“, istakao je Omer Šenguler.
Pročitajte još:
Stručnjak za brendove dalje navodi da marketing osvešćuje ljude, da im pruža neki vid pozitivne percepcije, i da su u njegovoj strateškoj formuli bitna tri pitanja.
„Zašto, kako i šta? Svako ko želi da svoj proizvod plasira na tržište mora da odgovori najpre na ova tri pitanja, baš tim redosledom. Marketing doprinosi na razne načine kompanijama i društvu, on pruža inovacije, targetira ciljne grupe, prepoznaje razne organizacije. Zvuči možda neverovatno, ali marketing uspostavlja i etičko ponašanje i tolerantan je na razlike među ljudima, a za to je dobar primer brend Benetton“, istakao je Šenguler i dodao da marketing ne rešava samo brutalnost kapitalizma, već promoviše i mir, odnosno svet u kome se može funkcionisati.
GOCA BG
8.11.2022 #1 AuthorBez marketinga svako je bukvalno nevidljiv,ali i pored oglasavanja sam marketing povezuje ljude u celom svetu na razne nacine…
MIŠKOVIĆ
8.11.2022 #2 AuthorMarketing je veoma bitan ali je najbitniji Brend i njegov planski razvoj
BRANA19
9.11.2022 #3 Author21 vek, marketing je danas na svakom koraku.
TATJANA
9.11.2022 #4 AuthorMarketing je čudo, od običnog reklamiranja dostigao nivo da moze da pomogne u raspodeli bogatstva u svetu
ZVEZDICA01
9.11.2022 #5 AuthorMarketing je veoma široka oblast…
BIJUTI27
10.11.2022 #6 AuthorMarketing je danas sve u poslu.