Nagoveštaj da će opasti praznična potrošnja u SAD
3.9.2025 10:13 Autor: Redakcija Biznis.rs 0



Potrošači u SAD ove godine pristupaju prazničnim kupovinama pažljivije, birajući šta im je zaista važno, gde mogu da uštede i na pažljivije procenjuju na šta žele da potroše novac, navodi se u analizi konslutantske kuće PwC.
Prema anketi, očekuje se da će potrošnja na poklone pretrpeti najveći pad, za 11 odsto, na prosečnih 721 dolar, u poređenju sa prošlogodišnjih 814 dolara. Budžeti generacije Z (rođeni od 1997. do 2012. godine) smanjiće se za 23 procenta, dok su prošle godine zabeležili rast od 37 odsto, prenosi Reuters.
„Promet pripadnika generacije Z u prodavnicama raste, jer oni žele iskustvo kupovine, ali to ne znači da nužno obavljaju kupovine u samim radnjama“, navode u PwC-u, dodajući da se obrasci kupovine još mogu menjati, s obzirom na to da je neizvesnost oko tarifa počela da jenjava od jula.
Prema istraživanju PwC-a, potrošači u SAD ulaze u sezonu prazničnih kupovina sa izraženijim oprezom i selektivnošću. Umesto da kupuju impulsivno, oni pažljivo razmatraju prioritete, gde mogu da uštede, a na šta žele da potroše više.
Analitičari ukazuju na zanimljiv paradoks, iako mladi češće posećuju prodavnice, što pokazuje njihovu želju za iskustvom fizičke kupovine i socijalnom dimenzijom, to ne znači da nužno obavljaju kupovine uživo. „Prisustvo generacije Z u prodavnicama raste jer oni traže iskustvo, ali to ne znači da tamo i troše novac“, navode u PwC.
Pročitajte još:
Sve to ukazuje da će praznična potrošnja 2025. godine biti obeležena većim razlikama među generacijama, fokusom na kvalitet i iskustvo, ali i jasnim nastojanjem da se kontrolišu troškovi u uslovima visokih kamata i neizvesnih ekonomskih perspektiva.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.