Aida Salkić, osnivačica i CEO agencije Beyond Consulting Bosna i Hercegovina za Biznis.rs

Veštačka inteligencija nije pretnja PR stručnjacima

RegionSrbija

14.3.2024 15:19 Autor: Miljan Paunović 9

Veštačka inteligencija nije pretnja PR stručnjacima Veštačka inteligencija nije pretnja PR stručnjacima
PRO PR konferencija počela je danas u Beogradu u hotelu Mona Plaza, i do 17. marta biće mesto koje će okupiti više od 200... Veštačka inteligencija nije pretnja PR stručnjacima

PRO PR konferencija počela je danas u Beogradu u hotelu Mona Plaza, i do 17. marta biće mesto koje će okupiti više od 200 učesnika iz regiona i sveta, a od tog broja ukupno 24 predavača i 14 panelista, iz 14 zemalja.

Jedan od predavača je i Aida Salkić, osnivačica i izvršna direktorka agencije Beyond Consulting Bosna i Hercegovina, koja na početku razgovora za Biznis.rs kaže da je PR doživeo transformaciju kao i sve druge industrije.

„Prelazak na društvene medije i vizualizacija je možda trenutno najjednostavnije rešenje, ali biće izazov prepoznati nove trendove i za kompanije iz sektora proizvodnje. Pored klasičnog PR-a, kompanije moraju sve više sredstava iz budžeta usmeravati na kreativna rešenja, PR sektore i sadržaje koji mogu pratiti hiperprodukciju informacija i modernizaciju“, kaže naša sagovornica.

Prema njenim rečima, klasično saopštenje za javnost više uopšte nije opcija ukoliko želite dopreti do ciljne grupe.

„Sam sadržaj mora biti drugačiji, sve je više fokusa na stvarnim primerima, a digitalno doba je donelo posebne promene. Danas je zaposleni u kompaniji njen najveći ambasador i uloga PR-a je da upravlja komunikacijom sa obe strane, kontroliše eventualnu štetu koja nastane ili promoviše pozitivne prakse. Sve je to puno teže u vreme društvenih mreža i foruma kada je svako medij za sebe. Dodatno, integracija s marketingom postaje sve važnija, jer granice između PR-a i marketinga postaju sve manje jasne. Integracija ove dve discipline je ključna za uspeh komunikacijskih strategija i donosi najviše benefita za klijente”, ističe Salkić.

Aida Salkić je 13 godina radila za jednu korporaciju, ipak je pokrenula svoj biznis i to, kako kaže, iz ljubavi prema PR-u i želje da doprinese ne samo komunikacijskoj industriji, nego celoj poslovnoj zajednici.

„Imamo tako mnogo pozitivnih primera koji zaslužuju veću pažnju, a sigurna sam da bismo svi bili sretniji da nam upravo sa takvim pričama počne dan. Izašla sam iz jedne vrste sigurnosti i zone komfora i odjednom sama moram da budem i pravnik, računovođa, prodajni agent i PR. Ipak, nakon skoro tri godine mogu reći da je to najbolja odluka koju sam donela i da mi ova pozicija omogućava više prostora za kreativnost i stvarni uticaj na komunikacijsku industriju. Jer, samo uz dobru saradnju i međusobno dopunjavanje možemo napraviti velike stvari“, objašnjava Salkić.

Foto: PRO PR/arhiva

PR struka se danas suočava sa lažnim informacijama i neproverenim izvorima više nego ikad, te se sama profesija prilagođava i menja brzim tempom.

„Brzo širenje informacija putem društvenih mreža zahteva od PR stručnjaka agilnost i brzu reakciju kako bi se očuvala reputacija klijenta. Dodatno, mnogo je prostora za lažne vesti i dezinformacije i često smo u potrebi za transparentnom i autentičnom komunikacijom. U svemu što radimo sve više se traži personalizirani pristup, ali i potreba za izgradnjom dugoročnih odnosa sa ciljanom publikom što zahteva razumevanje njihovih potreba, interesa i vrednosti te prilagođavanje komunikacijskih strategija kako bi se stvorila interakcija. Uz to, globalizacija i multikulturalnost predstavljaju dodatni izazov za PR stručnjake. Kompanije sve više deluju na međunarodnom nivou, što zahteva prilagođavanje komunikacijskih strategija različitim kulturnim kontekstima i normama“, ističe Salkić.  

Veštačka inteligencija nije i neće zaobići i ovu oblast, te tako i PR radnici treba da budu spremni na prilagođavanja i nove izazove.

„Verujem da veštačka inteligencija nije pretnja PR stručnjacima, već naprotiv, alat koji nam pomaže da delujemo brže, a pritom nam ostavlja prostor za strateško razmišljanje i kreativan pristup. Ali i pored svih tehnoloških promena, verujem da su ljudi još uvek i da će ostati ključni segment svakog procesa. Tehnologija može olakšati zadatke, ali ljudi ostaju ključni za stvaranje autentičnih veza, razumevanje ciljne publike i prilagođavanje strategija promjenama“, kaže naša sagovornica.

Aida Salkić je na PRO PR konferenciji govorila o ESG standardima i njihovom uticaju na komunikaciju kao i ulozi komunikatora u pravilnom izveštavanju i percepciji ove teme.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...