Samo 15 kineskih brendova e-vozila će finansijski preživeti do 2030. godine.
5.7.2025 11:16 Autor: Redakcija Biznis.rs 0



Samo 15 od trenutnih 129 brendova električnih i plug-in hibridnih automobila u Kini ostaće finansijski održivo do 2030. godine zbog žestoke konkurencije, prema izveštaju konsultantske firme AlixPartners.
Očekuje se da će 15 brendova činiti oko 75 procenata kineskog tržišta električnih i hibridnih automobila do kraja decenije, a svaki će prodavati u proseku 1,02 miliona vozila godišnje, procenio je AlixPartners, bez imenovanja brendova, a prenosi SEEbiz.
Stiven Dajer (Stephen Dyer), šef automobilske industrije u AlixPartners-u, rekao je da konsolidacija tržišta u Kini ide sporije nego na drugim tržištima, jer lokalne vlasti podržavaju neprofitabilne brendove zbog njihovog značaja za regionalnu ekonomiju, zapošljavanje i lance snabdevanja.
Prema Dajerovim rečima, Kina je jedno od najkonkurentnijih tržišta za električna vozila na svetu, sa intenzivnim ratovima cena, brzim inovacijama i novim proizvođačima koji stalno poboljšavaju kvalitet svojih proizvoda.
„Ovo okruženje je podstaklo ogroman napredak u tehnologiji i efikasnosti troškova, ali je ostavilo mnoge kompanije u borbi da postignu održivu profitabilnost“, objasnio je.
Kinesko automobilsko tržište najveće je na svetu, ali trenutno se bori s ratovima cena i velikim prekapacitetom koji smanjuje profitabilnost. Prema Reutersu, osim BYD-a i Li Auta, nijedan drugi kineski proizvođač električnih vozila s liste još nije postigao celogodišnju profitabilnost.
Pročitajte još:
Iako su kineski regulatori pozvali proizvođače električnih vozila da zaustave rat cenama, Dajer veruje da će se on verovatno nastaviti kroz „prikrivene“ poteze kao što su subvencije za osiguranje i finansiranje bez kamata, umesto direktnog smanjenja cena.
Iskorišćenost kapaciteta u kineskim fabrikama automobila pala je na prosečno 50 procenata prošle godine, što je najniži nivo u poslednjih deset godina, što je takođe uticalo na profit, rekao je Dajer.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.