Bivši zaposleni otkrili da AI manipuliše medijskim sadržajem

Najpopularnijom aplikacijom za vesti u SAD upravlja se iz Kine

SvetU fokusu

5.6.2024 17:01 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Najpopularnijom aplikacijom za vesti u SAD upravlja se iz Kine Najpopularnijom aplikacijom za vesti u SAD upravlja se iz Kine
Besplatna aplikacija NewsBreak, sa korenima u Kini, postala je najpreuzimanija aplikacija za vesti u Sjedinjenim Američkim Državama. NewsBreak, čije je sedište u Kaliforniji, a... Najpopularnijom aplikacijom za vesti u SAD upravlja se iz Kine

Besplatna aplikacija NewsBreak, sa korenima u Kini, postala je najpreuzimanija aplikacija za vesti u Sjedinjenim Američkim Državama. NewsBreak, čije je sedište u Kaliforniji, a ima i kancelarije u Pekingu i Šangaju, koristi AI alate za obradu vesti.

U najmanje 40 slučajeva od 2021. godine, upotreba AI alata u aplikaciji uticala je na kreiranje neistinitih priča, koje su potpisane imenima nepostojećih autora. Primera radi, aplikacija NewsBreak objavila je prošlog Božića vest o pucnjavi koja se nije dogodila, zbog čega se oglasila policija navodeći da je članak „potpuno lažan“, prenosi Reuters.

Novinari britanske agencije razgovarali su sa sedmoro bivših zaposlenih u kompaniji NewsBreak, uključujući petoro koji su rekli da se većina inženjerskog posla iza algoritma aplikacije obavlja u kancelarijama u Kini. Bivši zaposleni su tražili anonimnost, pozivajući se na ugovore o poverljivosti sa bivšim poslodavcem.

U tri navrata u januaru, februaru i martu, banka hrane Food to Power sa sedištem u Koloradu, morala je da odbija ljude jer je NewsBreak naveo netačna vremena distribucije hrane. Dobrotvorna organizacija se žalila medijskoj kompaniji, ali nije od nje dobila odgovor. Vesti su navodno preuzete automatski sa interneta, ali nisu proverene pre objave.

Reklamirajući se kao „izvor za sve lokalne stvari“, NewsBreak navodi da ima više od 50 miliona korisnika mesečno. Objavljuje licencirani sadržaj velikih medijskih kuća, uključujući Reuters, Fox, AP i CNN, kao i neke informacije dobijene pretraživanjem interneta za lokalne vesti ili saopštenja za štampu koje prepisuje uz pomoć veštačke inteligencije. Aplikacija je dostupna samo u SAD.

Newsbreak ostvaruje prihod tako što prikazuje oglase svojim korisnicima, koji su pretežno žene, starije od 45 godina, bez fakultetske diplome i žive u prigradskim ili ruralnim delovima SAD, prema sedmoro bivših zaposlenih i prezentaciji kompanije iz 2021. godine.

Kompanija je pokrenuta u SAD 2015. godine kao podružnica kompanije Yidian, kineske aplikacije za prikupljanje vesti. Obe kompanije je osnovao Džef Dženg, izvršni direktor NewsBreaka, a kompanije dele patent u SAD, registrovan 2015. za algoritam „Interest Engine“, koji preporučuje sadržaj vesti na osnovu interesovanja i lokacije korisnika.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.