Registracija novih automobila u EU i dalje na silaznoj putanji
17.11.2024 14:33 Autor: Miljan Paunović 5
Registracija novih automobila u Evropskoj uniji nastavila je u septembru svoju silaznu putanju, i to za 6,1 odsto, pokazuju podaci Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA).
Evropskoj auto-industriji se žuri, želi da smanji uvoz i prodaju kineskih automobila na svom tržištu (zbog toga je i uvela dodatne carine), ali i da svoju proizvodnju usmeri ka električnim vozilima jer 2035. godina nije toliko daleko koliko se čini. Podsetimo, tada bi auto-kompanije trebalo da prestanu sa proizvodnjom vozila na fosilna goriva – benzin i dizel.
Negativne rezultate registracije novih automobila beleže tri od četiri glavna tržišta u regionu: Francuska (11,1 odsto), Italija (10,7 odsto) i Nemačka (sedam odsto). Sa druge strane, Španija izvlači situaciju da ne bude sve tako crno, sa rastom od 6,3 odsto.
U prvih devet meseci ove godine registracija novih automobila je, uprkos svemu, uspela da ostane na stabilnom nivou – prešla je 0,6 odsto i dostigla skoro osam miliona jedinica.
Španija i tu ima pozitivan rezultat sa 4,7 odsto novoregistrovanih automobila, zatim sledi Italija sa 2,1 odsto, dok su francusko i nemačko tržište automobila zabeležili pad od 1,8 i jedan procenat, respektivno.
Registracije električnih automobila porasle su za 9,8 odsto, na 139.702 jedinice u septembru 2024. Međutim, od početka godine do danas obim prodaje je i dalje bio 5,8 odsto manji nego u istom periodu prošle godine, sa ukupnim tržišnim udelom koji je pao na 13,1 procenat sa 14 odsto, podstaknut značajnim padom u Nemačkoj od čak 28,6 odsto.
Registracije plug-in hibridnih automobila zabeležile su pad 22,3 odsto u septembru, i to na svim glavnim tržištima. U septembru su plug-in hibridi činili 6,8 odsto tržišta automobila, što je pad prodaje u odnosu na 8,2 procenta prošle godine, sa 54.889 prodatih jedinica.
Registracije hibridnih električnih vozila porasle su u septembru za 12,5 odsto. Tržišni udeo sada iznosi 32,8 odsto, u odnosu na 27,4 procenta u septembru 2023. godine, nadmašujući benzince.
Naime, u septembru je prodaja automobila na benzin pala za 17,9 odsto, pri čemu su sva četiri ključna tržišta zabeležila dvocifren pad: Francuska (31,9 odsto), Italija (23,3 odsto), Nemačka (15,2 odsto) i Španija (10,7 odsto). Benzinski automobili sada predstavljaju 29,8 odsto tržišta, što je pad sa 34 odsto u istom mesecu prošle godine.
Tržište dizel automobila zabeležilo je pad od 23,5 odsto, što je rezultiralo udelom od 10,4 procenta na tržištu prošlog septembra. Sve u svemu, pad je zabeležen na dve trećine tržišta EU.
Kako će na na prodaju uticati nove mere EU, ali i krize u auto-gigantima poput Volkswagena i BMW-a – koji je zabeležio pad operativne dobiti za 61 odsto u trećem kvartalu, pokazaće kraj godine, odnosno poslednji kvartal.
Kina i dalje lider u prodaji e-automobila
Prodaja električnih vozila oborila je rekord u oktobru sa 1,7 miliona prodatih jedinica, podstaknuta velikom potražnjom u Kini, saopštila je u sredu istraživačka kuća Rho Motion sa sedištem u Velikoj Britaniji.
Prodaja je porasla za 35 odsto na godišnjem nivou i tri procenta na mesečnom, pokazali su podaci Rho Motiona koje prenosi Anadolu Agency.
Pročitajte još:
Kinesko tržište električnih vozila činilo je najveći deo prodaje prošlog meseca sa 1,2 miliona prodatih jedinica, beležeći rekordni mesečni rast od šest odsto, uz rast od više od 50 procenata u odnosu na prethodnu godinu.
Velika Britanija, EU i države Evropskog udruženja za slobodnu trgovinu (EFTA) – Island, Lihtenštajn, Norveška i Švajcarska, zajedno su registrovale nešto više od 260.000 prodatih električnih vozila u oktobru, sa godišnjim rastom od jedan odsto.
Grocka
17.11.2024 #1 AuthorSve veca kriza sve se manje kupuje
REA
17.11.2024 #2 AuthorTo govori samo jedno ili ne?
ZVONČICA
17.11.2024 #3 AuthorVidecemo na dalje sta ce biti
LAV
17.11.2024 #4 AuthorNekako elektricni automobili preplavljuju trziste.
VALERIJA
17.11.2024 #5 AuthorNije kriva industruja nego životni standard i prioriteti.