Povećan broj poseta teretanama i stadionima širom Evrope

Potrošnja na sportsku opremu porasla za 37 odsto

LifestyleSvet

19.1.2023 12:15 Autor: Redakcija Biznis.rs 7

Potrošnja na sportsku opremu porasla za 37 odsto Potrošnja na sportsku opremu porasla za 37 odsto
Istraživanje „Mastercard sportski ekonomski indeks“, u kome je učestvovalo više od 11.000 Evropljana, pokazalo je da je u prethodnih godinu dana sportske događaje posećivalo... Potrošnja na sportsku opremu porasla za 37 odsto

Istraživanje „Mastercard sportski ekonomski indeks“, u kome je učestvovalo više od 11.000 Evropljana, pokazalo je da je u prethodnih godinu dana sportske događaje posećivalo 12 odsto više ljudi, dok je redovno vežbalo 10 odsto više ljudi nego u 2021. godini, što je rezultiralo značajnim rastom potrošnje.

Analiza Mastercard Ekonomskog instituta pokazala je da je potrošnja putem kartica za kupovinu sportske opreme, usluga i iskustava porasla za 37 odsto u 2022. u poređenju sa prethodnom godinom.

Tokom prethodne godine, digitalni sportski otisak nastavio je da raste, pa šest od deset (61 odsto) Evropljana kažu da je tehnologija bila značajan element u uživanju u omiljenim sportovima, timovima i takmičenjima, stoji u saopštenju povodom objavljivanja Mastercard sportskog ekonomskog indeksa, koji je zabeležio da više od polovine (56 odsto) navijača veruje da je upravo tehnologija ključ ka inkluzivnijoj, profitabilnijoj budućnosti za sport, pri čemu poseban akcenat stavljaju na virtuelnu realnost.

U isto vreme, više od polovine (54 odsto) Evropljana posećivalo je sportske događaje – što predstavlja rast od 12 odsto u odnosu na 2021. godinu, a najpopularniji sportovi su bili fudbal, košarka, tenis, odbojka i biciklizam.

Izvor: Mastercard

Povratak punih stadiona i hala imao je značajan pozitivan uticaj na zadovoljstvo navijača, a šest od deset ispitanika je izjavilo da je njihovo iskustvo odlazaka na događaje u 2022. bilo bolje nego 2021. godini.

Takođe, 54 odsto Evropljana više je vežbalo u 2022. nego u 2021. godini, pri čemu su najpopularnije fizičke aktivnosti planinarenje, plivanje, trčanje, fudbal i dizanje tegova.

Evropljani su nastavili da investiraju u fitnes, pa je prodaja sportske opreme – poput štapova za golf, teniskih loptica i bicikala – porasla za 15 odsto 2022. u odnosu na 2021. godinu. Na kraju, istraživanje koje je sproveo Ketchum Research & Analytics Vitreous World za Mastercard pokazalo je da trećina ispitanika planira da putuje u inostranstvo tokom 2023. godine da bi uživo pratili sportske događaje.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.