Prodavci luksuzne robe upiru poglede ka Kini za oporavak
19.7.2023 10:19 Autor: Redakcija Biznis.rs 0
Rast na američkom tržištu luksuza nakon pandemije pokazuje znake slabljenja, ostavljajući investitore u nadi da će kineski kupci uspeti da održe višemesečnu potrošnju na približno istom nivou. Međutim, kineska ekonomija je takođe posustala u drugom ovogodišnjem kvartalu, što je navelo banke JPMorgan, Morgan Stanley i Citigroup da smanje svoje prognoze rasta za globalno tržište luksuza za ovu godinu.
Švajcarski Richemont objavio je da je prodaja u drugom tromesečju bila ispod očekivanja. Akcije ove grupacije iz sektora luskuzne robe pale su za 10,43 odsto, a njenih konkurenata Hermesa za 4,21 odsto, LVMH za 3,7 odsto, a Keringa za 1,95 odsto od početka nedelje.
Kina „neće prolaziti kroz nagli oporavak tražnje u obliku slova V, već će će nadoknađivati raniji zaostatak tokom višegodišnjeg perioda”, predviđaju analitičari Citija nakon razgovora sa rukovodiocima Richemonta.
Zarada najvećih kompanija, uključujući LVMH i Chanel, u prvom kvartalu već je pokazala usporavanje rasta u Severnoj Americi na jednocifren broj nakon dvocifrenog kvartalnog povećanja tokom većeg dela poslednje dve godine, piše Reuters.
Da li će kompanije koje proizvode luksuznu robu moći da nadoknade taj pad u SAD zavisiće od toga kako će se kineski oporavak domaće i turističke potražnje odvijati tokom ostatka ove godine, kažu analitičari.
Direktori u ovoj specifičnoj industriji računaju na povratak tražnje u Kini kako bi 2023. “pogurali” tržište u celini na pozitivnu teritoriju – verovatno oko pet odsto po poslednjim procenama – iako će neki brendovi, kao što su Hermes i Chanel, proći bolje od drugih. Njihovi bogatiji ciljni potrošači bolje su izolovani od makroekonomskih izazova.
Pročitajte još:
U Kini je nakit najtraženija kategorija luksuznih proizvoda, nadmašujući skupe cipele, kožnu galanteriju i odeću, dok ručni satovi takođe beleže veliku prodaju, kažu konsultanti. Što se tiče asesoara i odeće, Chanel, Dior i Balenciaga su zabeležili najveći porast kupovine u poslednjem tromesečju.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.