svetski stručnjak za brendiranje o prednostima reklamiranja

Marketing nije samo prodaja proizvoda

Firme u fokusuPoslovanjeSvet

8.11.2022 13:51 Autor: Miljan Paunović 6

Marketing nije samo prodaja proizvoda Marketing nije samo prodaja proizvoda
Poslovanje kompanije koja planira da bude ozbiljan igrač u biznis svetu nezamislivo je bez dobre marketinške strategije. Ona se prilično modifikovala kroz vreme i... Marketing nije samo prodaja proizvoda

Poslovanje kompanije koja planira da bude ozbiljan igrač u biznis svetu nezamislivo je bez dobre marketinške strategije. Ona se prilično modifikovala kroz vreme i marketing nije više samo puko dodvoravanje potencijalnom klijentu, već je izašao iz tog okvira i može da bude delotvoran na mnoge društvene segmente.

Stručnjak za marketing Omer Šenguler (Ömer Şengüler) govorio je na ovogodišnjoj PRO PR konferenciji u Sarajevu upravo o novim marketinškim strategijama i prisutnima pojasnio da marketing nije samo prodaja proizvoda, već mnogo više od toga.

„Kada nekome padne na pamet neka velika marketinška ideja, ona se ne završava nakon prodaje proizvoda već se razvija dalje, nastavlja da živi. Marketing ima veoma važnu ulogu, on treba da donosi i neki vid socijalne pravde u svetu, a ne samo da se zasniva na donošenju profita kompaniji i pojedincu“.

Šenguler je istakao da marketing menadžeri nisu samo ljudi koji treba da kreiraju zanimljivu i efikasnu reklamu, već da koriste dobru strategiju za razvoj brenda, ali i da pomognu i ukažu na probleme sa kojima se suočava jedno društvo.

„Marketing je sve, i sve je marketing. On treba da donosi mir među ljudima u onim područjima na našoj planeti gde ga trenutno nema“, rekao je čuveni marketinški stručnjak i dao primer kompanije Coca-Cola.

Omer Šenguler / Foto: PRO PR

„Mali video filmovi mogu doprineti, osim prodaji proizvoda, i povezivanju među ljudima, i to onim ljudima koji se ne slažu baš najbolje. Jedna reklama povezuje građane Indije i Pakistana, dve države koje su godinama u sukobu. Naime, u videu su prikazani građani dve države koji ostavljaju otiske svojih šaka na ‘digitalnom ogledalu’ i na taj način, iako su fizički razdvojeni, oni se spajaju i rukuju virtuelno i tako šalju poruku mira između dva naroda“. Ovo je dobar primer nečeg većeg od pukog marketinga i komunikacije“, rekao je Šenguler.

Zanimljiva je konstatacija da marketing može da pomogne i u ravnopravnoj raspodeli bogatstva na svetu.

„Svako od nas može postati bogatiji. Na svetu trenutno živi oko osam milijardi ljudi, od tog broja 1,3 milijarda živi u razvijenim zemljama. Stanovnici nerazvijenih zemalja trebalo bi da iskoriste priliku da upoznaju marketing, odnosno da se povežu sa ljudima iz razvijenih država i da na taj način, uz njihovo iskustvo i znanje, započnu razvoj“, istakao je Omer Šenguler.

Stručnjak za brendove dalje navodi da marketing osvešćuje ljude, da im pruža neki vid pozitivne percepcije, i da su u njegovoj strateškoj formuli bitna tri pitanja.

Zašto, kako i šta? Svako ko želi da svoj proizvod plasira na tržište mora da odgovori najpre na ova tri pitanja, baš tim redosledom. Marketing doprinosi na razne načine kompanijama i društvu, on pruža inovacije, targetira ciljne grupe, prepoznaje razne organizacije. Zvuči možda neverovatno, ali marketing uspostavlja i etičko ponašanje i tolerantan je na razlike među ljudima, a za to je dobar primer brend Benetton“, istakao je Šenguler i dodao da marketing ne rešava samo brutalnost kapitalizma, već promoviše i mir, odnosno svet u kome se može funkcionisati.

  • GOCA BG

    8.11.2022 #1 Author

    Bez marketinga svako je bukvalno nevidljiv,ali i pored oglasavanja sam marketing povezuje ljude u celom svetu na razne nacine…

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    8.11.2022 #2 Author

    Marketing je veoma bitan ali je najbitniji Brend i njegov planski razvoj

    Odgovori

  • BRANA19

    9.11.2022 #3 Author

    21 vek, marketing je danas na svakom koraku.

    Odgovori

  • TATJANA

    9.11.2022 #4 Author

    Marketing je čudo, od običnog reklamiranja dostigao nivo da moze da pomogne u raspodeli bogatstva u svetu

    Odgovori

  • ZVEZDICA01

    9.11.2022 #5 Author

    Marketing je veoma široka oblast…

    Odgovori

  • BIJUTI27

    10.11.2022 #6 Author

    Marketing je danas sve u poslu.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.