Pad tražnje u SAD veći od očekivanog

Prodavci luksuzne robe upiru poglede ka Kini za oporavak

LifestyleLuksuzPoslovanjeSvet

19.7.2023 10:19 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Prodavci luksuzne robe upiru poglede ka Kini za oporavak Prodavci luksuzne robe upiru poglede ka Kini za oporavak
Rast na američkom tržištu luksuza nakon pandemije pokazuje znake slabljenja, ostavljajući investitore u nadi da će kineski kupci uspeti da održe višemesečnu potrošnju na... Prodavci luksuzne robe upiru poglede ka Kini za oporavak

Rast na američkom tržištu luksuza nakon pandemije pokazuje znake slabljenja, ostavljajući investitore u nadi da će kineski kupci uspeti da održe višemesečnu potrošnju na približno istom nivou. Međutim, kineska ekonomija je takođe posustala u drugom ovogodišnjem kvartalu, što je navelo banke JPMorgan, Morgan Stanley i Citigroup da smanje svoje prognoze rasta za globalno tržište luksuza za ovu godinu.

Švajcarski Richemont objavio je da je prodaja u drugom tromesečju bila ispod očekivanja. Akcije ove grupacije iz sektora luskuzne robe pale su za 10,43 odsto, a njenih konkurenata Hermesa za 4,21 odsto, LVMH za 3,7 odsto, a Keringa za 1,95 odsto od početka nedelje.

Kina „neće prolaziti kroz nagli oporavak tražnje u obliku slova V, već će će nadoknađivati raniji zaostatak tokom višegodišnjeg perioda”, predviđaju analitičari Citija nakon razgovora sa rukovodiocima Richemonta.

Zarada najvećih kompanija, uključujući LVMH i Chanel, u prvom kvartalu već je pokazala usporavanje rasta u Severnoj Americi na jednocifren broj nakon dvocifrenog kvartalnog povećanja tokom većeg dela poslednje dve godine, piše Reuters.

Da li će kompanije koje proizvode luksuznu robu moći da nadoknade taj pad u SAD zavisiće od toga kako će se kineski oporavak domaće i turističke potražnje odvijati tokom ostatka ove godine, kažu analitičari.

Direktori u ovoj specifičnoj industriji računaju na povratak tražnje u Kini kako bi 2023. “pogurali” tržište u celini na pozitivnu teritoriju – verovatno oko pet odsto po poslednjim procenama – iako će neki brendovi, kao što su Hermes i Chanel, proći bolje od drugih. Njihovi bogatiji ciljni potrošači bolje su izolovani od makroekonomskih izazova.

U Kini je nakit najtraženija kategorija luksuznih proizvoda, nadmašujući skupe cipele, kožnu galanteriju i odeću, dok ručni satovi takođe beleže veliku prodaju, kažu konsultanti. Što se tiče asesoara i odeće, Chanel, Dior i Balenciaga su zabeležili najveći porast kupovine u poslednjem tromesečju.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.