Investitori traže temeljnu transformaciju poslovanja

PepsiCo gubi u „ratu gaziranih pića“

BiznisFirme u fokusuPoslovanjeSvet

3.9.2025 18:36 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

PepsiCo gubi u „ratu gaziranih pića“ PepsiCo gubi u „ratu gaziranih pića“
Da PepsiCo gubi u „ratu gaziranih pića” protiv Coca-Cole nije novost, ali sada se suočava sa dodatnim udarcem jer je pao na treće mesto... PepsiCo gubi u „ratu gaziranih pića“

Da PepsiCo gubi u „ratu gaziranih pića” protiv Coca-Cole nije novost, ali sada se suočava sa dodatnim udarcem jer je pao na treće mesto iza Dr Peppera. Zbog toga je moćni aktivistički investitor Elliott Management saopštio da je otkupio udeo od četiri milijarde dolara u PepsiCo i da traži temeljnu transformaciju poslovanja.

U pismu upravnom odboru PepsiCo, Elliott je ocenio da se kompanija nalazi na „kritičnoj raskrsnici” i da ima obavezu da popravi finansijske rezultate i povrati lidersku poziciju u industriji. PepsiCo je odgovorio da je otvoren za saradnju sa akcionarima i da ceni konstruktivne predloge, prenosi CNN.

Kompanija, koja poseduje brendove poput Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi, Mountain Dew i Quaker, poslednjih godina beleži pad – samo u poslednjih godinu dana akcije su oslabile za 15 procenata.

Pritisci na PepsiCo dolaze u vreme kada se prehrambena industrija suočava s inflacijom, kupcima koji prelaze na jeftinije robne marke, širenjem upotrebe lekova GLP-1 koji utiču na apetit, ali i zahtevima vlasti da se uklone veštačke arome i aditivi.

Dr Pepper je 2024. godine pretekao Pepsi i zauzeo drugo mesto na tržištu gaziranih pića, zahvaljujući velikim marketinškim ulaganjima u univerzitetski fudbal i inovativnim ukusima poput jagode i pavlake. Elliott navodi da su gubici PepsiCo „samoinflicted” (sami izazvani) i da kompanija ima previše različitih brendova.

Ni sektor grickalica, koji je godinama bio motor rasta preko Frito-Lay divizije, više ne daje očekivane rezultate, kupci zbog viših cena kupuju manje čipsa i krekera. Elliott predlaže refranšiziranje mreže nezavisnih buteljara, po uzoru na Coca-Colu, kao i prodaju pojedinih prehrambenih i pića brendova. Investitor je poznat po dugoročnim strategijama, a ne kratkotrajnim kampanjama.

Analitičari ističu da su prehrambene i kućne kompanije sve češća meta aktivista jer teško prate promene u potrošačkim navikama.

Industrija odgovara talasom spajanja i preuzimanja, tako je Kraft Heinz objavio podelu na dve kompanije, Ferrero je kupio WK Kellogg Co za 3,1 milijardu dolara, dok je Mars prošle godine najavio preuzimanje Kellanove u vrednosti od skoro 30 milijardi dolara.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.